Zdravím Sorentáci
Chci se zeptat zda má někdo už zkušenosti u Sorenta 2.5 crdi 103kW vyndaný ktalizátor a nahrazený třeba rezonátorem ?? mám to nějak chciplé v nizkých otáčkách turbo a vše je ok dle testů najeto 120500km. když se potřebuju rychle odpoutat někde z křižovatky tak to trvá než to dostane sílu do 2000 ot je to chcíplé nad 2500 ot je to už lepší ...
Úprava výfukového potrubí
- Reklama
Re: Úprava výfukového potrubí
Ano mám a to že u novýho auta při 17 km jsem vyndal kat a udělal nerezovou trubku přesně na míru a tak vrácení trvá 10 minut. To kvůli STK. Mám najeto 107 Tkm a musím říct že se úprava vyplatila díky nižší spotřebě, žádnému problému s turbem a výkonem který bohatě stačí. Mám papírově 125 Kw, ale kolik je opravdu je mi neznámý.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Úprava výfukového potrubí
Takže v sorentu kat už nemáš dávno,, takže je to vše ok a je slyšet turbo více a nebo kouří to více z výfuku ? já to nahradím rezonátorem ve tvaru katu, jednalo se mi zda to nebude dělat problém třeba tlaky ve výfuku že to ztratí výkon třeba ve 3000 ot/min a jestli klesne spotřeba budu i rád den co den jezdím autem a měsíčně najedu 1000km i více ..... Ještě chci dát vložku od Simoty ..
S pozdravem Petr
S pozdravem Petr
Re: Úprava výfukového potrubí
Tím že klesne odpor ve výfukovým potrubí tak tolik netrpí turbo na axiální opotřebení. Taky turba takto poškozená na axiální vůli jsou u aut s DPF kde je někdy enormní tlak za turbem.
Kouření neřeším a stejně kat od toho nepomůže, maximálně by se zanesl a co potom, stejnej osud turba jako s DPF.
Zvuk turba na volnoběh na konci vejfuku je slyšet, ale to taky nevadí. Tím že nemá turbo takovej protitlak ve vejfuku tak se agilněji roztáčí, není turbodíra a i výkon bude vyšší díky vyššímu stupni přeplňování.
Třeba při jednom mém experimentu na LKW motoru turbo bez vejfuku tlačilo až 2,8 Bar a s vejfukem pak 0,8 Bar. Takže asi tak.
Kouření neřeším a stejně kat od toho nepomůže, maximálně by se zanesl a co potom, stejnej osud turba jako s DPF.
Zvuk turba na volnoběh na konci vejfuku je slyšet, ale to taky nevadí. Tím že nemá turbo takovej protitlak ve vejfuku tak se agilněji roztáčí, není turbodíra a i výkon bude vyšší díky vyššímu stupni přeplňování.
Třeba při jednom mém experimentu na LKW motoru turbo bez vejfuku tlačilo až 2,8 Bar a s vejfukem pak 0,8 Bar. Takže asi tak.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Úprava výfukového potrubí
Tak jsem rozhodl na 100% trochu upravit výfuk ...ještě by mě zajímalo když ERG ventil dám OFF udělám záslepku zda bude nějaká hláška do ŘJ nebo to dělat problém vím že u bývalého mého Lancera nic to nedělalo ale u naftáka a sorenta nevím jak se to bude chovat ???
Re: Úprava výfukového potrubí
U verze FL s Euro4 to nejde, hned by to dalo hlášku a motor by šel do nouzáku. Verze stará jde a je tam několik provedení ventilu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Úprava výfukového potrubí
Takže u Euro 4 to jde hm jak poznám zda mám starší verzy Softu ?nebo od jakého ročníku je to problém udělat moje sorento je ročník 2004 dle techničáku je to Euro III..Nebo je asi lepší asi nechat to jak to je a max ho vyčistit s klapkou ....