Cerato
- Reklama
Pro birnes
Hm... tak to mě teda docela štve.. Nechápu, proč má být hatchback oproti sedanu jakýmkoli způsobem handicapován...
Re: Cerato koupě
def píše:Ahoj,
uvažuju o koupi nového auta a koukám i do korejských vod. Chtěl bych nějakýho diesla (na dlouhé cesty) a cerato 1.5 crdi se zdá být dobrou volbou. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem ? Popř. jakoukoliv obecnou radu k Ceratu ... Díky moc !
Vlastním KIA Cerato 1,5 CRDI ve verzi hatchback.
Plechový zvuk pátých dveři vydává při zabuchování držák SPZ. prodejce mi pod něj namontoval pěnovou podložku a je klid.
Co se řazení týče začínám si zvykat. Motor můžu jenom doporučit. Spotřeba v zimě nad 8,5 litrů mi připadala opravdu hrozná, ale nyní po 6000 najetých km a při vyšších venkovních teplotách mi klesla na asi 5,5 lirů a to jezdím většinou krátké trasy. A navíc jezdím poprvé s dieslem. Jako mínus bych uvedl tvar předního sedáku. Ne že by byl nepohodlný, ale při intenzivním brzdění mám pocit, že podjedu pod bezpečnostním pásem a "sednu si na podlahu".
Na dotaz jestli má Cerato pozinkovanou karoserii mi nedokázal odpovědět ani prodejce. Nevíte někdo jak na tom Korejci jsou s antikorozní ochranou těchto vozů?
Plechový zvuk pátých dveři vydává při zabuchování držák SPZ. prodejce mi pod něj namontoval pěnovou podložku a je klid.
Co se řazení týče začínám si zvykat. Motor můžu jenom doporučit. Spotřeba v zimě nad 8,5 litrů mi připadala opravdu hrozná, ale nyní po 6000 najetých km a při vyšších venkovních teplotách mi klesla na asi 5,5 lirů a to jezdím většinou krátké trasy. A navíc jezdím poprvé s dieslem. Jako mínus bych uvedl tvar předního sedáku. Ne že by byl nepohodlný, ale při intenzivním brzdění mám pocit, že podjedu pod bezpečnostním pásem a "sednu si na podlahu".
Na dotaz jestli má Cerato pozinkovanou karoserii mi nedokázal odpovědět ani prodejce. Nevíte někdo jak na tom Korejci jsou s antikorozní ochranou těchto vozů?
Díky
Díky za info ! Zní to dost pozitivně. Jinak záruka na karoserii by měla být 6 let, takže to už by mě asi moc netrápilo, ale dneska bez pozinku ? To snad ani nejde ...Anonymous píše:Vlastním KIA Cerato 1,5 CRDI ve verzi hatchback.
Plechový zvuk pátých dveři vydává při zabuchování držák SPZ. prodejce mi pod něj namontoval pěnovou podložku a je klid.
Co se řazení týče začínám si zvykat. Motor můžu jenom doporučit. Spotřeba v zimě nad 8,5 litrů mi připadala opravdu hrozná, ale nyní po 6000 najetých km a při vyšších venkovních teplotách mi klesla na asi 5,5 lirů a to jezdím většinou krátké trasy. A navíc jezdím poprvé s dieslem. Jako mínus bych uvedl tvar předního sedáku. Ne že by byl nepohodlný, ale při intenzivním brzdění mám pocit, že podjedu pod bezpečnostním pásem a "sednu si na podlahu".
Na dotaz jestli má Cerato pozinkovanou karoserii mi nedokázal odpovědět ani prodejce. Nevíte někdo jak na tom Korejci jsou s antikorozní ochranou těchto vozů?
Cerato - další postřehy
Jezdím poměrně hodně, za 5 týdnů od pořízení už mám najeto 3600 km a stav počítadla se rychle zvyšuje. S radostí musím konstatovat, že spotřeba má zatím ještě klesající tendenci, už jsem se dostal těsně pod 7 l/100 km (spotřebu mohu jen vypočítávat, palubní počítač v autě nemám).
Několikrát jsem jel ve 3 nebo 4 lidech. Cestující vzadu si libovali, kolik mají
před sebou místa i přes to, že od volantu sedím poměrně daleko.
Podstatnou, ale doufám, že jedinou vadou, která poněkud kazí image výrobce KIA, je příliš dlouhé čekání na některé doplňky. Skoro měsíc mám objednanou přední svítilnu interiéru, zatím ještě nedorazila. A s pojistnými šrouby na kola to není o nic lepší - dorazily po 3 týdnech. Tohle by se MĚLO v každém případě ZLEPŠIT.
Několikrát jsem jel ve 3 nebo 4 lidech. Cestující vzadu si libovali, kolik mají
před sebou místa i přes to, že od volantu sedím poměrně daleko.
Podstatnou, ale doufám, že jedinou vadou, která poněkud kazí image výrobce KIA, je příliš dlouhé čekání na některé doplňky. Skoro měsíc mám objednanou přední svítilnu interiéru, zatím ještě nedorazila. A s pojistnými šrouby na kola to není o nic lepší - dorazily po 3 týdnech. Tohle by se MĚLO v každém případě ZLEPŠIT.
1,5 CRDI - postřehy
Mám 1,5 CRDI v hatchbacku LX+ od konce ledna 06. Nyní najeto cca 16.000km.
Motor: po cca 2000 km výrazně utichl, spotřeba začínala na 6,5 a po cca 3000 km klesla na 5,5 (jezdil jsem pres zimu s rakví), nyní osciluje kolem 5l (téměř stále zapnutá klima) - spotřeby jsou kombinované v režimu 30% město, 40% okresky, 30% dálnice (limity dodržuji 50/90/130). Při pokusu o eko-jízdu jsem byl v poho na 4l (spočteno dle tankování plná-plná).
Podvozek: z toho jsem měl největší strach (přesedal jsem z Fabie 1,9 TDI). Nakonec to zatím docela jde - je hodně komfortní - auto se dost naklání v zatáčkách, ale dá se na to zvyknout, v přiměřených rychlostech je i celkem stabilní, jen na dálnici nad 120 už je třeba si dávat pozor na řízení - přeposilované řízení dělá své a v kombinaci s měkkým odpružením není vynucený vyhýbací manévr žádná slast. Za zhoršených adhezních podmínek je Cerato hodně nedotáčivé, na druhou stranu dává dostatečně dopředu najevo že se blíží limit adheze. Shrnu to asi tak že pohodlný a příjemný společník na delší klidné cesty i po horších silnicích, ale ostřejší (nebo dokonce sportovní) jízdu ani nezkoušejte.
1. garančka po 15.000 km - výměna oleje + filtr + práce necelé 3000 kč s daní.
5. dveře a otřesné zvuky při zavírání - při garančce dotáhly podložku pod RZ a podlepili pěnovou páskou - je to o mnohem lepší - kovové cvaknutí zůstalo, ostatní drnčení je pryč.
Pokud se diskuse rozjede, rád doplním nové postřehy.
Motor: po cca 2000 km výrazně utichl, spotřeba začínala na 6,5 a po cca 3000 km klesla na 5,5 (jezdil jsem pres zimu s rakví), nyní osciluje kolem 5l (téměř stále zapnutá klima) - spotřeby jsou kombinované v režimu 30% město, 40% okresky, 30% dálnice (limity dodržuji 50/90/130). Při pokusu o eko-jízdu jsem byl v poho na 4l (spočteno dle tankování plná-plná).
Podvozek: z toho jsem měl největší strach (přesedal jsem z Fabie 1,9 TDI). Nakonec to zatím docela jde - je hodně komfortní - auto se dost naklání v zatáčkách, ale dá se na to zvyknout, v přiměřených rychlostech je i celkem stabilní, jen na dálnici nad 120 už je třeba si dávat pozor na řízení - přeposilované řízení dělá své a v kombinaci s měkkým odpružením není vynucený vyhýbací manévr žádná slast. Za zhoršených adhezních podmínek je Cerato hodně nedotáčivé, na druhou stranu dává dostatečně dopředu najevo že se blíží limit adheze. Shrnu to asi tak že pohodlný a příjemný společník na delší klidné cesty i po horších silnicích, ale ostřejší (nebo dokonce sportovní) jízdu ani nezkoušejte.
1. garančka po 15.000 km - výměna oleje + filtr + práce necelé 3000 kč s daní.
5. dveře a otřesné zvuky při zavírání - při garančce dotáhly podložku pod RZ a podlepili pěnovou páskou - je to o mnohem lepší - kovové cvaknutí zůstalo, ostatní drnčení je pryč.
Pokud se diskuse rozjede, rád doplním nové postřehy.
Musel bych to zmerit a otec je s autem pryc, ale je to slaby, protoze ta obri plnohodnotna rezerva zabira strasne mista. Snad ti poradi nekdo, komu auto stoji pred domem .viki_ píše:Kolik cm je hloubka kufru (priblizne) ?Vslayer píše:...Co bych vytkl:
...
- kufr je strasne melky, nedam do nej otcuv oblibeny nakupni kos
...
Drzak SPZ teda podlozit rikate? To udelam, dobra rada. Podarilo se nekomu vypnout tu otravnou signalizaci nezapnutejch pasu? Ja treba kdyz prijizdim na DRIVE (McDonald, KFC) a odepnu si pas, abych dosahl na ten predrazenej sajrajt, tak se hned rozezni to odporny bim bim bim. A vadi mi i signalizace otevrenejch dveri, pri zasunutym klici v zamku, kdybych nasel puvodce toho zvuku, treba by se dal nejak umlcet.
Krytky v zavazadlovém prostoru
Včera jsem vezl opravdu objemný náklad (klávesy, zesilovač, reprobednu). Nezbylo mi nic jiného než zvětšit ložnou plochu na co nejvyšší možnou míru. Není to žádný problém, celá operace (vyjmutí hlavových opěrek, sklopení zadních sedadel a vyjmutí poličky pod zadním okem) trvala maximálně 90 sekund.
Vůbec mne ale nenapadlo, že při nakládání objemných a těžkých věcí bych měl mít téměř chirurgickou ostražitost. Týká se to tří malých černých plastových krytek, které jsou sotva viditelné. Téměř splývají s povrchem. Je-li všechno v normální poloze, najdete je v kufru těsně za opěradly zadních sedadel.
Jak jsem již napsal, zvětšení ložné plochy není nic složitého. Ovšem dost mě rozladilo, když jsem zjistil, že při nakládání (nebo vykládání?) zmíněných věcí se mi podařilo 2 ze tří plastových krytek poškodit a to tak, že nejsou už prakticky k ničemu. Kdy a jak, nevím. Nechápu, proč zakrytí otvorů v koberci ložné plochy není vyřešeno jinak (třeba textilní záplatou nebo krytkami z odolnějšího materiálu). Designéři přece MUSELI předpokládat, že krytky NEJSOU NA ZROVNA IDEÁLNÍM MÍSTĚ a jejich poškození na sebe nenechá dlouho čekat.
Mým předchozím autem byla Felicia Combi, kde jsem při nakládání a vykládání nemusel na takovéhle pitomosti myslet, protože v kufru (ani po vyjmutí zadních sedadel) zkrátka nic takového nebylo.
Vůbec mne ale nenapadlo, že při nakládání objemných a těžkých věcí bych měl mít téměř chirurgickou ostražitost. Týká se to tří malých černých plastových krytek, které jsou sotva viditelné. Téměř splývají s povrchem. Je-li všechno v normální poloze, najdete je v kufru těsně za opěradly zadních sedadel.
Jak jsem již napsal, zvětšení ložné plochy není nic složitého. Ovšem dost mě rozladilo, když jsem zjistil, že při nakládání (nebo vykládání?) zmíněných věcí se mi podařilo 2 ze tří plastových krytek poškodit a to tak, že nejsou už prakticky k ničemu. Kdy a jak, nevím. Nechápu, proč zakrytí otvorů v koberci ložné plochy není vyřešeno jinak (třeba textilní záplatou nebo krytkami z odolnějšího materiálu). Designéři přece MUSELI předpokládat, že krytky NEJSOU NA ZROVNA IDEÁLNÍM MÍSTĚ a jejich poškození na sebe nenechá dlouho čekat.
Mým předchozím autem byla Felicia Combi, kde jsem při nakládání a vykládání nemusel na takovéhle pitomosti myslet, protože v kufru (ani po vyjmutí zadních sedadel) zkrátka nic takového nebylo.
Takova drobnost cloveka rozcili, ale me porad desi ta spotreba - jezdim hlavne po meste nebo na chatu a porad dostavam desivy cisla - je teda fakt, ze netankuju plna - najezdene km - dotankovani do plne a zmerena spotreba. Delam to podle toho kdy zacne svitit rezerva.
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Spotřeba
Po 5 tisících kilometrech mi spotřeba kolísá kolem 7 l/100 km při vcelku pohodové jízdě na dálku. Jak jsem ale zjistil, vůbec není problém se dostat i na 10 l/100 km při jízdě, která je trochu ostřejší. Jinými slovy: tohle auto nemá rádo moc těžkou nohu na plynu a sportovnější jízdu. Uvidíme, jak se spotřeba bude vyvíjet dál.
Re: Spotřeba
Hmm, tak to je docela zrout, na to ze tam je 1.6. Ja myslel, ze to je stejny motor, ktery se dava do Elantry a ta, pokud vim, tolik nepapa ?