Sorento 2.5crdi kupa

Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

Caute uz dlhsie sa zaujimam o toto auto konkretne pred FL motorizacia 2.5. Mam par otazok na vas skusenych. Chcel by som ho v auromate a na cestu aj do terenu vzhladom nato ze mam chatu v lese. Aka je poruchovost toho auta, realna spotreba, o nahradnych dieloch ze su vraj drahe to som pocul ale nazda sa mi mam sx4 a tam su drahsie ako som tak pozeral, dalej ma zaujimaju moznosti pohonu videl som dva na tych otacacich cuplikoch na jednom bolo 4x4HI a 4x4low, na dalsiom bolo to iste az na to ze tam bolo 2HI(mam tomu chapat tak ze 2hi-zadny nahon,4x4HI-je automatica 4kolka a 4x4low je s uzavierkou alebo ako?) Dalej ma zaujima prejazdnost terenom. A este jedna otazka Vozil som sa na vybave EX v automate ale mal moznosti nahonu ina 4x4 HI a LOW, aj inzeraty co som pozeral maju iba tuto moznost vyramali sa v automate s moznostou odpojenia predneho nahonu? Dakujem vopred za odpovede
Reklama
 

kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od kozejk »

jdi od toho. Doporučuji forestra nebo ravku. Jsou to japonci, mají spolehlivé motory o pohonu 4x4 nemluvě. Starší Sorento je jen pokladnička na mince.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

U Sorenta velice záleží na zacházení a údržbě. Já ho mám od novýho a jsem velice spokojenej. Jenže vše si dělám na autě sám a ono se mi odvděčuje spolehlivosti. Jenže takových Sorent je promálo které mají precisní údržbu a můj poznatek je že Sorenta na prodej jsou téměř vždy před velkou investicí, což bejvalej majitel věděl a proto ho dává pryč. To je problém většiny ojetin, jenže u Sorenta opravy vstřikování,motoru, rozvodovky nebo diferáků stojí balík. Pokud by jsi znal původ auta a to mělo jednoho majitele tak bych to doporučil jinak radši ty Japonce.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od viktor »

Kluci mají pravdu.Stojí to za prd a pokud s tím chceš někam jet (a nemáš to nové )rezervuj zadní sedadla pro tlupu mechaniků a je to vyhláčený tahač přívěsů (na náhradní díly pro vlastní potřebu).Když se podíváš po bazarech jak tam stojí za pár šupů,musíš si obrázek udělat sám.Český národ konečně procitl a ty sračky nekupují.Což mě sere protože mám jeden exemplář po kompl.GO doma a bojím se s ním jet i do obchodu.Nevěřím mu hajzlovi.
Dragoun33
Příspěvky: 35
Registrován: pon dub 02, 2012 12:09 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Dragoun33 »

zdravim nechapu jak nekdo muze srovnavat forestra a ravku se sorentem..a ti co na sorento plujou tak jsou chudaci co nemaji penize a porizujou si takovy auto na ktery nemaji.
Dragoun33
Příspěvky: 35
Registrován: pon dub 02, 2012 12:09 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Dragoun33 »

a proc ty sorenta vlastnite kdyz na ne porad nadavate a porad se vam neco nelibi tak je prodejte odhlaste se z kia clubu a kupte si forestra.
Dragoun33
Příspěvky: 35
Registrován: pon dub 02, 2012 12:09 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Dragoun33 »

a nebo si kupte octavky tam mate polovicni udrzbu sorento ma 8 litru oleje octa 4 pneu na octavku za 1500 na sorento za 3000 spotreba sorento 10litru octa 5litru a takhle muzu pokracovat dal a dal
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Já na něj nenadávám, pečlivě se o něj starám a on mi věrně slouží. Tedy oleje vyměňovat včas- v diferácích po 30 Tkm, v rozvodovce a převodovce po 60 Tkm, motor postupně ohřejvat a až potom zatěžovat a po jízdě na dálnici ho nikdy nevypínat dokud se teplota turba neustálí, tedy cca dvě až tři minuty volnoběhu. Třeba na pumpě nikdy nejedu hned ke stojanu, ale parkuju bokem a až potom jedu tankovat. K motoru je třeba se chovat jako kdyby byl v náklaďáku a zvyky z klasickýho osobáku ho dokáží dobře odrovnat. Na dálnici nejezdím rychleji než 130 - 140 km protože to je nejrozumnější rychlost kdy ten motor je ve správném režimu. Terénní auto klasické konstrukce potřebuje specifické zacházení a pak slouží dobře a dlouho.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Forestr je malej, má ho sousedka a kdyby nebyl na LPG tak by nebyl moc ekonomickej. Já když jedu za ní tak vidím přes její střechu, pravda mám Soriho zvednutýho, ale i tak je Forestr malinkej a nemá tažnou sílu jako Sori. Prostě auto s 3000- 3500 kg na závěsu se jen tak nenajde a proto je Sori taky bezvadnej.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Dragoun33
Příspěvky: 35
Registrován: pon dub 02, 2012 12:09 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Dragoun33 »

presne tak mas pravdu chlape
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od kozejk »

otázka, kdo znás tahá pravidelně 3 tunový vlek? Kdo znás jezdí v natolik těžkým terénu, který by odpovídal opravdovému OFF ROAD ? Ano Jirka je spokojený s vozem, ale nemáš náhodou najeto cca 80 tisíc? Promin ale já neznám u japonce do 150 tis. km jedinou závadu kromě prasklé žárovky. Se Subaru jsem dal např. kopce s větším sklonem než vyjeli kluci s patrolem nebo géčkem a to díky své váze a i tomu že má redukci. Co se týká tahání káry, byl Forestr několikrát zvolen jako nejlepší auto na tažení vleků, i tam najdeš Forestra který s vrcholnou motorizací může táhnou něco kolem 3 tun nebo 2.5 tuny.

Jinak co se týká terénu, z osobní zkušenosti mi stačil malej pařízek, zařazená redukce a rychlost na 2 a volnoběh a totálně jsem zmastil spodní krycí plech a ten promáčkl intercoler, takže hezký že má rám ale je to papír auto co s terénem nemá moc společnýho, od pohonu 4x4 až po ochranu životně důležitých komponentů.

Moje Sorento rv. 07/08 najeto 140 tisíc převážne po dálnicích a dálko jako slovensko a podobně.

- oprava ( výměna ) turbíny
- výměna předlohové hřídele v převodovce
- oprava imo 2 x
- oprava tachometru
- výměna prodřené prachovky brzdiče
- výměna el. antény 2 x
- oprava stahování oken

Vím že mám sračku auto, jestli že nemám v něj důvěru tak to tak prostě je, a dokážu si to připustit a osobně bych volil jinak a nemám jediný důvod tohle auto někomu doporučit.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

A jsi první nebo druhej majitel :?: Moje Sori je 10/08 a bez problémů. Na záruku měnili řízení a vše okolo něho, ale chyba byla jinde a to jem odstranil sám po tom co byl servis v koncích díky tomu že to křupnutí při ostrém zatočení neidentifikoval. Byl to spoj nosné trubky přístrojovky a skeletu kde jsem jej povolil a stříknul teflonový olej a zase utáhnul a je již 50 Tkm klid. Oprava za 50 hal místo 50 Tkč na záruku. Dále vyměněný při garanční prohlídce čidlo imobilizéru, které bylo párkrát nespolehlivý. Jinak nic jinýho mimo žárovek a filtrů.
Přívěs tahám tak kolem dvou tun, jenže je potřeba větší technická a bezpečnostní rezerva a proto ty 3 tuny jsou jistota. Musel jsem s naloženým vlekem prudce brzdit kdy za ostrou zatáčkou stál náklaďák bez označení a nedal se objet díky autům v protisměru. Díky váze Soriho 2,2 tuny to nebylo tak nebezpečný a dopadlo to dobře.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od kozejk »

jsem druhý, první byla rodinná firma kde s ní jezdil můj otec, tj auto znám od novovýroby a jezdilo fakt jen dálky, žádný terén a podobně.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Tak to vypadá na tzv. pondělní auto. Pravda ta hřídel byla si na vrub vysoké dálniční rychlosti jak jsi dříve psal a to turbo by taky mohlo být v této souvislosti. Imo. mě taky měnili a tak to vypadá na špatnou serii. Ostatní závady mohou být dány špatnou montáží nebo shodou událostí třeba u té manžety ve spojitosti s nečistotou atd.
Když si přečtu seznam závad u jiných značek tak to je ještě dobrý skóre, u koncernu se při 140 Tkm rozsypávají celý motory a nová generace koncernových motorů je navržená tak že ani generálka se nebude dát udělat. Je to koncipovaný na výměnu celku. To je u Kie ještě stará dobrá strojařina.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od kozejk »

je jasný že né všechny závady lze přičítat značce KIA. Ale ze své zkušenosti, v tomto tématu nemůžu toto vozidlo prostě doporučit. Osobně jsem se koukal do inzerátů a přijde mi divný že ty vozidla mají najeto max 200 nebo málo přes 200 tisíc km. asi vím proč, myslím že KIA s 200 tisíci kilometry je velmi těžko prodejná a každý se toho bojí.
Odpovědět