Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Ahojte, po asi 80km jízdy po dálnici (podotýkám klidné jízdy na tempomat rychlostí do 120km/h) po plném zahřátí motoru auto ztratí výkon, zhrubne zvuk motoru, jako by byl někde malinko prasklý výfuk, značně se zvýší vibrace motoru a z míst, kde jsou rozvody, přibližně tam kde je i baterie, se ozývá kovové chrastění a klepání. Tento zvuk je slyšitelný i v autě za jízdy, ale pouze když např. dojíždím na kruháč a pak z něj vyjíždím a mírně přidaným plynem. To znamená, pouze po volnoběhu a následném mírném přídání a pouze v nízkých otáčkách. Po zvýšení ot. na asi 2500/min chrastivý kovový zvuk zmizí. Další věc je ta, že když nechám auto hodinu stát, tak zase jede perfektně. Ale jen chvíli, než se zase zahřeje na provozní teplotu.
Co to může být ?
PS: úplně všechny olejové náplně na autě jsou nové
Co to může být ?
PS: úplně všechny olejové náplně na autě jsou nové
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
2,5 CRDi, 03/2005
- Reklama
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Hledej mechanickou závadu.Řemeny,kladky a volnoběžka alternátoru.mikas004 píše:Ahojte, po asi 80km jízdy po dálnici (podotýkám klidné jízdy na tempomat rychlostí do 120km/h) po plném zahřátí motoru auto ztratí výkon, zhrubne zvuk motoru, jako by byl někde malinko prasklý výfuk, značně se zvýší vibrace motoru a z míst, kde jsou rozvody, přibližně tam kde je i baterie, se ozývá kovové chrastění a klepání. Tento zvuk je slyšitelný i v autě za jízdy, ale pouze když např. dojíždím na kruháč a pak z něj vyjíždím a mírně přidaným plynem. To znamená, pouze po volnoběhu a následném mírném přídání a pouze v nízkých otáčkách. Po zvýšení ot. na asi 2500/min chrastivý kovový zvuk zmizí. Další věc je ta, že když nechám auto hodinu stát, tak zase jede perfektně. Ale jen chvíli, než se zase zahřeje na provozní teplotu.
Co to může být ?
PS: úplně všechny olejové náplně na autě jsou nové
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Já to měl teď na kladce pod altíkem,výměna,práce + kladka 1100kč a poté výměna řemenu i s prací 880kč.
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Když se postavím před auto, tak altík je ale vlevo, ne ? Mě se o ozývá zprava.
O víkendu jsem nejel nikam dál a vše v pohodě. Začne to chrastit opravdu až po delší cestě.
Když jsem jel 150km po dálnici s vozíkem co měl asi 900kg, tak už to rachtalo hodně hlasitě.
O víkendu jsem nejel nikam dál a vše v pohodě. Začne to chrastit opravdu až po delší cestě.
Když jsem jel 150km po dálnici s vozíkem co měl asi 900kg, tak už to rachtalo hodně hlasitě.
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
2,5 CRDi, 03/2005
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
podle mě špatnej olej
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Podívej se na odlitek vyvyžovací hřídele.Pokud na slitině uvidíš světlý proužek o šířce cca 2cm,tak je v řiti.Vyvažovací hřídel je mazaná přez různé chodbičky (debilně až nepochopitelně) a pokud jsou tyto cestičky zasrané,olej horky a řídký,tak se na ty ložiska holt nedostane.
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Tady bude brzo někdo potřebovat motor proč to neodstavíš a neopravíš pokud to takhle rachotí tak tam je něco v řiti a to se samo neuzdraví.Pokud seš lama na motory tak to nech poslechnout někoho kdo to zná než to dojebeš úplně.Nečekej ,že ti tady některej napíše co to je ,když to není možno poslechnout.Já prostě nechápu pokud něco sakra mlátí na běžícím motoru tak to přece diagnostikuju natáhnu montérky vykasám rukávy a hurá pracovat a nečekám až se to kousne.Přeju hodně štěstí ať to není motor.
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Dneska odpoledne na D1 směrem na Brno stálo nepojízdný Sorento, nebylo to náhodou ono
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
a nebo nedej bože viktor
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Přesně tak,nebo možná začíná nová metoda.Jezdit tak dlouho,až se to po..re a pak vím co to byloDavid-Petr píše:Tady bude brzo někdo potřebovat motor proč to neodstavíš a neopravíš pokud to takhle rachotí tak tam je něco v řiti a to se samo neuzdraví.Pokud seš lama na motory tak to nech poslechnout někoho kdo to zná než to dojebeš úplně.Nečekej ,že ti tady některej napíše co to je ,když to není možno poslechnout.Já prostě nechápu pokud něco sakra mlátí na běžícím motoru tak to přece diagnostikuju natáhnu montérky vykasám rukávy a hurá pracovat a nečekám až se to kousne.Přeju hodně štěstí ať to není motor.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Viktor se hned pozná.Běhá okolo Sorenta z bejbolovou pálkouDavid-Petr píše:a nebo nedej bože viktor
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Kdyby na té prasárně kleklo něco většího ( malé výrobní vady do 10.000,- nepočítám) tak to zapálím a bejsbolkou odháním hasiče.
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
Po absolvování mojí první STK jsem došel k poznatku že Sorento je hodně exotické a technik ho neznal jako běžný auta. Takže v budoucnu by třeba šlo zamontovat jinej motor a ani by se to nepoznalo. I to že se s ním nesmí na válcovou zkušebnu brzd jsem mu musel vysvětlovat a že nepomůže vyndání pojistky atd. Proto jen zkušebně zabrzdil mimo linku a bylo to hotový. Takže to je plus Soriho a u rámovýho auta se dá dost kutit. Jinak je totiž zbytek auta bezproblémovej a i vzhledově velice hezkej. Tím by se dal vyřešit chronický problém, protože rozbitejch motorů je v poslední době hodně, viz inzeráty.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Chrastění a klepání v motoru 2,5 103kW
jojo, vždyť já s tím už jen popojíždím
ale chrastí to jen u hodně zahřátého motoru
ale chrastí to jen u hodně zahřátého motoru
KIA Sorento EX, aut.
2,5 CRDi, 03/2005
2,5 CRDi, 03/2005