Cerato
- Reklama
Klimatizace
Co říct... jak jsem už jednou psal, trochu nemile mě překvapilo velmi znatelné snížení výkonu motoru při použití klimatizace (a to ještě nebyla taková vedra, jako tenhle týden).
Ale teď jsem rozladěn poněkud více, přímo nas...štván. V autě vzniklo něco jako "tepelná schizofrenie" - skla jsou sice tónovaná, ale o dost míň než třeba u Fabie. Tzn. skrz ně do auta dost silně pálí slunce, takže se potím na levém boku a v obličeji, zatímco pravý bok mi mrzne od studeného vzduchu proudícího z výdechů klimatizace.
Abych interiér vozu alespoň trochu ochladil na pocitově přijatelnou teplotu nebo alespoň vysušil, (v žádném případě nechci a také nedělám z auta mrazák), musím mít klimatizaci puštěnou skoro na plný výkon.
Tohle všechno se dost nehezky podepisuje na spotřebě a výkonu motoru - vůbec netáhne, ale zato nezřízeně "žere" kolem 8 litrů / 100 km. Samozřejmě, že při jízdě na dálku, na kratší vzdálenosti klimatizaci vůbec nepoužívám.
Mimo Felicie jsem také dost dlouho jezdil s Fabií 1.4 74kw, osazenou klimatizací a opravdu tónovanými skly. Ať bylo vedro jakékoli, v autě jsem se cítil naprosto komfortně, spotřeba nikterak výrazně nestoupla (max. 0.1 l/100 km, měřeno palubním počítačem) a výkon se vůbec nezměnil. Tak teď nevím, jestli bych si Cerato ve stávající konfiguraci (LX+, 1.6 benzín) koupil znovu a nebo kvůli tomuhle nedostatku Cerato vůbec...
Ale teď jsem rozladěn poněkud více, přímo nas...štván. V autě vzniklo něco jako "tepelná schizofrenie" - skla jsou sice tónovaná, ale o dost míň než třeba u Fabie. Tzn. skrz ně do auta dost silně pálí slunce, takže se potím na levém boku a v obličeji, zatímco pravý bok mi mrzne od studeného vzduchu proudícího z výdechů klimatizace.
Abych interiér vozu alespoň trochu ochladil na pocitově přijatelnou teplotu nebo alespoň vysušil, (v žádném případě nechci a také nedělám z auta mrazák), musím mít klimatizaci puštěnou skoro na plný výkon.
Tohle všechno se dost nehezky podepisuje na spotřebě a výkonu motoru - vůbec netáhne, ale zato nezřízeně "žere" kolem 8 litrů / 100 km. Samozřejmě, že při jízdě na dálku, na kratší vzdálenosti klimatizaci vůbec nepoužívám.
Mimo Felicie jsem také dost dlouho jezdil s Fabií 1.4 74kw, osazenou klimatizací a opravdu tónovanými skly. Ať bylo vedro jakékoli, v autě jsem se cítil naprosto komfortně, spotřeba nikterak výrazně nestoupla (max. 0.1 l/100 km, měřeno palubním počítačem) a výkon se vůbec nezměnil. Tak teď nevím, jestli bych si Cerato ve stávající konfiguraci (LX+, 1.6 benzín) koupil znovu a nebo kvůli tomuhle nedostatku Cerato vůbec...
Viki_: Samozřejmě, že nic nemůže bejt dokonalý, zvláště pak za poměrně přijatelnou cenu. Otázkou ale zůstává, co je, řekněme, chyba a co už hrubej nedostatek, kterej může rozhodnout při koupi příštího auta. Na cestách trávím poměrně dost času, tzn. nějakej komfort, alespoň základní, je třeba (nevyžaduju přehnanej luxus). A spotřeba? Nějak přestávám věřit, že si sedne. Od 7. 4. 06 jsem najezdil 6200 km...
Re: Klimatizace
¨Cerato píše:Co říct... jak jsem už jednou psal, trochu nemile mě překvapilo velmi znatelné snížení výkonu motoru při použití klimatizace (a to ještě nebyla taková vedra, jako tenhle týden).
Ale teď jsem rozladěn poněkud více, přímo nas...štván. V autě vzniklo něco jako "tepelná schizofrenie" - skla jsou sice tónovaná, ale o dost míň než třeba u Fabie. Tzn. skrz ně do auta dost silně pálí slunce, takže se potím na levém boku a v obličeji, zatímco pravý bok mi mrzne od studeného vzduchu proudícího z výdechů klimatizace.
Abych interiér vozu alespoň trochu ochladil na pocitově přijatelnou teplotu nebo alespoň vysušil, (v žádném případě nechci a také nedělám z auta mrazák), musím mít klimatizaci puštěnou skoro na plný výkon.
Tohle všechno se dost nehezky podepisuje na spotřebě a výkonu motoru - vůbec netáhne, ale zato nezřízeně "žere" kolem 8 litrů / 100 km. Samozřejmě, že při jízdě na dálku, na kratší vzdálenosti klimatizaci vůbec nepoužívám.
Mimo Felicie jsem také dost dlouho jezdil s Fabií 1.4 74kw, osazenou klimatizací a opravdu tónovanými skly. Ať bylo vedro jakékoli, v autě jsem se cítil naprosto komfortně, spotřeba nikterak výrazně nestoupla (max. 0.1 l/100 km, měřeno palubním počítačem) a výkon se vůbec nezměnil. Tak teď nevím, jestli bych si Cerato ve stávající konfiguraci (LX+, 1.6 benzín) koupil znovu a nebo kvůli tomuhle nedostatku Cerato vůbec...
Pravda, taky jsem si toho snizeneho vykonu vsiml a spotreba je stale desiva. Dneska uz bych se moc rozmyslel, jestli ho znovu koupim.
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Vcera a dnes jsem si tam domontovaval radio. Neni to zadna sranda, tak kdyby nekdo chtel vedet, jak na to, at klidne napise. V servisu, ktery je spojeny s autosalonem, kde jsem to koupil, mi odmitli poradit - pry "na to si musite prijit sam". Jako by nestacilo, ze jsme tam utratili 340K, jeste musi odirat na takovejch drobnostech. Ale nenechal jsem to tam a s vypetim vsech sil se mi to podarilo.
Spotreba ciste ve meste, kratky trasy s klimatizaci, start - popojeti 2km, zastavit, start, popojet zastavit - zhruba 11l/100.
Snad si to sedne.
Spotreba ciste ve meste, kratky trasy s klimatizaci, start - popojeti 2km, zastavit, start, popojet zastavit - zhruba 11l/100.
Snad si to sedne.
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Ještě ke spotřebě
Nedávno jsem v jednom předešlém příspěvku psal o spotřebě, která vskutku není oslnivá. Včera jsem nezávisle mluvil s dvěma lidmi, kteří vlastní automobily korejské výroby a ubezpečili mne, že se spotřeba sníží, ale až po najetí více než 10 000 km. Jsem opravdu zvědav, jak se spotřeba bude vyvíjet dál. Zatím mám najeto 6500 km, tak uvidíme...
Spočítal jsem spotřebu Cerata 1,5 CRDI, kterou jsem měl po ujetí 2500 km. Je to od plný po plnou, takže pro posouzení dostačující. Dělá to 6,4/100km. A jezdilo se 1000 km dálnice a první třída (na dálnici 140km tachometrových), asi 500 km jízdy okolo 20ti km vkuse, zbytek strkačky do práce 3km pak 12 km do města, po městě 2, 3 zastávky a zpět a tak pořád dokola. Pořád klima, světla a jízda spíš dynamická. Ještě pro upřesnění 500km bylo ve čtyřech a zbytek ve dvou lidech. Je to hodně?
Dynamiku nemám s čím porovnat, ale při táhlých stoupáních a ve čtyřech lidech na pětku předjedu téměř cokoliv. Zkusil jsem chvíli i maximálku a hluk v kabině byl taky snesitelný. Snížení výkonu při zapnutí kompresoru klimatizace je taky dost znát a to hlavně při nízkých rychlostech a u autoklimy mi to zapíná a vypína každou chvíli.
Nemáte taky někdo tento motor pro porovnání?
Dynamiku nemám s čím porovnat, ale při táhlých stoupáních a ve čtyřech lidech na pětku předjedu téměř cokoliv. Zkusil jsem chvíli i maximálku a hluk v kabině byl taky snesitelný. Snížení výkonu při zapnutí kompresoru klimatizace je taky dost znát a to hlavně při nízkých rychlostech a u autoklimy mi to zapíná a vypína každou chvíli.
Nemáte taky někdo tento motor pro porovnání?
Vašek
Ukazuje se, ze dieselova verze 1,5 je asi lepsi volbou nez benzin 1,6. Mne se uz spotreba trosku upravila, ale porad je to otres. Dalsi vec je, ze po najeti 1000km jsem zjistil, ze auto ma prefouknute gumy - misto 210 KPa bylo na vsech gumach 320 KPa a prave predni dokonce 350 KPa - absolutne nepochopitelne, pritom v predavacim protokolu je napsno, ze kontrala nahusteni pneu byla provedena. Byl jsem linej to zkontrolovat.
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Nevite nekdo jestli si zadni ostrikovac cerpa kapalinu z nadrzky, co je pod kapotou, nebo ma vlastni nadrzku nekde vzadu? Ve skvelem manualu neni zmineno nic, takze jenom pro jistotu se ptam.
Dalsi poznatky ohledne Cerata:
-kdyz otevru kapotu, tak mam v te latkove tlumici hmote (pod kapotou) uz vypalenou diru. Az pojedu na garancku, tak si to necham vymenit - jste na tom stejne?
-pod zadni SPZ se drzi voda - kdyz zaprsi a ja pak prijdu ke kufru a otevru ho, musim davat pozor, abych se nepolil.
-spotreba porad nic moc a vzhledem k vedrum a zapnute klimatizaci, tak ani dynamika motoru neni zrovna dabelska.
-uvolnila se hlavice radici paky a da se s ni ted tocit dokola - drobnost, ale nasere
-chtelo by to nejakej potah na volant (strasne se mi na nem poti ruce) dela se nejakej kvalitni, kterej by nevypadal moc krupansky? Zadny ruzovy chlupy atd.
Dalsi poznatky ohledne Cerata:
-kdyz otevru kapotu, tak mam v te latkove tlumici hmote (pod kapotou) uz vypalenou diru. Az pojedu na garancku, tak si to necham vymenit - jste na tom stejne?
-pod zadni SPZ se drzi voda - kdyz zaprsi a ja pak prijdu ke kufru a otevru ho, musim davat pozor, abych se nepolil.
-spotreba porad nic moc a vzhledem k vedrum a zapnute klimatizaci, tak ani dynamika motoru neni zrovna dabelska.
-uvolnila se hlavice radici paky a da se s ni ted tocit dokola - drobnost, ale nasere
-chtelo by to nejakej potah na volant (strasne se mi na nem poti ruce) dela se nejakej kvalitni, kterej by nevypadal moc krupansky? Zadny ruzovy chlupy atd.
KIA Cerato 1,6 LX
Peugeot 309 GTi
Peugeot 309 GTi
Ostřikovače
- Všechny ostřikovače, tedy i zadní, čerpají kapalinu z nádržky umístěné pod kapotou (empiricky ověřeno, už jsem musel kapalinu doplnit). Na to, že ostřikovače předního skla mají 3 vcelku výkonné trysky, je spotřeba kapaliny dost malá.
- Co se SPZ týče, mám dojem, že evropští designéři poněkud zapomněli, že Cerato bude jezdit i (hlavně?) v evropských zemích, čemuž měli uzpůsobit prostory pro umístění přední i zadní tabulky, což se evidentně nestalo. Jinak by se nemohly objevovat tak často skoro stejné problémy (mimochodem: SPZ na předním nárazníku vypadá dost blbě).
- Už mám najeto skoro 9000 km (od 8.4.06), ale spotřeba se směrem dolů ani nehla. Měl bych pochopení, kdyby to byl dvou- nebo vícelitr benzíňák, ale šestnáctistovka s ne příliš oslnivým výkonem...
- A co se jízdy s klimatizací týče, zdá se mi, že čím déle ji používám, tím je dynamika motoru horší. Fakt hrůza, nedá se ani pořádně předjet (i 3. rychlostní stupeň jde do otáček o dost hůř).
- O potahu volantu jsem zatím nepřemýšlel, ale všiml jsem si, že v jakémkoli specializovaném obchodu s autosoučástkami jich mají celou řadu - od stupidně vypadajících dlouhosrstejch až po nesmírně elegantní kožený v barvách hodících se k interiéru auta, samozřejmě univerzální.
- Co se SPZ týče, mám dojem, že evropští designéři poněkud zapomněli, že Cerato bude jezdit i (hlavně?) v evropských zemích, čemuž měli uzpůsobit prostory pro umístění přední i zadní tabulky, což se evidentně nestalo. Jinak by se nemohly objevovat tak často skoro stejné problémy (mimochodem: SPZ na předním nárazníku vypadá dost blbě).
- Už mám najeto skoro 9000 km (od 8.4.06), ale spotřeba se směrem dolů ani nehla. Měl bych pochopení, kdyby to byl dvou- nebo vícelitr benzíňák, ale šestnáctistovka s ne příliš oslnivým výkonem...
- A co se jízdy s klimatizací týče, zdá se mi, že čím déle ji používám, tím je dynamika motoru horší. Fakt hrůza, nedá se ani pořádně předjet (i 3. rychlostní stupeň jde do otáček o dost hůř).
- O potahu volantu jsem zatím nepřemýšlel, ale všiml jsem si, že v jakémkoli specializovaném obchodu s autosoučástkami jich mají celou řadu - od stupidně vypadajících dlouhosrstejch až po nesmírně elegantní kožený v barvách hodících se k interiéru auta, samozřejmě univerzální.
Další zkušenosti.....
Tak mám najeto cca 23 tis. km. 1,5 CRDI hatch, LX+ od 02/2006. Motor si už úplně sednul, jak spotřebou, tak projevem. Spotřeba kombinovaná za celou dobu 5,2 což vzhledem ke kruté zimě a jěště horšímu létu celkem jde. Klima chladí dostatečně, jen je znát ubytek výkonu motoru. Mám trochu problém s vybrujícím řízením nad 120km/h - kola převážena asi 5x, různě proházené gumy, pořád stejné - řeším na záruku. Taky mi trochu nelícujou dveře u řidiče - taky v řešení na záruku. Tragickej se mi zatím jeví lak - nejen že má na pohled strukturu pomerančové kůry, ale je dost neodolnej, mám kapotu posetou oděrkama, některé až na kov skrz základovku. Nejhůř je na tom náběhová hrana u spodku zadních dveří. Třeba i nové RIO tam již má nalepenou ochranou folii - nevím proč to nemá Cerato - blbost za pár wonů, nebo co je korejská měna. Mám červenou nemetlu, nevím jestli jiné barvy jsou na tom lépe.
Abych jen nekritizoval - celkově zatím velká spokojenost.
Abych jen nekritizoval - celkově zatím velká spokojenost.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv zář 29, 2005 10:12 pm
Ahoj všem. Mám Cerato 1,5 CRDi LX+ a s tou spotřebou jsem na tom stejně jezdím za 5,2 litru na 100km. Barvu mám červenou a také to mám oklepané na kapotě, ale za rok najedu 30000 km a proto to neřeším. Jezdím každý den a za každého počasí a zatím bez problémů. Jen jsem již 3 x měnil žárovku H4 v hlavním světle. Jinak spokojenost. Měl jsem předtím Kiu Clarus 1,8 benzin a to byl trochu větší kočár, ale i tady je místa na rozdíl od Škodovek a konkurence na rozdávání.
Zatím ahoj.
Zatím ahoj.
Milano