Zdarec všem.
Tak po nějaký době,jsem se rozhodl,že zjistím,proč se ztrácí chladící kapalina.No něco ubejvalo horním propojením nádobka a chladič (tenká hadička).Tam je měděný propojení,který je našroubovaný v chladiči.Bylo jak povolený,tak na chladiči částečně polámaný plast.To jsem vyřešil akorát supertmelem typu plastelína.Jinak je to na koupi chladiče
No a druhý,doslova šok čekal schovanej za motorem.Konkrétně na připojení nádobka a propojení na topení.Je to napojení T-kusem.Ten je z plastu a řekl bych,že vyschlý kravský lejno by vydrželo víc.Právě na tomhle "uzlu"jsem zjistil průsak kapaliny.Tak si říkám sundám hadice a uvidím...Prdlajs,jen sem se toho dotknul,abych sundal spony,tak se to rozlomilo na kusy.Podotýkám dotknul!Takže na jednu stranu rád,že se to neulomilo úplně někde na silnici a zase nasranej,že to ti sráči pěkně vojebali.Co by se stalo,kdyby to upadlo je jasný každýmu.
Tak a začalo dilema čím to nahradit?Takže po chvilce spása!S úspěchem lze použít měděnou odbočku na připojení plynu průměr 15mm,řečeno Téčko.Přez vrch má rovných 18 mm,což odpovídá průměru v hadicích.Tím,že je tato odbočka na plyn,je snad předurčená k týhle opravě.Jelikož se plynový spoje lisujou,má ta odbočka prolisy na těsnění,což dokonale simuluje rozšíření proti posunu hadic ve spoji.Ten prolis má větší průměr,tak je potřeba ho změnšit na 21,3-5 mm cca.Pěkně začistit dokulata,aby nebyly ostrý hrany a hotovka.Z odbočky nezapomeňte vyndat těsnící kroužky!
No pro efekt,aby mi nečuměla měď stříknuto na černo.Jo a na spoj,který vede od nádobky je potřeba použít šroubovací sponu.Ta pružinová se tam nevejde!
Pak už jen smontit,zalejt kapalinu a bejt v klidu s tím,že si šikmovoký mysleli,jak nás vochčijou a maj smůlu.
Takže vřele doporučuju všem,který dolejvají kapalinu častěji,než je obvykle,zkontolovat jestli na tom spojení nemají vlhko od kapaliny.Hlavně to ani nezkoušejte,jak to drží!!!Jinak vás čeká tahle pidi oprava.
Tak zdar při odstranění týhle závady!!!
Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
- Reklama
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
toto se řeší i u jiných vozů a za pár kaček já nakupuji tady http://autodily.lkauto.cz/t-kusy-kolink ... 9x16-plast
Re: Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
Sice dobrý,ale na Sorento nepoužitelný.Odbočka má malej průměr.Osvědčená Cu odbočka.David-Petr píše:toto se řeší i u jiných vozů a za pár kaček já nakupuji tady http://autodily.lkauto.cz/t-kusy-kolink ... 9x16-plast
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
toto je pouze ilustrace ,že nemá cenu něco upravovat ,když to dávno někdo vymyslel jsou toho mraky druhů v různých průměrech
Re: Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
No nevím,ale než si tam znova nacpat nějakej podělanej kousek plastu,tak radši to,co tam mám.To mám tisíciprocentní jistotu,že mi někde neupadne odbočka a nebudu opravovat neopravitelný a navíc nenačůrám 6 litrů do systému,leda bych měl zásobu gambáčeDavid-Petr píše:toto je pouze ilustrace ,že nemá cenu něco upravovat ,když to dávno někdo vymyslel jsou toho mraky druhů v různých průměrech
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
Pri te prilezitosti bych se zeptal, jak spravne odvzdusnit ten chladici system? Resil jsem take mensi prusak jedne spony u motoru, ale nastesti jsem nemusel vypoustet a znovu napoustet.
Zadne extra odvzdusneni jsem pohledem nenasel.
Zadne extra odvzdusneni jsem pohledem nenasel.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
Velice jednoduše.Dolíváš kapalinu po značku min. Dokud slyšíš v nádobce bublání,tak je tam pořád vzduch.Pomáhám tomu tak,že jemně mačkám na hadici na chladiči a vzduch jaksi vypumpuju ven.Chce to s citem,aby při nasávání kapaliny nenasála zpětně i vzduch.No a když už nic nebublá,tak natočím motor a zahřívám.Víčko z nádobky sundaný.Nechám to běžet tak dlouho dokud není kapalina zahřátá.To už je garance,že proběhla dokola a vzduch tam není.Pak to zavíčkuju a prdím na to.Až to vychladne,tak kouknu na hladinu a eventuelně se doleje na min.Jinak systém je samoodvzdušňovací.Tím svým postupem se akorát snažím eliminovat vzduch v kapalině a motor neběží do sepnutí větráku.U benzínu to je rychlejší,ale u diezla bys čekal tak dlouho na zahřátí motoru,až bys u toho usnul.TommyBoy píše:Pri te prilezitosti bych se zeptal, jak spravne odvzdusnit ten chladici system? Resil jsem take mensi prusak jedne spony u motoru, ale nastesti jsem nemusel vypoustet a znovu napoustet.
Zadne extra odvzdusneni jsem pohledem nenasel.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza