trošku překopávám ten korejskej zázrak
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
První fáze projektu je hotová, vše funguje skvěle a myslím že je to přínos k zachování dobré spolehlivosti Soriho.
V další fázi namontuju Scan Gauge II.
V další fázi namontuju Scan Gauge II.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Projekt je komplet hotovej a teplota vody alternativně měřená je dlouho vyšší o 15-20 stupňů než teplota oleje a teploty se vyrovnají až po 40 km při venkovní teplotě 6 stupňů.
Tlak turba je od 0-1,7 bar podle zatížení motoru. Měření je až těsně před vstupem do sání abych věděl zda je systém těsnej.
Tlak oleje na volnoběh u studenýho motoru je 4-5 Bar a u provozní teploty pak 1,9-2 Bary.
Napětí v provozu je 14 voltů a taky jsem zabudoval denní svícení Osram a je to fajnová věc s jedním světlovodičem a tedy kompletní svítící plochou.
Tlak turba je od 0-1,7 bar podle zatížení motoru. Měření je až těsně před vstupem do sání abych věděl zda je systém těsnej.
Tlak oleje na volnoběh u studenýho motoru je 4-5 Bar a u provozní teploty pak 1,9-2 Bary.
Napětí v provozu je 14 voltů a taky jsem zabudoval denní svícení Osram a je to fajnová věc s jedním světlovodičem a tedy kompletní svítící plochou.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Dneska jsem byl poptat jeden díl v servisu a hned mě ukázali dvě turba pro Sorento které mají rozebraný na dílně po Novým roku. Obě auta mají mezi 70 a 80 Tkm a jsou vyrobený 2006 a 07. Takže s turbem se musí zacházet velice opatrně a dle měření teploty oleje v mým autu trvá opravu více než 40 km než se teplota vody a oleje vyrovná. A to mám zakrytej chladič a předek Soriho. Teprve po této ujeté vzdálenosti je motor připravenej k plnýmu výkonu a kdo studený Sorento Crdi prožene po 5 km na silnici dále na dálnici tak je kandidát na nový turbo. S tímto velkým motorem a 8,5 litry oleje se tedy musí zacházet opatrně a bez naměřených hodnot teplot by tomu asi nikdo nevěřil.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jirko,ty voe,už dost.Má cenu tu hajtru sundávat v garáži ze špalků a tahat to na slunko?Podle tvých příspěvků je všechno na čiču,ale lze to předělat a opravdu se to stává
náplň života.Na to že ten rýžožrout má hovno výkon,žere jak vodní bůvol,hovno jede,prostupnost terénem jak žigul,jednání v rukavičkách,to je přímo na infarkt.Já potřebuju jezdit a né čumět na budíky a jet 40 km krokem.Zkrátka jsi buď provokatér a dobře se bavíš,že mě rozpálíš do běla,nebo normální a doplň si to sám.
náplň života.Na to že ten rýžožrout má hovno výkon,žere jak vodní bůvol,hovno jede,prostupnost terénem jak žigul,jednání v rukavičkách,to je přímo na infarkt.Já potřebuju jezdit a né čumět na budíky a jet 40 km krokem.Zkrátka jsi buď provokatér a dobře se bavíš,že mě rozpálíš do běla,nebo normální a doplň si to sám.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
SUPER konečně se to tady hejbe ?????!!!!!!!!!
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jirka N. píše:Dneska jsem byl poptat jeden díl v servisu a hned mě ukázali dvě turba pro Sorento které mají rozebraný na dílně po Novým roku. Obě auta mají mezi 70 a 80 Tkm a jsou vyrobený 2006 a 07. Takže s turbem se musí zacházet velice opatrně a dle měření teploty oleje v mým autu trvá opravu více než 40 km než se teplota vody a oleje vyrovná. A to mám zakrytej chladič a předek Soriho. Teprve po této ujeté vzdálenosti je motor připravenej k plnýmu výkonu a kdo studený Sorento Crdi prožene po 5 km na silnici dále na dálnici tak je kandidát na nový turbo. S tímto velkým motorem a 8,5 litry oleje se tedy musí zacházet opatrně a bez naměřených hodnot teplot by tomu asi nikdo nevěřil.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Moment ale 125 Kw a 400 Nm není taková slabota. Asi je moje Sori vyjímka, ale jsem naprosto spokojenej a to přes 100 Tkm a tak můžu již hodnotit.
Na budíky se nemusí stále koukat jsou tam varovné kontrolky kdyby něco neštimovalo. Já to dělal pro zachování spolehlivosti a štěstí přeje připraveným
Na budíky se nemusí stále koukat jsou tam varovné kontrolky kdyby něco neštimovalo. Já to dělal pro zachování spolehlivosti a štěstí přeje připraveným
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jirko jezdim presne tak jak tady popisujes po 5km tomu hnedka slapu nekdy i driv zalezi jak moc specham do prace mam to do prace asi 7km parkuju celorocne venku takze je motor porad studenej,po delsi jizde nebo jizde po dalnici motor hned zasinam.delam uz to tak asi 3 roky a adept na novy turbo vazne nejsu.mozna prezije i to tvoje s napichlim budikem.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
No,když si přepočteš svých upocených 140 kw na Kg,té třítunové hajtry tak to opravdu je prd do šumavských hvozdů.Ale to zbytečné rozebírat,holt jsi přez ty vykopávky.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
A jestli si dobře pamatuju (starý sklerotik) heslo " buď připraven" tak odpověď byla " Vždy připraven " nebo citát p.Donutila o F.Kocourkovi " Furt ve střehu ".
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Čas ukáže jaká bude výdrž, ostatně i jiní výrobci mají dost problémů s životností motorů a když vidím tu složitost u Euro 6 tak budu rád za tu mojí Euro 4 která je ještě celkem jednoduchá.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jirko N, ty mas to pridavne topeni webasto?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ne nemám protože je to Holandská verze a tam to nebylo u novýho auta. S předehřevem by to v zimě bylo lepší, ale to by se vyplatilo regulérní naftový topení a ne jen přiohřívání motoru seriovým bufikem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
K webastu přilepíš el.vodní pumpu a spínací hodiny za cca 12.000Kč a máš topení.I jiným auta prd vydrží,ale mají 300Hp a poloviční spotřebu a jízdní vlastnosti auta a né maringotky.Já nic nechci spravovat,i ze zubama chodím k zubaři.Auto má jezdit a né 40 km zahřívat.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Mám tři náklaďáky doma a tak mi zacházení skoro s LKW motorem v Sorentu nedělá potíže. Kdo ale jezdí jen v PKW tak pak může nechápat zákonitosti toho těžkého Soriho, ale v dnešní době divadelních SUV má Sori stále něco do sebe. Třeba jen sehnat auto s pořádnou tažnou sílou je dnes velkej problém.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm