Rio 1.5 CRDI
Rio 1.5 CRDI
Koupil jsem si nové Rio V listopadu minulého roku. Najeto mám necelých dvacet tis. km. Ze začátku mě překvapila žízen motoru. Nebyl problém mít spořebu 9/100. Asi po 12 tis km se spotřeba ustálila na 6,5 litrů. Musím ale napsat, že motor nijak nešetřím. Bylo by škoda nevyužít výkon který nabízí. Co jsem nečekal byla banální závada-naftový filtr plný vody... Na tachometru jsem měl necelých 14,5 tis. km. Zarazilo mě že kontrolka oranžové barvy označující čerpadlo se rozsvítila až když auto přestalo jet. Bylo to zrovna mimo republiku. Nový filtr kupodivu v Kia motors neměli tak jsem ho musel koupit v Hyundaii.
Interier mi připadá trochu nudný, neškodilo by víc odstínů a lepší plasty na přístrojové desce. Rypancu se asi už nezbavím.
Občas je problém zařadit zpětný chod. Nějak se ji do jízdy zpět nechce.
Co mě vadí je ton při nezapnutých bezp. pásech. Opravdu mě ton donutí si pás zapnout(účelné), nebo musím vydržet pár minut aby ten hluk přestal.
Poslední dobou začíná nepříjemně vrzat sedadlo řidiče(vážím 88 kg). Při jízdě do zatáčky mi to vrzání připomíná Š 120. Snat to na další garančce odstraní.
Autíčko hezké, živé a o dost levnější ndž třeba Š Fabia v podobné výbavě a podobným výkonem motoru, jen škoda, že na trhu nejsou věci na tuning.
Interier mi připadá trochu nudný, neškodilo by víc odstínů a lepší plasty na přístrojové desce. Rypancu se asi už nezbavím.
Občas je problém zařadit zpětný chod. Nějak se ji do jízdy zpět nechce.
Co mě vadí je ton při nezapnutých bezp. pásech. Opravdu mě ton donutí si pás zapnout(účelné), nebo musím vydržet pár minut aby ten hluk přestal.
Poslední dobou začíná nepříjemně vrzat sedadlo řidiče(vážím 88 kg). Při jízdě do zatáčky mi to vrzání připomíná Š 120. Snat to na další garančce odstraní.
Autíčko hezké, živé a o dost levnější ndž třeba Š Fabia v podobné výbavě a podobným výkonem motoru, jen škoda, že na trhu nejsou věci na tuning.
- Reklama
RE CRDI
Ahoj,
můžeš napsat co tam máš za motor ? Je to už nový CRDi 81 kW s VTG ?
Tvoje spotřeba mě trochu překvapuje 9 litrů je šílené a ani 6,5l/100 km není nic moc.
Pod tuto spotřebu bohatě jezdím s výkonnějším, větším a těžším TDi.
Pokud tam už máš výše uvedený motor 81kW, tak v 1. čísle časopisu Autodiesel je tento motor detailně popsán včetně rozebrání a jsou tam na něj jenom chvály
Pokud jsi měl problém s vodou v naftě (zřejmě ano, pokud se objevila v naftovém filtru), právě v tomto časopise jsou detailně popsány poruchy vstřikovacích systémů - právě zapříčiněny i vodou. Doufám tedy, že to tvůj common rail rozchodil Docela bych se toho bál -zřejmě jsi někde natankoval nekvalitní naftu s vodou
můžeš napsat co tam máš za motor ? Je to už nový CRDi 81 kW s VTG ?
Tvoje spotřeba mě trochu překvapuje 9 litrů je šílené a ani 6,5l/100 km není nic moc.
Pod tuto spotřebu bohatě jezdím s výkonnějším, větším a těžším TDi.
Pokud tam už máš výše uvedený motor 81kW, tak v 1. čísle časopisu Autodiesel je tento motor detailně popsán včetně rozebrání a jsou tam na něj jenom chvály
Pokud jsi měl problém s vodou v naftě (zřejmě ano, pokud se objevila v naftovém filtru), právě v tomto časopise jsou detailně popsány poruchy vstřikovacích systémů - právě zapříčiněny i vodou. Doufám tedy, že to tvůj common rail rozchodil Docela bych se toho bál -zřejmě jsi někde natankoval nekvalitní naftu s vodou
Ahoj,
uvažuji také o tomto autě, ale i v městském provozu se uvádí 5,6 a kombinovaná 4,6. Je pravda, že i při malém obsahu prostě těch 110PS musí z něčeho získat, ale vzhledem k velikosti auta mi to přijde pořád dost.
Takovou spotřebu nemají větší auta se stejným výkonem a větším obsahem (např. Octavia 1,9 TDi) Takže bych to viděl na 3 možnosti -1.výrobce neuvádí pravdivé informace o spotřebě - pak reálná spotřeba ale snižuje atraktivitu této motorizace, 2. že tomu autu dáváš pořádný záhul (což tedy nepředpokládám ) 3. nebo není něco úplně v pořádku. V každém případě bych v rámci záruky zkusil reklamovat vyšší spotřebu, než uvádí výrobce. Schválně jak se k tomu dealer postaví. Zřejmě nebude na nějakou diagnostiku Common Railu vybaven, ale v každém regionu se najde nějaký specializovaný servis na vstřikovací systémy, který by to měl umět diagnostikovat. Důvod neopodstatněně vysoké spotřeby by mohl být právě ve vstřikování - některý vstřikovač může propouštět více nafty než má, což znamená logicky větší spotřebu a také riziko propálení pístu.
Osobně si myslím, že reálná spotřeba při "normální" jízdě, kombinované město/ silnice (při dodržování rychl. limitů a nevyužívání max. výkonu motoru) by se měla pohybovat někde lehce pod 5 l. Pokud tomu realita neodpovídá, asi bych byl dost zklamán, protože jak jsem již psal - bohatě pod 6 l jezdím dlouhodbě s naftou 150PS v trochu jiné kategorii vozu, než je RIO.
V každém případě dej vědět, co si o té spotřebě myslíš ty.
uvažuji také o tomto autě, ale i v městském provozu se uvádí 5,6 a kombinovaná 4,6. Je pravda, že i při malém obsahu prostě těch 110PS musí z něčeho získat, ale vzhledem k velikosti auta mi to přijde pořád dost.
Takovou spotřebu nemají větší auta se stejným výkonem a větším obsahem (např. Octavia 1,9 TDi) Takže bych to viděl na 3 možnosti -1.výrobce neuvádí pravdivé informace o spotřebě - pak reálná spotřeba ale snižuje atraktivitu této motorizace, 2. že tomu autu dáváš pořádný záhul (což tedy nepředpokládám ) 3. nebo není něco úplně v pořádku. V každém případě bych v rámci záruky zkusil reklamovat vyšší spotřebu, než uvádí výrobce. Schválně jak se k tomu dealer postaví. Zřejmě nebude na nějakou diagnostiku Common Railu vybaven, ale v každém regionu se najde nějaký specializovaný servis na vstřikovací systémy, který by to měl umět diagnostikovat. Důvod neopodstatněně vysoké spotřeby by mohl být právě ve vstřikování - některý vstřikovač může propouštět více nafty než má, což znamená logicky větší spotřebu a také riziko propálení pístu.
Osobně si myslím, že reálná spotřeba při "normální" jízdě, kombinované město/ silnice (při dodržování rychl. limitů a nevyužívání max. výkonu motoru) by se měla pohybovat někde lehce pod 5 l. Pokud tomu realita neodpovídá, asi bych byl dost zklamán, protože jak jsem již psal - bohatě pod 6 l jezdím dlouhodbě s naftou 150PS v trochu jiné kategorii vozu, než je RIO.
V každém případě dej vědět, co si o té spotřebě myslíš ty.
DALŠÍ ZKUŠENOSTI
Tak na tachometru je už 65 tis. km a já přináším další postřehy s jízdou a technickým stavem. Při poslední gar. prohlídce na 60 tis. km měnily brzd. destičky a mě nemile překvapila cena - cca 2000,- bez DPH a to prosím jen na přední kola. Asi při 55 tis. km se začalo něco ozývat od podvozku a na TK mi zjistili že zvuky jsou od levé tyčky stabilizátoru- výměna zdarma. Poslední dobou při jízdě přes drobné nerovnosti v malé rychlosti opět něco slyším od spoda - předpokládám spodní ramena. Na jaře jsem vyměnil stěrače - koupil oroginál od prodejce Kia a nelíbí se mi jak jsou nekvalitní. Pravý stěrač stírá špatně a na č. skle je neustále šmouha. Občas vypooví službu nějaká ta žarovka, naposled zadní brzdová a momentálně pavá přední parkovačka.
Jinak vše v pohodě, spotřeba se ustálila okolo 5 litrů. Připadá mi, že už je oběhaný zámek u dveří řidiče a že se brzo "vysype". Zloději projevili zájem zatím jen o krátkou tlustou antenu. Nechtělo se mi kupovat novou tak jsem sehnal jinou, ale příjem stanic je méně kvalitnější.
Zatím vše a doufám, že bude sloužit stejně dobře jako doposud.
Jinak vše v pohodě, spotřeba se ustálila okolo 5 litrů. Připadá mi, že už je oběhaný zámek u dveří řidiče a že se brzo "vysype". Zloději projevili zájem zatím jen o krátkou tlustou antenu. Nechtělo se mi kupovat novou tak jsem sehnal jinou, ale příjem stanic je méně kvalitnější.
Zatím vše a doufám, že bude sloužit stejně dobře jako doposud.
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř pro 20, 2006 11:04 pm
Re: DALŠÍ ZKUŠENOSTI
Zkus zvednout auto a vzít za brzdiče,mohli by to dělat oni co tam dělají randál,už jsem jich vyměni spousty....bruzekp píše:Poslední dobou při jízdě přes drobné nerovnosti v malé rychlosti opět něco slyším od spoda - předpokládám spodní ramena.
Je to možné, ale byl jsem na technické kontrole a prý vše Ok, žádné vůle nikde. Takže si myslím, že by brzdiče byly slyšet při brždění. Ty zvuky se ozývají ze předu v určité rychlosti. Navíc když vjedu na nerovnost levým nebo pravým kolem. Napadla mě opět tyčka stabilizátoru, ale levá je nová a má na krku asi 10 tis. km....
Je to možné, ale byl jsem na technické kontrole a prý vše Ok, žádné vůle nikde. Takže si myslím, že by brzdiče byly slyšet při brždění. Ty zvuky se ozývají ze předu v určité rychlosti. Navíc když vjedu na nerovnost levým nebo pravým kolem. Napadla mě opět tyčka stabilizátoru, ale levá je nová a má na krku asi 10 tis. km....
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř pro 20, 2006 11:04 pm
Právě že při brždění to slyšet nebude!!!!!a na technický na to nemusí přijít pokuď na ty brzdiče nešáhne....vem za ně za to nic nedáš...bruzekp píše:Je to možné, ale byl jsem na technické kontrole a prý vše Ok, žádné vůle nikde. Takže si myslím, že by brzdiče byly slyšet při brždění. Ty zvuky se ozývají ze předu v určité rychlosti. Navíc když vjedu na nerovnost levým nebo pravým kolem. Napadla mě opět tyčka stabilizátoru, ale levá je nová a má na krku asi 10 tis. km....
brzdice-svetla
Zdravim, mam najeto cca 25 000 km(1,5 CRDi, 6/2006) a ty zvuky od brzd slysim taky,je to uplne to same jako u minuleho modelu(1,5LS),ale tam to zacalo az kolem 110000km.
Pozna se to opravdu tak ze kdyz se slapne na brzdu tak klepani ustane.
Doufam ze je na to zaruka
Jeste by se rad zeptal zda se nekomu nestalo ze by predni svetla"spadla" na nizsi stupen "nez 3". Jiz dvakrat se to mi stalo,mel jsem to na nule najednou koukam kuzely svetel uplne dole, posunul jsem s koleckem na trojku svetla se zvedly na trojku a pak uz zase fungovaly normalne je to dost neprijemne.
Pozna se to opravdu tak ze kdyz se slapne na brzdu tak klepani ustane.
Doufam ze je na to zaruka
Jeste by se rad zeptal zda se nekomu nestalo ze by predni svetla"spadla" na nizsi stupen "nez 3". Jiz dvakrat se to mi stalo,mel jsem to na nule najednou koukam kuzely svetel uplne dole, posunul jsem s koleckem na trojku svetla se zvedly na trojku a pak uz zase fungovaly normalne je to dost neprijemne.
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř pro 20, 2006 11:04 pm
Re: brzdice-svetla
Neměj strach ty brzdiče jsou na záruku ono by stačilo vyměnit třmeny ale tento díl nelze samostatně objednat,tak se objednávají komplet brzdičebirnes píše:Zdravim, mam najeto cca 25 000 km(1,5 CRDi, 6/2006) a ty zvuky od brzd slysim taky,je to uplne to same jako u minuleho modelu(1,5LS),ale tam to zacalo az kolem 110000km.
Pozna se to opravdu tak ze kdyz se slapne na brzdu tak klepani ustane.
Doufam ze je na to zaruka
Jeste by se rad zeptal zda se nekomu nestalo ze by predni svetla"spadla" na nizsi stupen "nez 3". Jiz dvakrat se to mi stalo,mel jsem to na nule najednou koukam kuzely svetel uplne dole, posunul jsem s koleckem na trojku svetla se zvedly na trojku a pak uz zase fungovaly normalne je to dost neprijemne.
Využiju přítomnosti kiamechanika
Mám také nové Rio, benzín 1.4 a pár problémů:
1. ranní starty při teplotách kolem 0 st C - na volnoběh se zpomalují otáčky až téměř do zastavení motoru, problém se zvýrazní při zapnutí světel. Zatím se motor ještě nezastavil a v servisu si myslí, že si to asi vymýšlím.
2. vrže sedadlo řidiče po 12 000 km
3. při zapnutí ostřikovače se má automaticky zapnout i stěrač - občas ano, občas ne, jak se mu asi zrovna chce
4. to není závada, ale který vůl vymyslel, že při přepnutí směru proudu vzduchu ventilátoru směrem na čelní sklo se zapne i klimatizace
1. ranní starty při teplotách kolem 0 st C - na volnoběh se zpomalují otáčky až téměř do zastavení motoru, problém se zvýrazní při zapnutí světel. Zatím se motor ještě nezastavil a v servisu si myslí, že si to asi vymýšlím.
2. vrže sedadlo řidiče po 12 000 km
3. při zapnutí ostřikovače se má automaticky zapnout i stěrač - občas ano, občas ne, jak se mu asi zrovna chce
4. to není závada, ale který vůl vymyslel, že při přepnutí směru proudu vzduchu ventilátoru směrem na čelní sklo se zapne i klimatizace
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř pro 20, 2006 11:04 pm
Re: Využiju přítomnosti kiamechanika
1.Ještě jsem se stímto problémem nesetkal,chtělo by to napíchnout na diagnostiku když se ta závada vyskytne...igy píše:Mám také nové Rio, benzín 1.4 a pár problémů:
1. ranní starty při teplotách kolem 0 st C - na volnoběh se zpomalují otáčky až téměř do zastavení motoru, problém se zvýrazní při zapnutí světel. Zatím se motor ještě nezastavil a v servisu si myslí, že si to asi vymýšlím.
2. vrže sedadlo řidiče po 12 000 km
3. při zapnutí ostřikovače se má automaticky zapnout i stěrač - občas ano, občas ne, jak se mu asi zrovna chce
4. to není závada, ale který vůl vymyslel, že při přepnutí směru proudu vzduchu ventilátoru směrem na čelní sklo se zapne i klimatizace
2.výměna na garanci(myslím bez problému)
3.chtělo by to proměřit,asi špatný vypínač...
Ad mechanik
Díky za odpovědi, jenom s tím startem je to zajímavost, je to při teplotách kolem 0 st, když bylo asi -5 st C, tak to bylo v pohodě, ale jak je kolem 0 st C, tak to blbne.
Ještě jeden problém - špatně jde zařadit zpátečka, z 10 pokusů tak 8 nedám a to si fakt dávám záležet. Co s tím?
Ještě jeden problém - špatně jde zařadit zpátečka, z 10 pokusů tak 8 nedám a to si fakt dávám záležet. Co s tím?
Při zapnutí větráku - na odmlžení č. skla se vždy zapne klima. Skutečně se sklo odmlžuje i odmražuje rychleji. Jde sušší vzduch. Sedadlo mi vrzalo také a na reklamaci mi nepomohli, ale časem to přestane (pak začne vrzat opěrka hlavy ).
Poslední dobou mám problém s praskajícími žarovkami u P brzového světla a P obrysovky. Vyměním žárovku a za několik dní zase tma....
Najeto už 67000 km a přestalo ukazovat hladové oko...
Poslední dobou mám problém s praskajícími žarovkami u P brzového světla a P obrysovky. Vyměním žárovku a za několik dní zase tma....
Najeto už 67000 km a přestalo ukazovat hladové oko...