Tak jsem odvezl auto do servisu, protože se mi opět objevilo pod motorem (tentokrát tedy pod převodovkou) pár kapek oleje. Úniky oleje jsem řešil už několikrát - nejdřív tekla převodovka, v servisu zjistili že už byla dělaná a doveda v KIA v DE tam dal moc silikonu (nebo co používají při kompletaci) a zaneslo se odvzdušnění skříně. Ta se na delší trase po dálnici natlakovala a olej šel všudy..
Napodruhé opět převodovka, to přefouknutí způsobilo únik na simerinku, takže převodovka ven a přetěsnit..
Nedávno jsem měnil kompresor klimy a při té přležitosti nějakou tu kladku, řemen a řemenici altíku a potom odešel simerink na klice.. takže se vyměnil..
No a tentokrát to byl simerink na druhé straně, směrem k převodovce.. šlo o pár kapek kdyby to nemohlo jít do spojky, kašlu na to. Auto ale využívám k pracovním cestám po evropě a tak řeším i věci, které by lidi kteří jezdí jen kolem komína ignorovali.
V servisu vyndali převodovku a následoval telefonát - setrvačník je v čudu, mám se na něj přijet podívat - tak jsem jel a byl. V poslední době jsem vnímal rázy při řazení 2ky a 3ky (tam to bylo nejmarkantnější, při rozjezdu to asi taky nebylo ono, ale to jsem nějak vyspojkoval aniž bych na to myslel). Podrbal jsem se na hlavě (při zjištění ceny na spocené hlavě) a přes drobný nátlak ze strany servisu jsem řekl vyměnit dvouhmotu a nechat spojku, ne že by vypadala jako nová, ale na výměnu taky nebyla.. V pátek telefonát, je to komplet a spojka prokluzuje.. Takže je to tak, že spojka v sobě má jakousi samostavící ráčnu a s tím jak se opotřebovává, tak se automaticky dotahuje a všechny ostatní komponenty zůstávají ve stejné pozici - pedál třeba pořád zabírá cca v polovině.
Takže mám opět převodovku venku a v pondělí tam jde nová spojka. Podle AutoKelly je to dohromady řacha za cca 44t, ale dá se to sehnat okolo 20ti - no i tak mi to smazalo úsměv..
Píšu to jako poučení pro ostatní - pokud budete muset měnit dvouhmotu, tak komplet i se spojkou, ať neplatíte za demontáž a montáž převodovky 2x jako já.
Jinak auto má skoro 170t. S Octou 2 jsem najezdil bez problémů od nové do 190t než šla z domu, ale kolega s tou samou měnil 2hmotu 2x za ty samé kilometry, takže to holt beru jako spotřebák.
Spojka a dvojhmota
- Reklama
Re: Spojka a dvojhmota
Díky za info a dvouhmota je v dnešní době slabej článek konstrukce motorů. Já měl problém na nové Octávce 1,8 T s dvojhmotou a až po výměně za novější provedení na záruku bylo vše Ok a to je již asi 13 let. Jinak platí že se vždy spojka vyměňuje jako celek včetně spojkovýho ložiska protože je vše lépe dělat při jednom rozebrání.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm