Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovaní ok
Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovaní ok
Ahoj. Občas se mi stane, že Sorento 2006 2.5crdi 104kw bez zjevné příčiny začne od zadních kol ( nebo kola) silně vibrovat, a ty se s rychlosti stupňují. S autem se nedá normálně pokračovat v jízdě, protože už kolem rychlosti 50km/h mi začíná vibrovat celý interiér. Po zhasnutí motoru a opětovném nastartování je vše ok a zase mohu "vesele" jet dál. Dnes se mi to opět pripomnelo, když jsem přejížděl přes obrubník ze kterého jsem zklouzl zpět na vozovku. V minulosti tomu žádná podobna situace nepředcházela. Nevíte někdo čím by to mohlo být?
- Reklama
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
Nikdo nic? Spozoroval jsem, že se to děje vždy po nárazu, např. když vymelu větší díru... :-\
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
a co tlumiče?? Možná to s tím stop - start nemá nic společného.
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
Tlumiče jsou ko a čekají na výměnu. Nicméně si myslím, že pokud by to mělo souviset s tlumičema, tak by to po zastavení mělo přestat. Ale to se neděje- několikrát vyzkoušeno. Opravdu až po zhasnutí a opětovném nastartování to přestane.
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
Aktualizace: Dnes jsem poprvé po dlouhé době zapnul náhon na všechny čtyři kola a v tu chvíli kdy se připojil předek se ty vibrace objevili. Několikrát jsem to vyzkoušel a vždy po zapojení to začne a po odpojení přestane. Takže bude pravděpodobně chyba v diferenciálu... Poradil by mi někdo na co se zaměřit, nebo v čem by tam mohl být problém?
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
Bylo by dobré napsat přesné údaje o Sorentu, jako zda je to permanentní 4x4, nebo přiřaditelný předek, dále manuál nebo automat, verze zadního diferáku a další. U Soriho je moc variant provedení a tak univerzální rada není možná.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
Jo promiň. Kia Sorento 2006 (datum první registrace 10.4.2006) 2.5crdi 103kw typ D4CB, manuální převodovka , připínatelný předek 2HI-4HI-4LO. Verzi diferenciálu nevím a přiznám se, že ani nevím jak jí zjistit. Předpokládám, že TOD to nebude, protože pokud vím, tak ten připíná předek automaticky v závislosti na prokluzu kol a nic takového to nikdy nedělalo. Koukám do velkýho TP a tam to napsané nemám. Nevím jestli to najdu, když si lehnu pod auto... (?)Jirka N. píše:Bylo by dobré napsat přesné údaje o Sorentu, jako zda je to permanentní 4x4, nebo přiřaditelný předek, dále manuál nebo automat, verze zadního diferáku a další. U Soriho je moc variant provedení a tak univerzální rada není možná.
Re: Vibrace od zadních kol. Po zhasnutí motoru a nastartovan
Tak to bude asi verze LX a u té se niky nepřipojuje předek automaticky. Pouze manuálně otočením ovladače a to pouze do určité rychlosti. TOD systém znamená permanentní pohon 4x4 a ten je v EX verzi. Tedy lišilo se to podle trhů a dovozy můžou mít jakoukoliv kombinaci pohonů. LSD znamená samosvorný diferák a jeho označení se najde na stříbrné samolepce na středu zadní nápravy. Pokud tedy neurezla nebo nebyla přelakovaná.
Osobně bych zkusil povolit kolový matice u disků kola a pak je zase ručně utáhnul. Pokud se to dělalo pneumatickám rázovým utahovákem, tak ten může způsobit i tyto vibrace. Ale i je možnost mnoha jiných příčin a na dálku se to těžko stanovuje.Rozhodně doporučuju celkovou kontrolu podvozku včetně vůlí a to i v kardanech.
Osobně bych zkusil povolit kolový matice u disků kola a pak je zase ručně utáhnul. Pokud se to dělalo pneumatickám rázovým utahovákem, tak ten může způsobit i tyto vibrace. Ale i je možnost mnoha jiných příčin a na dálku se to těžko stanovuje.Rozhodně doporučuju celkovou kontrolu podvozku včetně vůlí a to i v kardanech.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm