Cerato
- Reklama
Osvětlení interiéru - nedostatek
Vlastním KIA Cerato ve verzi hatchback, se kterým jsem vcelku spokojen až na jednu podstatnou maličkost. V nižších stupních výbavy (LX, LX+) je vnitřní prostor vozidla osvětlen pouze lampičkou zasazenou doprostřed stropu, navíc poměrně daleko za předními sedadly, což stačí na běžnou orientaci při nástupu ev. výstupu.
Problémy nastávají v okamžiku, je-li třeba odemknout zámek řadicí páky, něco najít v přihrádkách střední konzoly nebo (i to se může stát) něco sebrat z podlahy před předními sedadly. Jakmile se jenom trochu nakloním dopředu, naprosto dokonale si díky poloze stropní lampičky stíním, tudíž nevidím vůbec nic. Pohodlné rozsvícení lampičky je téměř nemožné - z předního sedadla je nutno se k vypínači krkolomně natahovat, další možností je vystoupit a rozsvítit lampičku ze zadního sedadla a nebo jednoduše pootevřít dveře. Lampičkou (lampičkami) nad předními sedadly (která se používají nejvíce) je Cerato vybaveno až v nejvyšším stupni výbavy (EX). Ačkoli se tenhle fakt může jevit jako naprostý detail, hodnotil bych ho jako hrubý nedostatek snižující celkový dojem jinak jistě zdařilého vozu (jezdím dost často za tmy) a výrobce by měl zvážit, vzhledem k velikosti vozu, zda-li nemontovat alespoň jednoduchou lampičku i nad přední sedadla ve všech stupních výbavy a teprve bodové lampičky se schránkou na brýle dodávat na přání.
Problémy nastávají v okamžiku, je-li třeba odemknout zámek řadicí páky, něco najít v přihrádkách střední konzoly nebo (i to se může stát) něco sebrat z podlahy před předními sedadly. Jakmile se jenom trochu nakloním dopředu, naprosto dokonale si díky poloze stropní lampičky stíním, tudíž nevidím vůbec nic. Pohodlné rozsvícení lampičky je téměř nemožné - z předního sedadla je nutno se k vypínači krkolomně natahovat, další možností je vystoupit a rozsvítit lampičku ze zadního sedadla a nebo jednoduše pootevřít dveře. Lampičkou (lampičkami) nad předními sedadly (která se používají nejvíce) je Cerato vybaveno až v nejvyšším stupni výbavy (EX). Ačkoli se tenhle fakt může jevit jako naprostý detail, hodnotil bych ho jako hrubý nedostatek snižující celkový dojem jinak jistě zdařilého vozu (jezdím dost často za tmy) a výrobce by měl zvážit, vzhledem k velikosti vozu, zda-li nemontovat alespoň jednoduchou lampičku i nad přední sedadla ve všech stupních výbavy a teprve bodové lampičky se schránkou na brýle dodávat na přání.
Ahoj, můžeš napsat, jaký máš motor a jak se pohybuje spotřeba ? Taky jsem Cerato prohlížel, líbila by se mi verze EX CRDi. Ale bohužel do Cerata se dává starší a slabší motor než do RIA. Snad ten motor 81 kW taky dostane ... Chápu, že je to Korejec, ale cena u tohoto provedení je 460 tis, což mi už nepřipadá tak málo a všiml jsem si několika drobností - jako "málo hodnotné " mi například přišly koberce - jen takový tenký filc - který myslím po čase používání bude dost opotřebovaný. Sice jsem s Ceratem nejel, ale v testech všude uvádí poměrně měkce naladěný podvozek, což by mi vyhovovalo. Jak se chová při vyšších rychlostech, zatáčky dálnice ? Díky za postřehy
Mé auto má stupeň výbavy LX+. Co se motoru týče, mám 1.6 16V, výkon 77.2 kW. Za necelý měsíc od pořízení jsem najezdil 2000 km, což je zatím dost málo na nějaké užší závěry týkající se hlavně spotřeby. Vím zcela jistě, že průměrná spotřeba se pohybuje o dost výše, než uvádí technická dokumentace.
Se stabilitou vozu jsem vcelku spokojen. V zatáčkách sedí pevně a nedělá na mě dojem, že by měl připravit nějaké nepříjemné překvapení. Nemám pocit nestability ani nepředvídatelného chování za vyšších rychlostí (zkoušel jsem jet i mnohem víc, než předepsaných 130 km/h na dálnici).
Řekl bych, že podvozek je naladěn "tak akorát" - každou nerovnost na silnici v žádném případě necítíte, ale není zas tak měkký, aby cestující dostávali mořskou nemoc.
Trochu nemile vnímám klimatizaci - při sepnutí kompresoru znatelně klesá výkon motoru (např. u Fabie 1.4 s motorem 74 kW nebyla funkce klimatizace vůbec znát).
Podlahové koberečky doporučuji v každém případě (jsou k dostání textilní i gumové) - už jenom proto, že podlaha vozu je světlá a byla by škoda ji ušpinit.
Základní cena mého auta činí 380 000 Kč, ale Kia má soustavně nějaké akce, slevy atd., tzn. po slevě jsem se dostal na nějakých 350 000 Kč, což, vztaženo k třídě a výbavě vozu, není vůbec k zahození.
Se stabilitou vozu jsem vcelku spokojen. V zatáčkách sedí pevně a nedělá na mě dojem, že by měl připravit nějaké nepříjemné překvapení. Nemám pocit nestability ani nepředvídatelného chování za vyšších rychlostí (zkoušel jsem jet i mnohem víc, než předepsaných 130 km/h na dálnici).
Řekl bych, že podvozek je naladěn "tak akorát" - každou nerovnost na silnici v žádném případě necítíte, ale není zas tak měkký, aby cestující dostávali mořskou nemoc.
Trochu nemile vnímám klimatizaci - při sepnutí kompresoru znatelně klesá výkon motoru (např. u Fabie 1.4 s motorem 74 kW nebyla funkce klimatizace vůbec znát).
Podlahové koberečky doporučuji v každém případě (jsou k dostání textilní i gumové) - už jenom proto, že podlaha vozu je světlá a byla by škoda ji ušpinit.
Základní cena mého auta činí 380 000 Kč, ale Kia má soustavně nějaké akce, slevy atd., tzn. po slevě jsem se dostal na nějakých 350 000 Kč, což, vztaženo k třídě a výbavě vozu, není vůbec k zahození.
Taky jsem cerstvym majitelem Cerata a zatim spokojenost az na urcite detaily. V noci nejezdim, takze osvetleni me netrapi.
Co bych vytkl:
- gumove razeni, to je fakt bida, jak kdybych radil v medu
- pate dvere jdou pomerne ztuha zavrit, chce to dost bouchnout a vydavaji hnusny plechovy zvuk
- kufr je strasne melky, nedam do nej otcuv oblibeny nakupni kos
- dalkove ovladani centralu je nic moc provedeno
- podivna funkce centralu, najednou je zavreny kufr, kdyz ho odemcu (klicem) a otevru, tak se pak po zabouchnuti zamcou vsechny dvere - asi to tak ma byt, ale v manualu o tom neni ani zminka
- MANUAL!!! je tam popsana kazda blba hovadina, ale to co skutecne potrebuji, to tam nenachazim, napr. neumim oddelat krytku , ktera kryje prostor, do kteryho se montuje radio a spoustu dalsich veci.
- zahadny alarm, jednou mi zniceho nic auto zacalo houkat (normalne jsem prisel k autu a zdalky otevrel pomoci dakoveho ovladani, ale nezamiril jsem ke dverim ridice, nybrz spolujezdce - potreboval jsem ulozit neco na sedadlo.) a podarilo se mi to vypnout az cervenym tlacitkem na dalkovem ovladaci (urcite jsem ho predtim nestiskl, takze tim to nebylo)
- se spotrebou me kolega prispivajici nademnou vydesil, zatim mam najeto par km, takze je brzy na nejakej soudy
S montazi radia to urcite taky nebude jednoduchy, nemaji korejci nejaky jiny ISO konektor?
Co bych vytkl:
- gumove razeni, to je fakt bida, jak kdybych radil v medu
- pate dvere jdou pomerne ztuha zavrit, chce to dost bouchnout a vydavaji hnusny plechovy zvuk
- kufr je strasne melky, nedam do nej otcuv oblibeny nakupni kos
- dalkove ovladani centralu je nic moc provedeno
- podivna funkce centralu, najednou je zavreny kufr, kdyz ho odemcu (klicem) a otevru, tak se pak po zabouchnuti zamcou vsechny dvere - asi to tak ma byt, ale v manualu o tom neni ani zminka
- MANUAL!!! je tam popsana kazda blba hovadina, ale to co skutecne potrebuji, to tam nenachazim, napr. neumim oddelat krytku , ktera kryje prostor, do kteryho se montuje radio a spoustu dalsich veci.
- zahadny alarm, jednou mi zniceho nic auto zacalo houkat (normalne jsem prisel k autu a zdalky otevrel pomoci dakoveho ovladani, ale nezamiril jsem ke dverim ridice, nybrz spolujezdce - potreboval jsem ulozit neco na sedadlo.) a podarilo se mi to vypnout az cervenym tlacitkem na dalkovem ovladaci (urcite jsem ho predtim nestiskl, takze tim to nebylo)
- se spotrebou me kolega prispivajici nademnou vydesil, zatim mam najeto par km, takze je brzy na nejakej soudy
S montazi radia to urcite taky nebude jednoduchy, nemaji korejci nejaky jiny ISO konektor?
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Cerato - detaily
Pro Vslayer: jak tak koukám, tak v Koreji asi ještě pořád funguje určitá "unikátnost" jednotlivých vozů.
- Co se řazení týče, jsem vcelku spokojen.
- Naprosto souhlasím s mělkostí kufru a hnusným plechovým zvukem při zavírání pátých dveří.
- Stejný názor, co se dálkového ovládání centrálu týče. Jistě by stálo za to vestavět ho přímo do klíčku. Holt Korejci... S fukncí odemykání kufru klíčkem a následného samočinného zamknutí dveří zkušenosti nemám, nezkoušel jsem to. Alarm se mi (zatím) samočinně nespustil.
- Manuál: kapitola sama pro sebe. Upřímně řečeno, jeví se mi napsán poněkud "americkým" způsobem - každá blbina (mnohdy nepodstatná) a ještě pokaždé napsaná 3x. A překlad? Někdy hrůza (mimochodem Rio nemá manuál o nic lepší). Zřejmě ho nepřekládal člověk s citem pro technickou korejštinu (nebo angličtinu?) a češtinu zároveň.
- Spotřeba: za poměrně krátkou dobu od pořízení jsem nazejdil skoro 3000 km, hlavně dálky, ale ne po dálnici. Jezdím ve 2-3 lidech. Spotřeba začala evidentně klesat, dostávám se pod 7 litrů / 100 km, což už jde. Doufám, že to bude ještě míň. Musel jsem se sžít s motorem a blíže poznat, jak se chová.
- ISO konektor: já osobně mám rádio Pioneer, vzhledem k tomu, že mi ho namontovali během několika minut, usuzuji, že tam nejspíš bude typizovaný ISO konektor. Ale jist si úplně nejsem.
Jinak můžu říct, že zatím všechno funguje, jak by mělo a doufám, že dlouho (nebo snad pořád) bude.
- Co se řazení týče, jsem vcelku spokojen.
- Naprosto souhlasím s mělkostí kufru a hnusným plechovým zvukem při zavírání pátých dveří.
- Stejný názor, co se dálkového ovládání centrálu týče. Jistě by stálo za to vestavět ho přímo do klíčku. Holt Korejci... S fukncí odemykání kufru klíčkem a následného samočinného zamknutí dveří zkušenosti nemám, nezkoušel jsem to. Alarm se mi (zatím) samočinně nespustil.
- Manuál: kapitola sama pro sebe. Upřímně řečeno, jeví se mi napsán poněkud "americkým" způsobem - každá blbina (mnohdy nepodstatná) a ještě pokaždé napsaná 3x. A překlad? Někdy hrůza (mimochodem Rio nemá manuál o nic lepší). Zřejmě ho nepřekládal člověk s citem pro technickou korejštinu (nebo angličtinu?) a češtinu zároveň.
- Spotřeba: za poměrně krátkou dobu od pořízení jsem nazejdil skoro 3000 km, hlavně dálky, ale ne po dálnici. Jezdím ve 2-3 lidech. Spotřeba začala evidentně klesat, dostávám se pod 7 litrů / 100 km, což už jde. Doufám, že to bude ještě míň. Musel jsem se sžít s motorem a blíže poznat, jak se chová.
- ISO konektor: já osobně mám rádio Pioneer, vzhledem k tomu, že mi ho namontovali během několika minut, usuzuji, že tam nejspíš bude typizovaný ISO konektor. Ale jist si úplně nejsem.
Jinak můžu říct, že zatím všechno funguje, jak by mělo a doufám, že dlouho (nebo snad pořád) bude.
To je dobre, ze spotreba poklesla, abych pravdu rekl, z toho jsem mel nejvetsi obavy, radio tam snad nejak narvu. Pekny klicek s vestavenym dalkovym mel Citroen C4, ktery byl nejvaznejsim souperem Cerata, kdyz jsem vuz vybiral, ale motor byl velice slaby a vnitrni usporadani se tremi displayi a pevnym stredem volantu mi nesedelo ani trosku.
Jinak, co me vadi, je velmi chude forum znacky Kia - rad si o voze povidam a tady to teda moc nezije . To konkurence - napr. Chevrolet Lacceti (dalsi alternativa) ma krasne a obsahle forum. Trosku se da cerpat se zahranicniho fora primo pro Kiu (v USA se Cerato nazyva Kia Spectra).
Jinak, co me vadi, je velmi chude forum znacky Kia - rad si o voze povidam a tady to teda moc nezije . To konkurence - napr. Chevrolet Lacceti (dalsi alternativa) ma krasne a obsahle forum. Trosku se da cerpat se zahranicniho fora primo pro Kiu (v USA se Cerato nazyva Kia Spectra).
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Cerato
To je fakt. Naše KIA fórum zatím nic moc. Možná proto, že tahle auta se teprve teď dostávají ve větším měřítku mezi lidi. A jen tak na okraj: tohle fórum (myslím si) není vůbec špatný, ale našel jsem ho čirou náhodou. Možná by chtělo větší propagaci.
Cerato koupě
Ahoj,
uvažuju o koupi nového auta a koukám i do korejských vod. Chtěl bych nějakýho diesla (na dlouhé cesty) a cerato 1.5 crdi se zdá být dobrou volbou. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem ? Popř. jakoukoliv obecnou radu k Ceratu ... Díky moc !
uvažuju o koupi nového auta a koukám i do korejských vod. Chtěl bych nějakýho diesla (na dlouhé cesty) a cerato 1.5 crdi se zdá být dobrou volbou. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem ? Popř. jakoukoliv obecnou radu k Ceratu ... Díky moc !
Koupě
Znám 2 lidi, kteří vlastní dieselovou verzi Cerata. Jsou velice spokojeni jak se spotřebou, tak s jídními vlastnostmi. Kdybych mohl vrátit čas, asi bych ho pořídil taky. Teď už se, bohužel, nedá nic dělat.
Re: Koupě
Trochu jsem z toho zmatený, kdesi jsem četl, že dostat se pod 6 litrů je nemožné, ale doufejme, že to nebylo nic vážného. Jen mě ještě vrtají hlavou ceníky. Podle nic není možno sehnat 1.5 crdi EX hatchback. Ale opět kdosi psal, že ho má doma. Nevíš o tom něco ?Cerato píše:Znám 2 lidi, kteří vlastní dieselovou verzi Cerata. Jsou velice spokojeni jak se spotřebou, tak s jídními vlastnostmi. Kdybych mohl vrátit čas, asi bych ho pořídil taky. Teď už se, bohužel, nedá nic dělat.
Hatchback diesel EX
Tak to, bohužel, nevím. Ale všiml jsem si, že ceníky např. na www.kiamotors.cz nejsou v žádném případě kompletní, u verze hatchback není uvedena ani výbava LX+, kterou mám já. Nejlepším řešením bude nejspíš navštívit nějakého z prodejců, protože ti mají informace dosti podrobné (na rozdíl od již zmíněných stránek).
re:cerato deiasel hatchback ex
Poptám se po tom, ale i kdyby nebyl tak LX výbava v pohodě stačí.
Výbava LX+
Mezi stupněm LX a LX+ není zase až tak velký cenový rozdíl (asi 20 000 Kč), ale samotná výbava už rozdílná je. Mezi nejvýznamnější položky patří kromě předních boční a hlavové airbagy (v každém sloupku), elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, kromě nárazníku i zrcátka v barvě karoserie. Možná by se našlo ještě něco dalšího, ale teď si nevzpomínám.