Ethanol
Ethanol
Zdarec všem,kteří mají benzíňáka.Dlouho jsem si prohrával z myšlenkou, čím více či méně úspěšně nahradit alespoň částečně benzín. Jako první mě samozřejmě napadlo vroubovat LPG. To mě ale vcelku odradilo z několika důvodů. Hlavní byly nemožnost všude parkovat a navýšení hmotnosti. Další pak revize, výměna nádrže, pravidelné kontroly a samozřejmě mechanický zásah do sací části motoru. Navíc další mínus nádrž pověřená místo rezervy znamená absenci náhradního kola.
Dost dlouho jsem sbíral informace o pohonu na Ethanol. Liší se snad názor od názoru a informace jsou pouze typu slyšel jsem, ale sám to nemám. Takže jsem se rozhodl pro vlastní zkušenost a dal jsem test.Po několika konzultacích jsem nedal jednotku a natankoval natvrdo. Tedy natankoval jsem 30 litrů benzínu a 15 litrů Ethanolu. Tedy v poměru 2:1.No a výsledek je takový, že spotřeba je stejná a možná o malinko nižší. Motor je též z hlukem na tom o něco lépe. Sice hlučný vůbec nebyl, takže tento parametr není podstatný. Start při minusové teplotě bez zjevných změn. Postupně hodlám zvýšit poměr na více Ethanolu. Ale pakliže se dostanu z touto směsí někde na cenu 29 Kč za litr, tak budu spokojený a dál to řešit nebudu.Z posledního měření hrdlo - hrdlo mám spotřebu na hodnotě 7,7 litrů na 100 km. Při svižné jízdě.Tak kdo to bude chtít zkusit,může klidně bez obav.
Dost dlouho jsem sbíral informace o pohonu na Ethanol. Liší se snad názor od názoru a informace jsou pouze typu slyšel jsem, ale sám to nemám. Takže jsem se rozhodl pro vlastní zkušenost a dal jsem test.Po několika konzultacích jsem nedal jednotku a natankoval natvrdo. Tedy natankoval jsem 30 litrů benzínu a 15 litrů Ethanolu. Tedy v poměru 2:1.No a výsledek je takový, že spotřeba je stejná a možná o malinko nižší. Motor je též z hlukem na tom o něco lépe. Sice hlučný vůbec nebyl, takže tento parametr není podstatný. Start při minusové teplotě bez zjevných změn. Postupně hodlám zvýšit poměr na více Ethanolu. Ale pakliže se dostanu z touto směsí někde na cenu 29 Kč za litr, tak budu spokojený a dál to řešit nebudu.Z posledního měření hrdlo - hrdlo mám spotřebu na hodnotě 7,7 litrů na 100 km. Při svižné jízdě.Tak kdo to bude chtít zkusit,může klidně bez obav.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
- Reklama
Re: Ethanol
Zdeny ja ti nevim, ale pokud me vadi ze mi auto zere moc, pak si koupim nizsi obsah nebo jiny vuz ne?
Re: Ethanol
Cau a kdy jsi zkousel ty starty pri minusovich teplotach?kdyz jeste letosni zimu poradne nemrzlo.
Re: Ethanol
To s tím nemá co dělat. Kdybych neměl na provoz toho monstra, tak si to nekoupím. Na druhou stranu zase to nemusí chlastat jako chlapi v hospodě. A radši zkusím alternativní palivo, člověk nikdy neví. To je asi to samý, jako kdyby si napsal klukům co mají 3,6 benzíňáka na plyn,proč tam mají plyn a nejezdí jen na benzín. Tvůj příspěvek trochu out.milosh píše:Zdeny ja ti nevim, ale pokud me vadi ze mi auto zere moc, pak si koupim nizsi obsah nebo jiny vuz ne?
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Ethanol
Myšleno tak, že teplota nebyla 15, ale alespoň něco málo pod nulou.Jistě si pochopil, že jsem to zkusil a téma jsem založil kvůli tomu, aby se v něm ventilovaly zkušenosti s tímto druhem paliva. Kdyby jsi pročítal fóra, tak bys zjistil kolik problémů mají chlapi z autama i při minimálním mrazu.Dragoun33 píše:Cau a kdy jsi zkousel ty starty pri minusovich teplotach?kdyz jeste letosni zimu poradne nemrzlo.
Proto bych rád, aby se příspěvky v tomto tématu týkaly hlavně provozu na Ethanol a ne polemik typu proč si nekoupím jiný auto apd.Dost lidí váhá nad tím,, jestli je to možné či nikoliv a proto se snažím dodat "odvahu "těm, kteří mají obavu z toho, jestli se to dá nebo ne.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon říj 14, 2013 8:22 am
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol
Provoz na ethanol spočívá v předělávce, ale než předělávat na ethanol, kterej má i menší oktanové číslo, tak předělám na plyn a neřeším testování a zkoušení čehokoliv. Potřebuji sednout otočit klíčkem a jet a ne čekat, zda to půjde či nikoliv...
Re: Ethanol
Chlapy vsechno to proberem na srazu,ethanol lpg benzin a naftu:-)
Re: Ethanol
Asi o tom moc nevíš. Ethanol má oktanové číslo 105.Než začneš kritizovat, tak si prostuduj literaturu. Jestli máš naftu,tak tohle téma se Tě vůbec netýká.zdenekaa píše:Provoz na ethanol spočívá v předělávce, ale než předělávat na ethanol, kterej má i menší oktanové číslo, tak předělám na plyn a neřeším testování a zkoušení čehokoliv. Potřebuji sednout otočit klíčkem a jet a ne čekat, zda to půjde či nikoliv...
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon říj 14, 2013 8:22 am
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol
Nekritizuji, jen jsem napsal můj názor, když-už...A ethanol začíná na 101. Jinak pokud Tě to zajímá, tak mám 3.3 V6 na LPGzdeny65 píše:Asi o tom moc nevíš. Ethanol má oktanové číslo 105.Než začneš kritizovat, tak si prostuduj literaturu. Jestli máš naftu,tak tohle téma se Tě vůbec netýká.zdenekaa píše:Provoz na ethanol spočívá v předělávce, ale než předělávat na ethanol, kterej má i menší oktanové číslo, tak předělám na plyn a neřeším testování a zkoušení čehokoliv. Potřebuji sednout otočit klíčkem a jet a ne čekat, zda to půjde či nikoliv...
Re: Ethanol
Zdeňo čau,etanol má skutečně vyšší okt.číslo než benzín.Zkoušel jsem to předloni na starém partnerovi 1,4.Začal jsem s mixováním,až jsem přešel na plný.Když to začalo,tak žádné přestavby nebyly,zkrátka jeden stojan na pumpě přemalovali a tím to zkončilo.Kromě toho,že to více žralo ale za tu cenu,furt dobré ) starty,provoz beze změn,akorát když byly větší hice tak to startér musel otočit párkrát víc.Ale začaly mi chcát gumové hadice ve spojích z kovem.Byly rozměklé,když jsem je zkrátil,tak do měsíce to bylo zas.Vysral jsem se na kořalku v nádrži a hadice drží.Tak zišťuj dál.Při spotřebě peugeotu a rozdílu mezi líhem a benzínem byl rozdíl pár kaček a starostí z hadicema po chuj.Rok testování,ale né cílené a jsem zas na benzínu.
Re: Ethanol
Zdarec všem, jak jsem psal jde o zkoušku. A půl na půl by mohlo stačit a jezdit jen na slivovici nechci. Jenom šlo o to, že namixovat to palivo v rozumném a poměru by nemělo mít vliv na mechanické závady a čistě teoreticky to pročistí soustavu.Ale jedno pozitivum to má, zase se rozproudila diskuze,protože to už nějakou dobou bylo na mrtvém bodě.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Ethanol
No a co plyn, myslíš že je ideální? Stopro není.Taky to má svoje problémy a není jich málo.zdenekaa píše:Nekritizuji, jen jsem napsal můj názor, když-už...A ethanol začíná na 101. Jinak pokud Tě to zajímá, tak mám 3.3 V6 na LPGzdeny65 píše:Asi o tom moc nevíš. Ethanol má oktanové číslo 105.Než začneš kritizovat, tak si prostuduj literaturu. Jestli máš naftu,tak tohle téma se Tě vůbec netýká.zdenekaa píše:Provoz na ethanol spočívá v předělávce, ale než předělávat na ethanol, kterej má i menší oktanové číslo, tak předělám na plyn a neřeším testování a zkoušení čehokoliv. Potřebuji sednout otočit klíčkem a jet a ne čekat, zda to půjde či nikoliv...
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: Ethanol
Zase můžu oplodnit tuto debatu z vlastních zkušeností.Asi před 15 ti léty jsem měl USA Ford Aerostar,V6,3 litra.Žral hajzlík i trávu kolem cesty.Jediné řešení byl plyn.Italský systém BRC,110l nádrž v kufru.Tím pádem kufr v prdeli.Vím,už jsou toroidní nádrže,málo plynu,protože efektivně vyjedeš 3/4 nádrže a kufr v prdeli z důvodu rezervy mezi vajíčkama v kufru.K tomu se přidaly zadřené trysky,v zimě zamrzání,zákaz vjezdu do podzemí a při jízdě na dovolenou jsem uzavíral kolonu,nikdo nechtěl čuchat ten smrad z mého výfuku.No a ještěv té době bylo pump jak šafránu,ale stejně jsem na LPG jezdil 5 let.Teď je to asi úplně někde jinde,ale už na to jebu a leju do toho co má určené.Experimenty už nechávám mladým.
Re: Ethanol
Zdravim, koukam sem jen ze zvedavosti na alternativni palivo a koukam, ze se to tady pekne rozjelo.
Ad) vysrat se a koupit jiny auto:
Pokud mam penez jak slupek, ze si jdu koupit jiny auto, kdyz me to stary omrzi tak OK, ale pochybuju ze tady ma vetsina lidi tolik penez, ze si muze za par mesicu rozhodnout, ze tohle auto poslu do sveta a vezmu jiny..
Ja koupil tuhle mrchu v nafte, a zatim taky zere i travu kolem silnice (uz jsem z 20l/100 na 13l po meste )
..prodat to auto a koupit jiny beru jako posledni moznost, hlavne kvuli tomu, jaky je sr.ani s vyberem novyho apod.
A navic tohle sorento se v mensim obsahu nedela, a pak by asi taky jezdilo jinak, ze?
Taky jsem zvazoval benzinaka a strcit tam LPG, ale odradil me ten zakaz do garazi (ikdyz spousta lidi na to kasle..)
Taky nechci vozit rodinu na plynovy bombe (ikdyz to prej v nouzovym pripade, jako treba nehoda, ufoukne plyn z nadrze pryc)
A navic myslim, ze srovnavat LPG pred 15lety s dnesnimi LPG systemy je jako srovnavat predkomurkovej diesel s CRDi
Kdybych nemel commonrail, tak uz jezdim na fritak
Doufam, ze nebudes mit zadny problemy s tou koralou, jestli se to dotahne zdarne do konce, tak pak muzes zacit doma i palit
Ad) vysrat se a koupit jiny auto:
Pokud mam penez jak slupek, ze si jdu koupit jiny auto, kdyz me to stary omrzi tak OK, ale pochybuju ze tady ma vetsina lidi tolik penez, ze si muze za par mesicu rozhodnout, ze tohle auto poslu do sveta a vezmu jiny..
Ja koupil tuhle mrchu v nafte, a zatim taky zere i travu kolem silnice (uz jsem z 20l/100 na 13l po meste )
..prodat to auto a koupit jiny beru jako posledni moznost, hlavne kvuli tomu, jaky je sr.ani s vyberem novyho apod.
A navic tohle sorento se v mensim obsahu nedela, a pak by asi taky jezdilo jinak, ze?
Taky jsem zvazoval benzinaka a strcit tam LPG, ale odradil me ten zakaz do garazi (ikdyz spousta lidi na to kasle..)
Taky nechci vozit rodinu na plynovy bombe (ikdyz to prej v nouzovym pripade, jako treba nehoda, ufoukne plyn z nadrze pryc)
A navic myslim, ze srovnavat LPG pred 15lety s dnesnimi LPG systemy je jako srovnavat predkomurkovej diesel s CRDi
Kdybych nemel commonrail, tak uz jezdim na fritak
Doufam, ze nebudes mit zadny problemy s tou koralou, jestli se to dotahne zdarne do konce, tak pak muzes zacit doma i palit
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ethanol
Za prvé- člověk si určitě kupuje takový auto, co potřebuje , nebo chce. Já mám auto na práci a tahám vozejk 2t , takže s oiktávkou by nto nešlo...to zaprvé...taže pracujme s tím, že člověk má zrovna Sorento.
Proč neušetřit na palivu? Já mám na LPG najeto na tomto autě 180 t. km. Na benzín bych projel v Kč 874800,- cca . V plynu je to 484200,-. Rozíl je tedy 390 600,- minus pořizovací cena 36 tis minus náklady za tyto km ca do 20 tis. (filtry, repase plyn vstřiků adalší drobnosti, ato nadhodnocuji.) Bere to benzín na start, takže cca za ty km 200l tedy 7200 ,- celková ušetřená sumaje tedy 320 000,- Kč.Bavím se o tom, že hodně jezdím a dálky , při courání naokolo nemá cenu montovat LPG. Není to zrovna málo... je to cena i některých nových aut..Mám najeto 300 000 na motoru. Olej nebere, je bez problému a krásně čistý...nic nikde vlivem LPG neodešlo, to jsou jen předsudky.Je potřeba mít správně namomntované, o tym žádná.
Co se týká etanolu- ano proč ne, ale za mě zásadně auto, které je na to už od výroby stavěno, nebo montáž do staršího, kde je ale vyzkoušeno provozem a zkušenostmi že je to do daného typu vhodné. On ethanol totiž nejen odmašťuje, potřebuje jiné nastavení vstřikování, protože dékla hoření je jiná- a nemotat sem oktanové číso, to s tím nemá až tak moc společného(nastudujte si co je pojem oktanové číslo)ale také rád požírá některé typy gumy- myslím tím různé o- kroužky a těsnění v sací části.-tak jak tu zmiňoval Viktor
Takže tvrdit že lze bez problému nalít ethanol a eno to jede ... nelze. Určitě je třeba upravit délku vstřikování na tohle tvrzení deklarovat po roce provozu- tak se to už vše ukáže.Mluvím o nalití 100% ethanolu, mixováním se ztrácí jednak úspora a stejně tak auto taky líp nepojede , při větším poměru mixování už je potřeba úprvy co jsem zmínil. Zkrátka mixování neuznávám, protože se ušetří minimum.
Tak jsem se vykecal...
Jo ještě nádrž mám pod autem, místo rezervy vozím kompresor, knoty a směs, do zahraničí si beru rezervu na vozejk s lodí.Do podzemek nejezdím, nebo na zákaz kašlu. Konstrukce nádrže je taková, že i pokud by auto bylo na sračku, tak nádrž to přežije...
Proč neušetřit na palivu? Já mám na LPG najeto na tomto autě 180 t. km. Na benzín bych projel v Kč 874800,- cca . V plynu je to 484200,-. Rozíl je tedy 390 600,- minus pořizovací cena 36 tis minus náklady za tyto km ca do 20 tis. (filtry, repase plyn vstřiků adalší drobnosti, ato nadhodnocuji.) Bere to benzín na start, takže cca za ty km 200l tedy 7200 ,- celková ušetřená sumaje tedy 320 000,- Kč.Bavím se o tom, že hodně jezdím a dálky , při courání naokolo nemá cenu montovat LPG. Není to zrovna málo... je to cena i některých nových aut..Mám najeto 300 000 na motoru. Olej nebere, je bez problému a krásně čistý...nic nikde vlivem LPG neodešlo, to jsou jen předsudky.Je potřeba mít správně namomntované, o tym žádná.
Co se týká etanolu- ano proč ne, ale za mě zásadně auto, které je na to už od výroby stavěno, nebo montáž do staršího, kde je ale vyzkoušeno provozem a zkušenostmi že je to do daného typu vhodné. On ethanol totiž nejen odmašťuje, potřebuje jiné nastavení vstřikování, protože dékla hoření je jiná- a nemotat sem oktanové číso, to s tím nemá až tak moc společného(nastudujte si co je pojem oktanové číslo)ale také rád požírá některé typy gumy- myslím tím různé o- kroužky a těsnění v sací části.-tak jak tu zmiňoval Viktor
Takže tvrdit že lze bez problému nalít ethanol a eno to jede ... nelze. Určitě je třeba upravit délku vstřikování na tohle tvrzení deklarovat po roce provozu- tak se to už vše ukáže.Mluvím o nalití 100% ethanolu, mixováním se ztrácí jednak úspora a stejně tak auto taky líp nepojede , při větším poměru mixování už je potřeba úprvy co jsem zmínil. Zkrátka mixování neuznávám, protože se ušetří minimum.
Tak jsem se vykecal...
Jo ještě nádrž mám pod autem, místo rezervy vozím kompresor, knoty a směs, do zahraničí si beru rezervu na vozejk s lodí.Do podzemek nejezdím, nebo na zákaz kašlu. Konstrukce nádrže je taková, že i pokud by auto bylo na sračku, tak nádrž to přežije...
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005