Zdravím pánové,
měl bych drobný problém.
Při hledání umístění čidla výšky chladící kapaliny, jsem od prodejce náhradních dílů zjistil, že model 2.5 CRDI, 125kW po faceliftu 2007 již nemá toto čidlo narozdíl od staršího modelu (103kW).
Červená kontrolka vlevo dole vedle kontrolky nezapnutých pásů, by měla být kontrolka kondenzátu v palivovém filtru.
Když svítí měl by se odkalit palivový filtr, aby nenasál brajgl do motoru. Když svítí, tak mi to hodí motor do nouzového režimu. Když náhodou zhasne, mám hned zpět plný výkon a otáčky nejsou omezeny.
Demotoval jsem celý palivový filtr. Vyšrouboval dole čidlo kondenzátu a vypustil celý objem do velké zavařovačky.
Bohužel žádná voda ani jiný brajgl v něm nebyl. Používám celoročně aditiva (zimní a letní VIF)
Po kompletaci a odvzdušnění problém nezmizel.
Nepomohlo vyčištění kontaktů ani pohyb s kabely čidla, zda nejsou někde zlomené.
Měl někdo podobný problém?
Nebo nevíte, jak čidlo kondenzátu funguje (je bezkontaktní s nějakou zalitou elektronikou - zřejmě indukční)? Nevíte někdo jak se dá případně přemostit (ma tři dráty) abych zbytečně nekupoval nové čidlo a pak nezjistil, že je závada někde na vedení či jinde...?
Předem děkuji za info.
Čidlo kondenzátu palivového filtru
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Čidlo kondenzátu palivového filtru
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
- Reklama
Re: Čidlo kondenzátu palivového filtru
Dost casto lidi koupi levnejsi palivovy filtr bez cidla a to se pak samozrejmne nezapoji.
Kdyz ho odpojis, tak je to cajk?
Kdyz ho odpojis, tak je to cajk?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Čidlo kondenzátu palivového filtru
Chod motoru bez čidla kondenzátu jsem nezkoušel,
je jasné, že si chybějícího čidla řídící jednotka všimne a nerad bych musel do servisu,
když si ŘJ bude stěžovat a z kontolek na palubce se stane červený vánoční stormeček .
Tekže nechci experimentovat a potřebuji ověřené informace.
Má někdo potřebné technické info k tomuto čidlu kondenzátu, jak jej otestovat nebo přemostit?
Předem děkuji.
je jasné, že si chybějícího čidla řídící jednotka všimne a nerad bych musel do servisu,
když si ŘJ bude stěžovat a z kontolek na palubce se stane červený vánoční stormeček .
Tekže nechci experimentovat a potřebuji ověřené informace.
Má někdo potřebné technické info k tomuto čidlu kondenzátu, jak jej otestovat nebo přemostit?
Předem děkuji.
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Re: Čidlo kondenzátu palivového filtru
Nevím jestli to děláš,nebo ne.Ale jakmile se hrabeš v elektrice okolo motoru nezapomínej odpojit akumulátor!Jakmile ho neodpojíš,tak si ta mrcha pamatuje,že se někde něco odpojilo a pak si hraje na palubce na disko.Nesačí mít jenom vypnutej klíčFerda z Brna píše:Chod motoru bez čidla kondenzátu jsem nezkoušel,
je jasné, že si chybějícího čidla řídící jednotka všimne a nerad bych musel do servisu,
když si ŘJ bude stěžovat a z kontolek na palubce se stane červený vánoční stormeček .
Tekže nechci experimentovat a potřebuji ověřené informace.
Má někdo potřebné technické info k tomuto čidlu kondenzátu, jak jej otestovat nebo přemostit?
Předem děkuji.
Logicky :K čidlu vedou tři dráty a to + a - a kontrolka + na palubce.Čidlo se konkrétně u Tebe přemostilo,takže je sepnutý.Bez měřáku to nezjistíš.Jestli to čidlo nestojí majlant,tak ho vyměň a zdlouhavě nelaboruj,jakej drát a jak to řešit z drátama apd.
Poznámka k tomu co říkají v servisech.V Kie mi řekli,že mám na tlak oleje dvě čidla.Na motoru je jedno.A navíc,když jsem chtěl "objednat" obě,tak mi řekli,že se prodává pouze jedno.Čili z toho usuzuju,že o tom věděj opravdu hovno.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Čidlo kondenzátu palivového filtru
Zdavím pánové,
tak už jsem to nevydržel, jelikož v nouzáku se s tím jezdí jak s plně naloženým náklaďákem
(hrozný).
A po konzultaci s kamarádem s autoservisu (nedělají sice KIE), zkusil čidlo odpojit.
Kupodivu červená kontrolka zhasla a červený vánoční stromeček na palubce se nastesti nekonal.
Ridici jednotka odpojene cidlo urcite registruje, ale zatim slape. Vykon je zpet a zase trham asfalt ze silnice
Mam dve varianty reseni:
a) necham cidlo kondenzatu pal. filtru odpojene a jen koupim zaslepky konektoru (v GESu),
aby nezoxidovali a nedostal se do nich prach a brajgl ze silnice,
(kdybych ho nekdy chtel opet zprovoznit).
Filtr jsem menil pred dvema lety a kupodivu v nem nebyl skoro zadny binec, jen minimum.
Ale kamarad ze servisu mi sdelil, ze je potreba jej menit casteji (zvlaste v CR s tou nasi "naftou").
A tak asi koupim levnejsi neoriginalni pal. filtr bez zpodni diry na cidlo kondenzatu.
b) zavolam v pondeli do KIE a zjistim cenu cidla kondenzatu a palivoveho filtru.
Pokud to nebude nic hrozneho, tak bych vymenil fitr i cidlo.
Uvidime co na mne vyhrknou za ceny...
tak už jsem to nevydržel, jelikož v nouzáku se s tím jezdí jak s plně naloženým náklaďákem
(hrozný).
A po konzultaci s kamarádem s autoservisu (nedělají sice KIE), zkusil čidlo odpojit.
Kupodivu červená kontrolka zhasla a červený vánoční stromeček na palubce se nastesti nekonal.
Ridici jednotka odpojene cidlo urcite registruje, ale zatim slape. Vykon je zpet a zase trham asfalt ze silnice
Mam dve varianty reseni:
a) necham cidlo kondenzatu pal. filtru odpojene a jen koupim zaslepky konektoru (v GESu),
aby nezoxidovali a nedostal se do nich prach a brajgl ze silnice,
(kdybych ho nekdy chtel opet zprovoznit).
Filtr jsem menil pred dvema lety a kupodivu v nem nebyl skoro zadny binec, jen minimum.
Ale kamarad ze servisu mi sdelil, ze je potreba jej menit casteji (zvlaste v CR s tou nasi "naftou").
A tak asi koupim levnejsi neoriginalni pal. filtr bez zpodni diry na cidlo kondenzatu.
b) zavolam v pondeli do KIE a zjistim cenu cidla kondenzatu a palivoveho filtru.
Pokud to nebude nic hrozneho, tak bych vymenil fitr i cidlo.
Uvidime co na mne vyhrknou za ceny...
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black