Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Takže si kupte nový svět motoru speciál, je tam krásný test premiových naft. Každopádně Maxx Motion a tuším Aral nebo to byl Agip ted nevím jednoznačně nejlepší.
Bohužel vše má taky své proti a u těchto naft bez přísady Měřo je to mazivost, podle testů MAXX Motion je na hranici, takže otázkou je, užívat si pocitu jízdy a po 100 tisících měnit čerpadlo a trsysky nebo po 100 tisících měnit zakarbonovaný trysky z Měřa?
Bohužel vše má taky své proti a u těchto naft bez přísady Měřo je to mazivost, podle testů MAXX Motion je na hranici, takže otázkou je, užívat si pocitu jízdy a po 100 tisících měnit čerpadlo a trsysky nebo po 100 tisících měnit zakarbonovaný trysky z Měřa?
- Reklama
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
A proto jezdim stridave na Maxx Motion a Vervu Diesel a vzdy pridavam VIF aditivum. V zime zimni a v lete letni. Je to pro klidne spani )) Kupuju na www.oleje.cz (neberte to jako reklamu).
Kdyz uz jsme si ty mazliky poridili, tak proc je huntovat tema nejlevnejsima sra*kama nekde z JZD...
Je lepsi problemum predchazet nebo alespon si rici, ze jsem udelal maximum.
Staci, ze to vyrobili v Korei, tak proc prilevat olej do ohne.
Dnes mne vytocil stryc, kdyz se mi smal, ze menim olej v motoru nejpozdeji v 15tisicich. Ze jsem pry blazen. Podle jeho nazoru musi moderni olej vydrzet v aute 30tis km
To je dle meho nazoru extremismus, ale jak se rika "kazdy sveho stesti strujce" ....
S pranim pekneho dne (vecera) Ferda z Brna
Kdyz uz jsme si ty mazliky poridili, tak proc je huntovat tema nejlevnejsima sra*kama nekde z JZD...
Je lepsi problemum predchazet nebo alespon si rici, ze jsem udelal maximum.
Staci, ze to vyrobili v Korei, tak proc prilevat olej do ohne.
Dnes mne vytocil stryc, kdyz se mi smal, ze menim olej v motoru nejpozdeji v 15tisicich. Ze jsem pry blazen. Podle jeho nazoru musi moderni olej vydrzet v aute 30tis km
To je dle meho nazoru extremismus, ale jak se rika "kazdy sveho stesti strujce" ....
S pranim pekneho dne (vecera) Ferda z Brna
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Ten test taky mám, hned jsem lítal po trafikách abych sehnal ten Svět Motorů Diesel. Maxx Motion tam vychází oprvdu nejlépe a jen ho budu přimazávat aditivem abych odstranil jedinou jeho slabou složku. Nemám náladu na tankování biosraček a pak mít zadělaný trysky vápníkem, fosforem a draslíkem který se uvolňují z biosložky.
Taky prozkoumám čerpačku KM prona která prý prodává čistou naftu bez biosložky. To protože prodává čistou biosložku jako palivo a tím plní normy pro roční procentuální spotřebu biosložky v palivu. Pokud bude vzorek nafty od ní taky světlezelený tak po přidání VIF se udělá Maxx Motion nebo Verva. Alespoň si to teda myslím.
Ten olej se musí měnit nejpozdějc po 15 Tkm a ti co to překračují ať u jakékoliv značky tak jsou techničtí barbaři. Nic není lepšího pro motor než těmato výměnama zajistit jeho vnitřní čistotu. On se odvěčí za to
Taky prozkoumám čerpačku KM prona která prý prodává čistou naftu bez biosložky. To protože prodává čistou biosložku jako palivo a tím plní normy pro roční procentuální spotřebu biosložky v palivu. Pokud bude vzorek nafty od ní taky světlezelený tak po přidání VIF se udělá Maxx Motion nebo Verva. Alespoň si to teda myslím.
Ten olej se musí měnit nejpozdějc po 15 Tkm a ti co to překračují ať u jakékoliv značky tak jsou techničtí barbaři. Nic není lepšího pro motor než těmato výměnama zajistit jeho vnitřní čistotu. On se odvěčí za to
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Tady je ten odkaz na KM Prona a čistou naftu.
http://www.km-prona.cz/Aktualne_na_tema.htm?all
http://www.km-prona.cz/Aktualne_na_tema.htm?all
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Jirko pochybuji že z nafty vyráběné v našich rafinerkách po přidání aditiv uděláš MAXX MOTION, jak píšou v testu, je to syntetické palivo, vytvořené krakováním těch nejlepších olejů.
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Je to tak, ale hlavní rozdíl je v cetanovým čísle a to se dá dohnat Vifem. Ta nafta v KM má bejt Německá, alespoň podle odpovědí v diskuzi. Dneska jsem jí viděl za 36,30 a posledně jsem bral Maxx motion za 38,40 na Praze 3 a tak to není ještě takovej rozdíl. Takže Maxx Motion a Vif pro domazání je stále aktuální.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
tohle aplikuji taky, ale z toho mazání mám fakt strach, nejsem si jistý zda Vif dokáže tu mazivost natolik zlepšit. Někde byly testy těchto aditiv, nemáte někdo odkaz?
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Ten Vif vozím v autě a nyní po testu jsem ho začal dávat do Maxx Motion. Původně jsem ho chtěl dávat již od února kdy jsem na Maxx Motion přešel a tenktát všichni tvrdili že do něho aditiva nepatří. Jenže ta mazivost se musí dohnat a z mýho pohledu je Vif akceptovatelnej a to protože se s naftou míchá dobře a podle konzistence bych řekl že je tam olejová báze. Myslím že je to lepší než dávat polosyntetiku do dvoutaktu jak to dělaj v Německu. Protože nechci zadělat trysky tak ten Vif je asi dobrá volba.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Zkouška mrazuodolnosti a všechny nafty obstály při -19 stupňích a parfín byl jemně rozptýlen a ještě by filtr nezacpal.
Maxx Motion cca letní 60% zimní 40 % bez Vif vytáhnutej z nádrže náklaďáku.
Optimal diesel bez Vif dle výrobce do -25 C
KM Prona bez Vif a dle dodáku do -20 C
Osobně považuji Maxx Motion za nejlepší ačkoliv v testu nebyl v zimní verzi ve 100% složení.
Maxx Motion cca letní 60% zimní 40 % bez Vif vytáhnutej z nádrže náklaďáku.
Optimal diesel bez Vif dle výrobce do -25 C
KM Prona bez Vif a dle dodáku do -20 C
Osobně považuji Maxx Motion za nejlepší ačkoliv v testu nebyl v zimní verzi ve 100% složení.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Ahoj, mam dotaz;
Do Sorenta stale normalne tankuji, jak blazen, tu nejdrazsi naftu. Ne vsak u kazde pumpy. Mam nejak jiz vychytane u ktere po ni jede lepe a kde ji to napriklad vubec nesvedci. Asi tady najdu dost odpurcu, ale napriklad Benzina je pro nej katastrofa.
Tuhle jsem byla na nakupu v Nemecku, kde je u nakupniho centra takova hodne obycejna a levna pumpa, ktera ma jen jeden druh benzinu a jeden druh nafty. Dost jsem vahala, ale usoudila jsem, ze uz fakt musim natankovat. Kdyz jsem k ni prijela, mela na stojanu upozorneni, ze nafta obsahuje 7% biologickeho oleje. Dost jsem se toho lekla a proto natankovala jen za € 20,-.
Hned pote jsem najizdela na dalnici a byla jsem velmi mile prekvapena jak mi to auto svizne jelo. Bylo to jeste mirne do kopce a ja z toho byla uplne paf. Jelo presne jak po masle.
Jiz drive jsem od lidi slysela dobre recenze na tuto pumpu, ale sama jsem se tam nikdy natankovat netroufla.
Chci se vas tedy zeptat, jaky to ma dopad na motor tenhle druh nafty ?
Sorento 2003, automat.
Do Sorenta stale normalne tankuji, jak blazen, tu nejdrazsi naftu. Ne vsak u kazde pumpy. Mam nejak jiz vychytane u ktere po ni jede lepe a kde ji to napriklad vubec nesvedci. Asi tady najdu dost odpurcu, ale napriklad Benzina je pro nej katastrofa.
Tuhle jsem byla na nakupu v Nemecku, kde je u nakupniho centra takova hodne obycejna a levna pumpa, ktera ma jen jeden druh benzinu a jeden druh nafty. Dost jsem vahala, ale usoudila jsem, ze uz fakt musim natankovat. Kdyz jsem k ni prijela, mela na stojanu upozorneni, ze nafta obsahuje 7% biologickeho oleje. Dost jsem se toho lekla a proto natankovala jen za € 20,-.
Hned pote jsem najizdela na dalnici a byla jsem velmi mile prekvapena jak mi to auto svizne jelo. Bylo to jeste mirne do kopce a ja z toho byla uplne paf. Jelo presne jak po masle.
Jiz drive jsem od lidi slysela dobre recenze na tuto pumpu, ale sama jsem se tam nikdy natankovat netroufla.
Chci se vas tedy zeptat, jaky to ma dopad na motor tenhle druh nafty ?
Sorento 2003, automat.
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Ahoj.
Všiml jsem si u čerpačky Euro Oil popisku, že nafta je bez biosložky, našel jsem její specifikaci :
Optimal Diesel
Zákazníci u čerpacích stanic EuroOil si mohou zakoupit naftu Optimal DIESEL bez biosložky.
Kvalita nafty Optimal DIESEL splňuje veškeré požadavky technické normy ČSN EN 590. Oproti běžně prodávané motorové naftě na trhu s obsahem biosložky – FAME až 7% Optimal DIESEL v důsledku nepřítomnosti biosložky je méně náročný na sledování a zacházení při skladování a použití a má některá vylepšení a výhody, především:
• Menší náchylnost při spalování v motoru k tvorbě a napékání úsad na povrchu vstřikovacích trysek a tím vyšší provozní spolehlivost palivového systému motoru.
• Vynikající dlouhodobá skladovatelnost paliva, která je využitelná zejména u vozidel dlouhodobě vyřazených z provozu, vozidel pro sezónní provoz, agregátů náhradních zdrojů elektřiny apod.
• Menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti do paliva a tím menší náchylnost paliva k jeho případné biologické kontaminaci.
• Usnadňuje tankování do nádrže vozidla díky nižší pěnivosti.
Dodavatelem motorové nafty Optimal DIESEL je společnost ČEPRO, a. s.
další komentář:
Změnil se snad zákon o povinném přimíchávání určitého procenta bioložky do pohonných hmot? Nikoliv, ten totiž říká, že stanovený podíl bioložky nemusí být v každém litru paliva ale v celkovém objemu prodaných pohonných hmot. A to čerpací stanice EuroOil díky loňské akci "Biopaliva frčí", kdy se nabídka rozšířila o Ekodiesel a Ethanol E85, bez problémů splňují.
Zdá se, že doba povinného "ekoteroru" pomalu končí a znovu si každý budeme moci zvolit pro svůj automobil to, co považujeme za optimální. Jestliže někdo dá přednost biopalivům kvůli ceně nebo ekologii, další raději zajistí svému automobilu to nejlepší, co je u stojanů čerpacích stanic k dispozici. Mezi hlavní přednosti paliva Optima Diesel by mělo patřit menší zanášení vstřikovacích trysek moderních přímovstřikových motorů common-rail, menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti či nižší pěnivost při tankování, provozovatelé čerpacích stanic zase ocení možnost delšího skladování. Cena paliva Optima Diesel by měla být stejná jako u normální motorové nafty s obsahem bioložky.
Všiml jsem si u čerpačky Euro Oil popisku, že nafta je bez biosložky, našel jsem její specifikaci :
Optimal Diesel
Zákazníci u čerpacích stanic EuroOil si mohou zakoupit naftu Optimal DIESEL bez biosložky.
Kvalita nafty Optimal DIESEL splňuje veškeré požadavky technické normy ČSN EN 590. Oproti běžně prodávané motorové naftě na trhu s obsahem biosložky – FAME až 7% Optimal DIESEL v důsledku nepřítomnosti biosložky je méně náročný na sledování a zacházení při skladování a použití a má některá vylepšení a výhody, především:
• Menší náchylnost při spalování v motoru k tvorbě a napékání úsad na povrchu vstřikovacích trysek a tím vyšší provozní spolehlivost palivového systému motoru.
• Vynikající dlouhodobá skladovatelnost paliva, která je využitelná zejména u vozidel dlouhodobě vyřazených z provozu, vozidel pro sezónní provoz, agregátů náhradních zdrojů elektřiny apod.
• Menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti do paliva a tím menší náchylnost paliva k jeho případné biologické kontaminaci.
• Usnadňuje tankování do nádrže vozidla díky nižší pěnivosti.
Dodavatelem motorové nafty Optimal DIESEL je společnost ČEPRO, a. s.
další komentář:
Změnil se snad zákon o povinném přimíchávání určitého procenta bioložky do pohonných hmot? Nikoliv, ten totiž říká, že stanovený podíl bioložky nemusí být v každém litru paliva ale v celkovém objemu prodaných pohonných hmot. A to čerpací stanice EuroOil díky loňské akci "Biopaliva frčí", kdy se nabídka rozšířila o Ekodiesel a Ethanol E85, bez problémů splňují.
Zdá se, že doba povinného "ekoteroru" pomalu končí a znovu si každý budeme moci zvolit pro svůj automobil to, co považujeme za optimální. Jestliže někdo dá přednost biopalivům kvůli ceně nebo ekologii, další raději zajistí svému automobilu to nejlepší, co je u stojanů čerpacích stanic k dispozici. Mezi hlavní přednosti paliva Optima Diesel by mělo patřit menší zanášení vstřikovacích trysek moderních přímovstřikových motorů common-rail, menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti či nižší pěnivost při tankování, provozovatelé čerpacích stanic zase ocení možnost delšího skladování. Cena paliva Optima Diesel by měla být stejná jako u normální motorové nafty s obsahem bioložky.
Kia Sorento 2,5 CRDI 16V, r.v.2004, automat
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Do žádnýho mýho auta nesmí léta letoucí nafta s biosrágorou. Dříve to bylo náročný sehnat přímo z rafierie, ale po nástupu Maxx Motionu a Optimal Diesel od Eurooilu - Čepra je situace daleko jednoduší. Biosrágora má tolik negativ že by blbci z Eu zasložili ukřižovat. Naštěstí se u nás našel způsob jak prodávat naftu bez srágory. To v Německu nemají a proto tam psali 7% Bioanteil, to je podle směrnice Eu a obsahuje to každá nafta mimo prémiové od Aralu a Shellu v Německu. Takže na té pumpě měli standartní naftu a že jelo Sori lépe je asi jenom placebo. Rozdíl by byl až po zvýšení Cetanového čísla a to umí Maxx Motion a speciální aditiva.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
Ahoj,
takze laicky pro me, jako pro zenu, to zanasi motor. No hlavne, ze si na tech biosragorach varime a smazime. Nekrmte s tim vsak sva auta...
Prave vcera jsem testovala to sve placebo a byla jsem tam opet po mesici na nakupech. Tentokrat jsem netankovala. Jela jsem tu stejnou trasu, abych otestovala jak se auto bude chovat. No...nebylo to jako minule, ze jsem jen lehce pridala plyn a auto jelo jako nove.
Hele, jsem zenska, takze me nejaky technicke detaily 2x nezajimaji a nijak se na to nesoustreduji. Ale mam cit a poznam, kdyz se nekdo nebo neco zacne chovat jinak.
Jinak nejcasteji, pokud mozno, tankuji u Shellu.
takze laicky pro me, jako pro zenu, to zanasi motor. No hlavne, ze si na tech biosragorach varime a smazime. Nekrmte s tim vsak sva auta...
Prave vcera jsem testovala to sve placebo a byla jsem tam opet po mesici na nakupech. Tentokrat jsem netankovala. Jela jsem tu stejnou trasu, abych otestovala jak se auto bude chovat. No...nebylo to jako minule, ze jsem jen lehce pridala plyn a auto jelo jako nove.
Hele, jsem zenska, takze me nejaky technicke detaily 2x nezajimaji a nijak se na to nesoustreduji. Ale mam cit a poznam, kdyz se nekdo nebo neco zacne chovat jinak.
Jinak nejcasteji, pokud mozno, tankuji u Shellu.
Re: Test nafty 100 x a stále dokola :-D
U Shellu bych tankoval pouze v Německu, jinak ne. Mají asi jen jednu kvalitnější naftu a to tu nejdražší protože by měla být z dovozu. Ale bez záruky. Co je podstatný tak Shell několikrát pohořel v testech nafty který dělal Svět Motorů Diesel v Výzkumném ústavu motorových paliv - nyní SGS a vždy se prokázaly horší hodnoty než deklatoval Shell. Ale vždy to bylo v normě tedy bez prohřešku k zákonu, ale bohužel na úrovní nafty ze dvora JZD. Takže Shell jen rejžoval na honosném označení své nafty a to bylo lákadlo na zákazníky. V Německu si to nedovolí a tam je to naprosto v pořádku.
Z mého poznatku je u nás momentálně nejlepší Maxx Motion od ÖMV a pak Optimal Diesel od Čepra. Ta jsou bez biosrágory a neškodí motoru.
Někdo taky uznává Vervu od Benziny, jenže ta je nadopovaná aditivama a bohužel i biosrágorou. Tedy není jednoduché vybrat kvalitní naftu, situace se taky rychle mění a je potřeba dost shánět informace.
Co je podstatný tak v poslední době je va Německu hodně Sorent s rokem výroby 02-06 s ucpanýma filtrama v nádrži a to uvolněným nátěrem vnitřku nádrže. Ta je totiž plechová a uvnitř natřená. Zjistilo se že biosrágora v naftě za určitých podmínek se biologicky začne rozkládat a vznikají kyselé složky a ty nesnese nátěr nádrže. Ten se pak uvolní a zanese první filtr. To se projeví pak razantním úbytkem výkonu při předjiždění a to omezením potřebného průtoku nafty. Takže i toto je další negativum biosrágory.
Z mého poznatku je u nás momentálně nejlepší Maxx Motion od ÖMV a pak Optimal Diesel od Čepra. Ta jsou bez biosrágory a neškodí motoru.
Někdo taky uznává Vervu od Benziny, jenže ta je nadopovaná aditivama a bohužel i biosrágorou. Tedy není jednoduché vybrat kvalitní naftu, situace se taky rychle mění a je potřeba dost shánět informace.
Co je podstatný tak v poslední době je va Německu hodně Sorent s rokem výroby 02-06 s ucpanýma filtrama v nádrži a to uvolněným nátěrem vnitřku nádrže. Ta je totiž plechová a uvnitř natřená. Zjistilo se že biosrágora v naftě za určitých podmínek se biologicky začne rozkládat a vznikají kyselé složky a ty nesnese nátěr nádrže. Ten se pak uvolní a zanese první filtr. To se projeví pak razantním úbytkem výkonu při předjiždění a to omezením potřebného průtoku nafty. Takže i toto je další negativum biosrágory.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm