Ave Kia-ci!
Mám taký menší technický problém a už som zúfalý, kedže autko je moja srdcovka. Vlastním Kiu Sorento 2.5 CRDi, automat (P,R,N,D,+,-) , rok 2003, 242k km.
Po dlhej jazde po asfaltovej ceste (žiadny terén), ktorá neustále stúpa a potom zase klesá a stúpa a stúpa atď atď atď , popri dynamickej jazde, kedy prevodovka neustále radí a je v plnom zábere (keďže podradí, potom zaradí, zase podradí do plného výkonu), v týchto horučávách vydáva auto pri vyšších otáčkach (počuť to začína byť pri 2100 ot, najviac však pri 2700 ot) neskutečne hlučný zvuk, ktorý pripomíná zavíjanie a celkom podobný zvuk (avšak začíná už pri 1800 ot) má auto, konkrétne prevodovka, než sa zahreje cez zimu pri -20°C. Myslel som si, že to je olejom v prevodovke (starý, špinavý), tak som ho nechal vymeniť. S filtrom ani chladičom sa nič nerobilo. Bohužial, problém sa nevyriešil. Minule mi to robilo celú cestu (asi 15 km hentakou cestou - neustále do kopca, sem-tam z kopca, prevodovka stále radí a podraďuje a je v zábere naplno), auto som večer odparkoval a ráno bolo zase tichučké ako myška.
Neviete kde môže byť problém? Nemôže byť zlý chladič oleja v prevodovke (olej v prevodovke sa veľmi zahrieva, nechladí olej, ten prekračuje provoznú teplotu a tým pádom prevodovka "reve")? Prosím poraďte
Prikladám video (kvalita zvuku nič moc, ale aspoň pre prehlad): http://www.youtube.com/watch?v=FfBVzD-lUJo
Ďakujem a prajem pekný horúci deň
Divný zvuk pri vyšších otáčkach
- Reklama
Re: Divný zvuk pri vyšších otáčkach
No nic moc. Tipnul bych to na problem toho automatu.
Hladina oleje je urcite v poradku? (jak merit viz manual). Prevodovka ma svuj vlastni vymenik. Jednoduse identifikujes kdyz se podivas zespodu kdy od prevodovky vedou dve hadice smerem k motoru.
Nejlepsi asi bude kdyz si najdes nejakou firmu co automaty opravuje a nech si to tam diagnostikovat. Nejlepe alespon dva servisy aby te ten prvni hned nenutil do repase za 50tis Kc.
Pak napis cim to bylo.
Hladina oleje je urcite v poradku? (jak merit viz manual). Prevodovka ma svuj vlastni vymenik. Jednoduse identifikujes kdyz se podivas zespodu kdy od prevodovky vedou dve hadice smerem k motoru.
Nejlepsi asi bude kdyz si najdes nejakou firmu co automaty opravuje a nech si to tam diagnostikovat. Nejlepe alespon dva servisy aby te ten prvni hned nenutil do repase za 50tis Kc.
Pak napis cim to bylo.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Divný zvuk pri vyšších otáčkach
Olej som menil 500 km dozadu. Je tam pri merani podla manualu presne tolko, kolko ma byt. Robilo to pred vymenou, ale aj po vymene.
Re: Divný zvuk pri vyšších otáčkach
Divnej zvuk jsem řešil zrovna předevčírem.Na volnoběh občas,při vyšších otáčkách někdy,pak zase při prudším výjezdu atd...Prostě nepřímo specifikovatelný.Zvuk připadající jako ložisko,nebo něco na spojce,převodovka atd.Pejp píše:Olej som menil 500 km dozadu. Je tam pri merani podla manualu presne tolko, kolko ma byt. Robilo to pred vymenou, ale aj po vymene.
Zoufalost byla první,druhý bylo to,že jsem shodil dekl na motoru a ejhle závada byla objevena.Příčina odlomená část tepelnýho štítu na výfukovým potrubí,konkrétně pod svodama.Štít je vyhřátej a na jedný straně se odlomil u šroubu.Pak při různých situacích zvesela poklepával buďto o svody a nebo o blok.Takže nejdřív zkus prohledat všechny plechy a uchycení v motorovým prostoru i mimo.Pakliže je něco povolený tak dotáhnout,opravit apd.Pak bych řešil to ostatní.Lovu zdar!
Jo a spíš by to chtělo natočit zvenku a ne zevnitř,protože je slyšet víc motor,jak cokoli ostatního.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza