Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Ještě musím dodat,že bych taky strašně rád vzpomínal.
- Reklama
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Tak já předu sopkojeností a musím uznat že Sori vůbec nezlobí a zachvíli bude mít 100 Tkm. Pravda servis dělám sám a možná v tom je ta příčina spokojenosti.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
jo Jirko do 140 tisíc si přede skoro každý spokojeností. Motor nedá víc než 200 bez toho aniž by si šáhl na čerpadlo nebo vstřiky, zalomené žhavky jsou taky fajn, problémy s railovou lištou taktéž.(beru motor 125 kw) Spojka kolem 160 až 200 tisíc dle ježdění stojí 15 což je dobrý ale nesmí ti odejít dvouhmota. Převodovka s přídavkou je jeden velký průser, nemusíš být strojní inženýr abych poznal že živostnost takto sestrojenýho pohonu 4x4 a je jedno jestli EST nebo TOD moc nevydrží, nehledě na jeho poruchovost.
Ale abych jenom nehanil, má krásný tvar, dobrý nájezdový úhly,kvalitní materiál v interiéru, hlavně kožené sedačky vydrží více než u konkurence.
Ale největší průser je to, že to je KIA. Takže Jirko tvůj případ, auto jsi koupil v roce 2008 dal si za něj cca 700 tisíc? A prodejní cena dnes? No budeš rád když ji prodáš za 220 tisíc, Sorenta nad 220 stojí v bazarech jak mrchy a nikdo to nechce a rozhodně to nejsou šroty.
Takže ano jsi spokojený se svým autíčkem, je spolehlivý, předeš si spokojeností ale na autě si za cca 5 let ztratil 500 tisíc. Počkáme si až najedeš 200 tisíc a můžeme počítat klidně dál
Ale abych jenom nehanil, má krásný tvar, dobrý nájezdový úhly,kvalitní materiál v interiéru, hlavně kožené sedačky vydrží více než u konkurence.
Ale největší průser je to, že to je KIA. Takže Jirko tvůj případ, auto jsi koupil v roce 2008 dal si za něj cca 700 tisíc? A prodejní cena dnes? No budeš rád když ji prodáš za 220 tisíc, Sorenta nad 220 stojí v bazarech jak mrchy a nikdo to nechce a rozhodně to nejsou šroty.
Takže ano jsi spokojený se svým autíčkem, je spolehlivý, předeš si spokojeností ale na autě si za cca 5 let ztratil 500 tisíc. Počkáme si až najedeš 200 tisíc a můžeme počítat klidně dál
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Já Soriho v plný výbavě koupil v Německu za 19 850 Eur a tak počáteční cena byla bezkonkurenční. Proto předu spokojeností a kdyžtak mám rezervu na případné problémy. Dokonce dlouho se prodávaly ojetá Sorenta za podobnou cenu jako byla ta moje kupní. Takže taky minimální ztráta díky propadu hodnoty. Ostatně není moc značek které by bez problémů překonaly 200 tkm a pokud toho dosáhne Sori tak to bude skvělé. Zatím se blížím polovině a vše je OK.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Co dodat,to jsou argumenty jak cyp.
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Asi nevis, ze tento motor puvodne vymysleli lidi z Mercedesu a testovali jej v modelu ML, ale nakonec ho nepouzili a prodali prava Kie ze? to jsou fakta primo z fabriky KIA a Mercedes Uz jen to ze prave KIA spolupracovala s Mercedesem i na designu, proto ma take podobne prvky ML Ja byl v Mercedesu a v KIA tovarne a tam mi to rekli takze asi tak....kozejk píše:tak tenhle motor se o mercedes ani neotřel, to mi věř.
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Motor je původně od stejné sračky zn.Hyundai původně a stále ho najdeš v dodávce H1,tak tu nevymýšlej cypoviny bo se z toho navymotáš.A dost pochybuju,že by (dle koncepce motoru)Hitler zpolupracoval z Korejci.Ti ještě běhali v bederních rouškách s otrávenými šípy.
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
opravdu se mi to nechce hledat, ale dle mých informací byl ten motor dělaný v USA v Detroitu na žádost Hjundaje. Každopádně i kdyby si měl pravdu, že pochází z konstrukční kanceláře Mercedes, tak se o tehdejší motory z mercedesu ani neotřel. Dále pochybuji že inženýři v mercedesu vynakládají peníze a čas na vývoj 2.5 litrového dízlu, který se jim záhy jeví jako neupotřebitelný (nedej bože nepovedený) a odprodávají ho Hjundai. Nehledě na to že v době vzniku Kie Sorento disponovala značka Mercedes tolika dízlovými motory, že pochybuji nad vývoje slepého ramene v podobě 2.5 CDRI D4B.
Každopádně jestli máš k tomu nějaký materiál, rád si ho přečtu.
Každopádně jestli máš k tomu nějaký materiál, rád si ho přečtu.
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Dobré pohádky tady čtu. Takže motor vyvinuli Italové u VM Motori který také vyvíjel motory pro GM. S Medvědem to nemá nic společnýho mimo to že byla spolupráce VM Motori s GM. Ale vše bylo dělaný pro Hyundaie který Sorento navrhnul a v době krize Kie tam předal komplet výrobu a tím zachránil Kiu v problematickém období. Zájem o Sorento byl takovej že první roky byla dodací lhůta jeden rok po objednání. Proto je taky dost podoby v konstrukci s jinýma Hyundaiema třeba s Tercan který je starší koncepce.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Pravdu má chlapec.
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Ale hoši.Dyk se nedohadujte.Je to všechno trošku jinak.Motory,jako takový ať je to,co je to se dělají laicky řečeno univerzální.Původ toho,kdo je dělá je skoro nemožný dohledat.Kdyby si každá automobilka dělala motory sama,dle modelových řad,tak by to bylo tak drahý,že by sme na auta akorát čuměli..
K těm našim je to to samý.Součástky k motorům se více méně neliší.Stačí si zajet na nějakou stránku z dílama a dát si použití danýho dílu v jinejch autech.
Více či méně se samozřejmě liší uložení a poloha motoru.Doufám,že mi nechcete říct,že si každá automobilka postaví svojí vlastní slévárnu a obrobnu na bloky atd.
Jen formy stojí takovej ranec,že by se to ani nevyplatilo.A mít kádě z roztavenou směsí hliníku,litiny atd.Vždyť to je nesmysl.
Jednoduše řečeno.Normalizace začíná tím,že se díly na autech sjednocují,protože je to ekonomie výrobce.Totéž máte i ze zasklením a dalšíma sračkama okolo aut...
Je to prostě tak,že holt ten,kdo se stydí,za to,co mu tiká pod kapotou vůbec netuší co tam běhá.
Vemte si,že třeba Nisani mají pod kapotou Rencka,Volvo taky a dá se najít tolik shod....
K těm našim je to to samý.Součástky k motorům se více méně neliší.Stačí si zajet na nějakou stránku z dílama a dát si použití danýho dílu v jinejch autech.
Více či méně se samozřejmě liší uložení a poloha motoru.Doufám,že mi nechcete říct,že si každá automobilka postaví svojí vlastní slévárnu a obrobnu na bloky atd.
Jen formy stojí takovej ranec,že by se to ani nevyplatilo.A mít kádě z roztavenou směsí hliníku,litiny atd.Vždyť to je nesmysl.
Jednoduše řečeno.Normalizace začíná tím,že se díly na autech sjednocují,protože je to ekonomie výrobce.Totéž máte i ze zasklením a dalšíma sračkama okolo aut...
Je to prostě tak,že holt ten,kdo se stydí,za to,co mu tiká pod kapotou vůbec netuší co tam běhá.
Vemte si,že třeba Nisani mají pod kapotou Rencka,Volvo taky a dá se najít tolik shod....
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
To je trend posledních deseti let, ale dříve si hodně hráli na vlastním písečku. Třeba motor Sorenta je použitý ještě v malém náklaďáčku Kia a Hyundai a to ještě v slabé verzi . Jinak nevím o dalším využití a ostatní motory z tohoto koncernu mají i vyšší obsah u starších verzí a u nových pak menší. Nové motory se nyní využívají pro obě automobilky stejně aby se snižily náklady na výrobu. Staré Sorento bylo ještě ze staré školy a pouze část výbavy bylo společné s Hyundai, jinak je to svébytné auto.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Pohádky bych Jirko neřekl, ono totiž GM má sídlo v Detroitu a GM využívá italskou motorárnu VM k výrobě motorů CRD,VCDI a ostatní. Korejci se na ně obrátili právě proto, že očekávali největší prodeje právě v americe, byť s benzínovým motorem. Proto i turbo VGT což je v americe nejvyužívanější typ turbíny v Cumminsech,CRD motorech a tak podobně, v evropě asi bude nějaká automobilka používající tento typ turba, ale nějak si nevybavuji která.
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Tak zítra jedu na Čip a Dejla.Sice to o moc asi neskočí,ale dobrejch i deset kilowatt navíc.Pak napíšu,jak to dopadlo.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Chiptunig 2,5 CRDi, 125kW,r.v. 2007
Tak je to hotový.Poznatek u motoru 2.4 benzín-lepší krouťák a akcelerace.Rozdíl není obrovský,ale místo 139 k a 152 k je znát.Investice 2090,-Kč se rozhodně vyplatila.Ještě pro menší oživení asi dám lepší filtr.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza