To by mě zajímalo, jakýho dědka budou zajímat nějaký podělaný budíky. Jak pravíš Viki, radši si poslechne o vlasatici mokrý jak kdyby přilezla z ukrutnýho slejváku,než o elektronice, kterou si plete z lednicí a stejně už si ani tu lednici nepamatuje. Fakt ještě schází knipl a křídla. Furt jsem nepochopil k čemu je mi posranej budík, kterej mi ukáže že je turbo v prdeli.To abych věděl, že je opravdu v prdeli a nebo, že mám Alzhaimera a už jsem zapomněl, že před dvaceti sekundama se mi něco posralo? No ať se na mě nikdo nezlobí, ale co si pamatuju stoprocentně, je to, že si dělá všechno sám a proto mu to ještě jezdí bez závad. Tak mám takový dilema. Buďto si už nevěří, nebo si už nepamatuje. Tak to vidím ještě na jeden budík, nejlépe v zorném poli řidiče. A to aby ukazoval to, jestli vůbec nastoupil nebo vystoupil, aby v tom nebyl zmatekviktor píše:Já si raději zašukám.Asi pro to,že si myslím,že je to naposled .A v domově důchodců se lépe vzpomíná na šukačku,než na pracovní úspěchy.Ale proti gustu žádný diškutát.
trošku překopávám ten korejskej zázrak
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
- Reklama
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Dneska první desítky kiláků po doplnění budíků a je to naprosto super. A k dilema na co je měřák tlaku turba mám jednoduchou odpověď. Totiž mám mokrej intercooler od oleje a to se stává u Sorenta pravidelně po více km. Je to dáno mikrotrhlinou nebo prožráním od soli kdy AL intercoller to odnese. Kolegové v německu jak vidí olej na intercooleru tak ho pracně a nákladně mění. Já to udělám až se ukáže větší odchylka od stávajicího tlaku a ten je ve špičce 1,5 bar. Tedy měřáky i chrání před zbytečným výdajem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Takže hadice k intecooleru má být suchá nebo od oleje? Tlak 1,5 bar? Si děláš prdel? To se nezlob, ale víš teda opravdu hovno. Tak si namontuj další budík.Jirka N. píše:Dneska první desítky kiláků po doplnění budíků a je to naprosto super. A k dilema na co je měřák tlaku turba mám jednoduchou odpověď. Totiž mám mokrej intercooler od oleje a to se stává u Sorenta pravidelně po více km. Je to dáno mikrotrhlinou nebo prožráním od soli kdy AL intercoller to odnese. Kolegové v německu jak vidí olej na intercooleru tak ho pracně a nákladně mění. Já to udělám až se ukáže větší odchylka od stávajicího tlaku a ten je ve špičce 1,5 bar. Tedy měřáky i chrání před zbytečným výdajem.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Je to tak opravdu je maximální tlak 1,5 bar a hadice na přívodu je suchá, pak je mokrá vstupní komora včetně části voštin. Ten tlak je proměnný dle zatížení. A na nákladním Volvu jsem naměřil maximální tlak 2,1 baru takže žádnej div že Sori tlačí tolik. Turbo je v dobrý kondici již 120 Tkm, nepíská, jen ten olej musím hlídat.
Trochu přemejšlím nad větším intercoolerem protože stávající je na limitu kapacity a to dokazuje elektrický ventilátor. Taky umístnění pod chladičem je nabačkoru a to kvůli demontáži kdy je třeba vodní chladič demontovat. Dnes jsou v nabídce krásné velké Intercoolery v různých mírách a tak to bude asi další projekt.
Trochu přemejšlím nad větším intercoolerem protože stávající je na limitu kapacity a to dokazuje elektrický ventilátor. Taky umístnění pod chladičem je nabačkoru a to kvůli demontáži kdy je třeba vodní chladič demontovat. Dnes jsou v nabídce krásné velké Intercoolery v různých mírách a tak to bude asi další projekt.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Koukněte co taky vyrábí KIA a hnned bych to bral. Je to vojenskej speciál a nevypadá vůbec špatně
https://www.youtube.com/watch?v=C2lg7FD4wbI
https://www.youtube.com/watch?v=C2lg7FD4wbI
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak jsem našel potencionálního nástupce po Sorentu , Tato Kia je super a dispnuje vším co považuju za supertechniku. Motor šestiválec CRDI 225 Ps, osmirychlostní atomatická převodovka, centrální dohušťování a mnoho dalšího.
https://www.youtube.com/watch?v=KkVUf8qD35I
https://www.youtube.com/watch?v=KkVUf8qD35I
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
No hele, tak nase Sorento je okopceny MLko/Lexus, a KM1 je sice trosku pozdeji, ale prece jen okopcenej Humwee
Kurna, ale jsem si oddychl, ze je posadka chranena proti desti
Kurna, ale jsem si oddychl, ze je posadka chranena proti desti
Sorento 2007, 2.5CRDi 125kW, EX / AUT / SuperTOD / Black Leather
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Líbí se mi na tom ten bytelnej podvozek, převodovka a šestiválcovej motor CRDI kterej splňuje euro5 tedy ještě kvalitní technika. Taky čtyřkanálový ABS je dobrý a v dnešní provozu by to snad vydrželo vše a ty tři bouchnutí do mého Soriho co udělal blbci svojí nezodpovědností by toto auto ani nezaregistrovalo.
Z dnešní produkce aut si prakticky nedokážu najít náhradu za Soriho v budoucnu. Takový auto se již asi nikdy nevyrobí aby bylo bytelný, relativně jednoduchý, hezký a ve městě obratný.
Z dnešní produkce aut si prakticky nedokážu najít náhradu za Soriho v budoucnu. Takový auto se již asi nikdy nevyrobí aby bylo bytelný, relativně jednoduchý, hezký a ve městě obratný.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Předu přímo spokojeností nad přístrojovou kontrolou všeho okolo motoru. Když jsem nyní trochu předělával Soriho a byl chvíli mimo provoz tak mě zarazilo jak rychle byla vybitá baterka při oživování systému před uvedením do provozu, včetně novýho radia. Tak jsem jí dobil a od té doby je ve sledování. Ráno již vykazuje 11,3 Voltů a Sori sice startuje, ale je vidět že baterka jde po šesti letech a 121 Tkm do kopru. Tak jsem dneska rychle preventivně koupil novou, ale výběr není moc velikej díky velkému startovacímu proudu 850 A.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Jirko,jediné řešení,namontuj místo sedadla spolujezdce další měřáky a na střechu větrnou elektrárnu,jak s tím monstrem budeš uhánět s větrem v zádech.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Kdepak malej jadernej reaktor a silnej elektromotor a s elektronickou regulací spojit s rozdělovací převodovkou To by byl Max krouťák od nulových otáček a výkon nebetyčný
Protože se blíží ochlazení a ještě k tomu svátky tak jsem rád za včasné varování, které bych jinak vůbec nepoznal, když je nyní vyšší teplota a Sori jezdí každej den a aku se tak nabíjí. Taky díky dennímu LED svicení je proudová spotřeba nizká a tak by baterka zradila neočekávaně při prvním mrazu.
Protože se blíží ochlazení a ještě k tomu svátky tak jsem rád za včasné varování, které bych jinak vůbec nepoznal, když je nyní vyšší teplota a Sori jezdí každej den a aku se tak nabíjí. Taky díky dennímu LED svicení je proudová spotřeba nizká a tak by baterka zradila neočekávaně při prvním mrazu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ježiši kristeJirka N. píše:Kdepak malej jadernej reaktor a silnej elektromotor a s elektronickou regulací spojit s rozdělovací převodovkou To by byl Max krouťák od nulových otáček a výkon nebetyčný
Protože se blíží ochlazení a ještě k tomu svátky tak jsem rád za včasné varování, které bych jinak vůbec nepoznal, když je nyní vyšší teplota a Sori jezdí každej den a aku se tak nabíjí. Taky díky dennímu LED svicení je proudová spotřeba nizká a tak by baterka zradila neočekávaně při prvním mrazu.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ale zas při prvním oteplení by se zase rozjela . ....
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak další poznatek, dneska ráno při 5C již bylo napětí 10,9 V a na měřáku blikala výstražná Led. I tak Sori nastartoval bez zaváhání a tak se mi potvrzuje poznatek z jiných for že mají problémy s startem i když startér točí motorem. Totiž při dalším napěťovém propadu se automaticky odpojí elektronika vstřikování. Tedy někteří hledají závadu jinde a na baterku před smrtí si nevzpomenou když startér normálně funguje.
Díky tomu že mám novou baterku v garáži tak mám klídek
A včera jsem byl popřát kolegovi který prodává Citroeny a on se ptal kdy zmodernizuju vozovej park. Tak jsem mu řekl ať nabídne auto s permanentní 4x4, tažnou sílou 3,5 tuny, bytelné a silné. Dále nejlépe s redukcí a na balonech. A bylo vymalováno nic nepřicházelo v úvahu a tato kategorie aut je již na vymření a u jiných výrobců je taky bídná nabídka, zejména v rozumný cenový kategorii. Tedy Sorento je nadčasový a budu rád že ho mám i v budoucnu
Díky tomu že mám novou baterku v garáži tak mám klídek
A včera jsem byl popřát kolegovi který prodává Citroeny a on se ptal kdy zmodernizuju vozovej park. Tak jsem mu řekl ať nabídne auto s permanentní 4x4, tažnou sílou 3,5 tuny, bytelné a silné. Dále nejlépe s redukcí a na balonech. A bylo vymalováno nic nepřicházelo v úvahu a tato kategorie aut je již na vymření a u jiných výrobců je taky bídná nabídka, zejména v rozumný cenový kategorii. Tedy Sorento je nadčasový a budu rád že ho mám i v budoucnu
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Baterky jsou přehozený a udělal jsem to tak aby nebyl výpadek napájení a nemusel jem programovat radio atd. Startér točí o poznání líp a tak je vidět že to bylo třeba. Původní baterku nechám v pozorování jestli se sama vybíjí a když bude ještě OK tak jí dám do karavanu jako záložní zdroj pro elektroniku.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm