Zdravím panstvo,
rád bych si pořídil Sorento, jelikož potřebuju auto se kterým budu moct tahat vlek s autama. Něco jsem přečetl o Sorentu a rád bych věděl jestli vůbec je možná verze:
- rok výroby 2004-5 s ESP - BEZ TOD (důležité) a dělalo se i bez DPF?
jde mi o to, že s TOD to má zbytečně vyšší spotřebu a zase tak v terénu jezdit nebudu. Takže většinou by stačil pohon zadních kol. Navíc jsem dost četl, že s TOD je hodně problémů.
DPF filtr kvůli kratším trasám nechci. Ale rady typu tak ho vyřízni, odmítám.
Jinak do faceliftu v roce 2006 mělo Sorento na kouli 2800 kg. Pokud bych měl vlek o hmotnosti 600 kg a nosností 2000 kg, tak by to mělo být v pořádku ne?
Díky za rady. Vím, že po roce 2006 byl silnější motor, ale nevím zda se taky dělal bez TOD a DPF.
Palubní počítač holt musím oželet, co se dá dělat. Spotřebu si budu muset zjistit jiným způsobem.
Diky moc za jakoukoliv radu.
Existuje taková verze?
- Reklama
Re: Existuje taková verze?
Jestli můžu doporučit tak jedině FL s TOD který zajišťuje bezvadný jízdní vlastnosti za všech podmínek. Dále verze bez TOD je většinou LX a to je chudá výbava a za další nemá často ESP a technikou je zcela jiné než EX s TOD a bohatou výbavou. Rozdíl ve spotřebě je minimální a u auta 2,2 tuny s pohotovostní váhou se nedá koukat na nějaký ten litr.
Sorenta s DPF jso většinou z Německa a bacha na ně, jsou dost uštvaná z dálničního provozu vysokou rychlostí. Jezdit se Sorim nad 130 km km/h je nerozum a jen to zvyšuje spotřebu.
Sorenta s DPF jso většinou z Německa a bacha na ně, jsou dost uštvaná z dálničního provozu vysokou rychlostí. Jezdit se Sorim nad 130 km km/h je nerozum a jen to zvyšuje spotřebu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Existuje taková verze?
no dost jsem četl, že se na silnici právě díky TOD přiřadil přední náhon a zůstal viset..pak se s tím nejen jelo blbě, ale taky to zbytečně působilo další problémy. A ono jestli s TOD to žere 10litrů a bez TOD kolem 8,5 tak to je přeci jen znát.
Takže motor s výkonem 103 kw má taky DPF?
Takže motor s výkonem 103 kw má taky DPF?
Re: Existuje taková verze?
Hodně info jsou babské kecy a na netu koluje hodně zavádějících informací často vzniklých tím že autor si ani nepřečte návod k obsluze auta.
Mám Sorento od nova a díky vlastnímu servisu je i po 7 letech od jeho výroby naprosto perfektní a nezlobí. Jediný problém byl s elmag. ventilem ovládání VTG turba a to jsem si sám opravil. Sice verze před Fl 103 Kw tento ventil nemá a tím je jednodušší, ale zato má nižšší výkon, krouťák a tažnou sílu vleku. Co se týče DPF tak u staré verze byly jen domontovány dodatečně a to v Německu. Zato u FL jsou i seriově montovaný, ale není to pravidlo, já si novýho Soriho koupil v Německu v roce 2009 a i tak je bez DPF a přesto má zelenou ekoplaketu na Německo. Ze zkušenosti vím že DPF je u Sorenta pouze zdroj problémů jako vyšší spotřeba a časté poruchy turba a tak se tomu radši vyhnout obloukem.
Spotřeba s TOD u Fl je dle jízdy a podmínek od 7,8 do 9,5 dle mých poznatků. Ale to vyžaduje znalosti a jiný by klidně jezdil za 12 litrů jak je běžný. S velkým dvouosým karavanem to pak žere 13-14 litrů. Takovou spotřebu mám i u Pajera s 3,2 DID motorem a taky při provozu s karavanem. Tedy je to přijatelný a to zejména když Sori FL má v manuálu tažnou sílu 3 tuny a Pajero 3,3 tuny .
Mám Sorento od nova a díky vlastnímu servisu je i po 7 letech od jeho výroby naprosto perfektní a nezlobí. Jediný problém byl s elmag. ventilem ovládání VTG turba a to jsem si sám opravil. Sice verze před Fl 103 Kw tento ventil nemá a tím je jednodušší, ale zato má nižšší výkon, krouťák a tažnou sílu vleku. Co se týče DPF tak u staré verze byly jen domontovány dodatečně a to v Německu. Zato u FL jsou i seriově montovaný, ale není to pravidlo, já si novýho Soriho koupil v Německu v roce 2009 a i tak je bez DPF a přesto má zelenou ekoplaketu na Německo. Ze zkušenosti vím že DPF je u Sorenta pouze zdroj problémů jako vyšší spotřeba a časté poruchy turba a tak se tomu radši vyhnout obloukem.
Spotřeba s TOD u Fl je dle jízdy a podmínek od 7,8 do 9,5 dle mých poznatků. Ale to vyžaduje znalosti a jiný by klidně jezdil za 12 litrů jak je běžný. S velkým dvouosým karavanem to pak žere 13-14 litrů. Takovou spotřebu mám i u Pajera s 3,2 DID motorem a taky při provozu s karavanem. Tedy je to přijatelný a to zejména když Sori FL má v manuálu tažnou sílu 3 tuny a Pajero 3,3 tuny .
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Existuje taková verze?
A dá se poznat podle něčeho zda má nebo nemá DPF?
Jinak je to sice zvláštní, ale já jezdím 60% město a 40% okresky...na dálnici nejezdím....ale zhruba co 2 měsíce tahám vlek s autem...proto bych to chtěl....
Jinak je to sice zvláštní, ale já jezdím 60% město a 40% okresky...na dálnici nejezdím....ale zhruba co 2 měsíce tahám vlek s autem...proto bych to chtěl....
Re: Existuje taková verze?
Jasně že se to dá poznat,stačí lehnout pod auto a kouknout se co tam je , tedy normální kat nebo velkej DPF.
Jinak k TOD, pokud se neměnil olej v rozdělovací převodovce tak je po cca 120 Tkm na generálku. Výrobce totiž tvrdil blábol o celoživotní náplni, ale praxe ukízala že je životnost max 60 Tkm. Já ho měním sám a to často a tím pádem mám TOD při 132 Tkm v super stavu. Je taky důležitá informace že TOD má různé verze SW a nejlepší na nejrychlejší je v mém provedení z konce výroby Sorent FL tedy z října 2008. Starší verze 2002-06 byly pomalejší v reakcích.
Jinak k TOD, pokud se neměnil olej v rozdělovací převodovce tak je po cca 120 Tkm na generálku. Výrobce totiž tvrdil blábol o celoživotní náplni, ale praxe ukízala že je životnost max 60 Tkm. Já ho měním sám a to často a tím pádem mám TOD při 132 Tkm v super stavu. Je taky důležitá informace že TOD má různé verze SW a nejlepší na nejrychlejší je v mém provedení z konce výroby Sorent FL tedy z října 2008. Starší verze 2002-06 byly pomalejší v reakcích.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Existuje taková verze?
je mi jasný, že když lehnu pod auto tak už mám jasno...-) ale jde mi o to to poznat předtím než k autu vůbec pojedu...ať nelítám všude možné stovky km.. jinak pokud nekoupím nové auto tak už můžu počítat s tím, že se tedy o to nikdo nestaral...a jinak přemýšlím o sorentu které by stálo tak max 160.000,- Kč....teda kolem roku 2003 - 2005...po fl jsou už dražší..
Re: Existuje taková verze?
FL je dražší protože je to skoro jiné auto.Málo věcí je shodných a zámenných, zejména mechanických a FL je stále atraktivní díky většímu výkonu a vyšší tažné síle. Taky nová rámová auta již skoro zmizela z trhu a tak proto si drží cenu. Díky Bruselu se tento segment již nerozvíjí a tak to co je v ojetinách tak si drží cenu. Já když sháněl druhý auto tak z řady Sorent FL jsem nevybral ani jedno, tak mám nastavenou laťku z mého FL, že lepší a zachovalejší na trhu nebylo. Tak jsem koupil Pajero III V60 Dakar a mám ještě větší tažnou sílu a bezva podvozek.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm