2,5 CRDI AUTOMATIK

Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Jeste jsem se stale nepodivala, ale zato na vlastni kuzi vyzkousela.
Jela jsem si dnes na den zalyzovat do Nemecka a sjizdela jsem napred desne prudkej a zasnezenej kopec.
Brzdit se nedalo,to byla totalka, rvalo mi to nohu, tak jsem tam hodila napred tu 2,ale kopec byl fakt asi tak prudky,ze jsem nic nepocitila.Takze jsem tam hodila L a to uz zabralo a v pohode.
Dole v udolicku stala skupinka asi 7 belgickych a holandskych aut, rikala jsem si ,ze asi odpocivaji po tom sjezdu.
Kdyz jsem kolem nich projizdela, tak na me nejak divne koukali, coz jsem vzapeti pochopila proc, protoze jaky byl sestup, takovy byl vystup a mne doslo,ze to oni nemohou vyjet.V prvni chvili jsem se toho sama taky lekla,ale Sorentik to v pohodicce vyjizdel i bez 4x4.No 4x4 se tam muze stejne dat jen ,kdyz se zastavi a to jsem nechtela riskovat do te doby dokud jsem opravdu nemusela zastavit, kvuli projizdejicimu autu, protoze to byla uzka silnicka a jeste k tomu v zatacce.To uz jsem tam dala 4x4 a byla ve mne mala dusicka jestli se vubec rozjedu.Svete div se,ale auto se bez jedinneho podkluzu uplne v pohode rozjelo.V tu chvili jsem konecne docenila schopnosti Sorenta a hral me pocit skodolibosti,ze mam neco lepsiho nez oni.Chudaci tam vlastne zustali uvezneni, protoze nemohli ani na jednu stranu.
Zrejme se take nechali zlakat navigaci jako ja na nejkratsi cestu, o to vice dramatictejsi, protoze na to misto kam jsem jela znam lepsi cestu.Znate to, kdy vas navigace nuti "jed tudy, jed tudy" pritom znate cestu daleko lepsi.Zpatky jsem tam tudy uz nejela a pokud je odtamtut nekdo nevytahnul, tak tam budou muset cekat az do oblevy. :)
Reklama
 

Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj. Nojo navigace to je kapitola sama pro sebe o tom mi ani nemluv :-). To je pak sranda, kdyz mam za zadkem 3t vlek a ona te nazene do takovehle "zkratky" a pritom tam mam nastaveny, aby se vyhejbala takovejmhle malejm silnicim, ale ocividne ji to vubec netrapi. Kazdopadne diky za info a tomu co pises o te jizde bych opravdu veril, respektive o tom uz snad neni ani pochyb, ze to Sorento dokaze :-) :-). Jenom ty mas 4x4 ze si to musis prepinat v aute nebo mas na prepinaci 4x4 AUTO? Kdyz radis 4x4 low tak zastavit musis, ale kdyz radis z dvoujkolky na 4x4 rucne tak tam to do urcite rychlosti tusim 80km/h jde bez zastaveni. Kdyztak se mrkni do manualu ale myslim, ze je to tak.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Mam tam auto a 4x4 low, jen tyto 2 polohy a kdyz uz to tam mam, tak to prece musim vyuzit.

Koukala jsem se do prirucky a 2 je, ze to radi jen mezi 1.a 2. rychlosti a L je opravdu jen na ty prudase.
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

Diky za info, takze to vypada, ze nakonec ten automat maj nejak osetrenej :-).
Tak s tou 4x4 jsme na tom stejne, ale jeste jsem tam na snehu nedaval redukci, protoze jsem to zatim nepotrebovat. Tu vyuzivam jenom na vytahovani vleku na naplavce.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

Czecha píše: Prave ta dvojka je na to , aby jsi nemusel, kdyz jedes z kopce, brzdit a to L je asi jeste prudsi kopec.
Jestli nezapomenu, tak kouknu do knizky.Z Drivu muzes za jizdy radit do 2 a L.To je povoleno.
Stejnou sluzbu vykona, kdyz budes mit zapnuto 4x4, pak to taky pojede z kopce pomalu.
Toto napíše (bez urážky) len žena... A "R" je u teba Rýchlo alebo Rally :) ?

Nemáš predstavu ako funguje automatická prevodovka, tak netrep. Keď si chceš ničiť svoje auto, kľudne tak rob, ale neraď ostatným, ktorí by na to mohli doplatiť. 2 a L sú polohy pre ťahanie prívesov alebo jazdu v kolóne, kde pri určitej rýchlosti preraďuje prevodovka stále hore-dole a tým sa opotrebovávajú pásové brzdy.
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

Czecha píše:Mam tam auto a 4x4 low, jen tyto 2 polohy a kdyz uz to tam mam, tak to prece musim vyuzit.
Máš systém TOD (Torque on demand), kde 4x4 low neznamená že si zapla 4x4, lebo to sa ti aktivuje samo pri preklze zadných kolies, preto si aj vyšla tým kopcom, a nemysli si že to bolo len s pohonom zadnej nápravy, to 4x4Low zaradí redukciu a súčasne sa natvrdo zopne spojka v rozdeľovacej prevodovke Borg-Warner. Na suchej alebo mokrej ceste bez snehu alebo blata sa to nesmie používať lebo prídavná prevodovka pôjde srať.
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

Tomas80 píše: Pro Mara, me vcelku nejde o to jak casto bych menil brzdy, ale kdyz budes dlouho stat na brzdach, tak je hodne zahrejes a muze se stat, ze uz pak budou k nicemu, proto ja vyuzivam na brzdeni z kopce motor a brzdama si to jenom obcas spomalim.
Na brzdách predsa nestojíš, pri jazde dole kopcom pribrzdíš, uvoľníš, pribrzdíš, uvoľníš. Kotúče musia mať možnosť sa ochladiť.
Alebo ak jazdíš tak, že zľahka brzdíš celé klesanie, zrušíš aj kompozitové kotúče :)
Je potrebné zbaviť sa zlozvykov z jazdenia na autách s manuálnou prevodovkou, inak si to odserie Lock up (blokovanie meniča) alebo celý menič (v podstate najdrahšia časť prevodovky). Nechcel by som byť ten čo kúpi auto po Czeche...
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Maro a proc? Vzdyt s tim autem nic nedelam. :shock:
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

Stačí ak budeš brzdiť motorom v klesaní podraďovaním na voliči automatu...
Ak 4x4 budeš zapínať na ceste..
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Maro, to jsi si spatne precetl. Z kopce jsem brzdila podradovanim a
4x4 jsem zapnula, kdyz jsem zastavila v puli kopce a bylo to na snehu.
O tech rychlosti to tak v knizce opravdu je, jak jsem to popsala.
Nauc se napred poradne cesky. :roll:
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

v knihe to tak môže byť, veď nech je. Praktické skúsenosti s používaním AT ukazujú, že prevodovke to škodí.

Prečo by som sa mal naučiť česky (akože viem dosť dobre), máš problém rozumieť Slovenskému jazyku? Máš málo rokov a v časoch, keď sme mali spoločné televízne vysielanie, si nebola na svete?
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

maro píše: Na brzdách predsa nestojíš, pri jazde dole kopcom pribrzdíš, uvoľníš, pribrzdíš, uvoľníš. ...........
Je potrebné zbaviť sa zlozvykov z jazdenia na autách s manuálnou prevodovkou..............
Ahoj Maro.
Nic proti tobe, ale ocividne jsi asi za autem nikdy nic tezsiho netahal vid? Zaprve nevim jakeho zlozvyku bych se mel zbavit pri brzdeni se trema tunama za prdeli, kdyz pro pribrzdovani z tahleho kopce pouzivam motor. Co je na tom spatneho? Ano samozrejme ze prives ma najezdovku, ale kdyz brzdim motorem, tak mi celou soupravu je schopen do jiste miry korigovat bez zasahu brzd. Kdyby to bylo jenom o tom ze z kopce budu obcas brzdi obcas ne, tak proc maji vsecky kamiony a autobusy motorovou brzdu a retardery? Proc i pres to jsou u dlouhych klesani vetsinou zachytne retardery, kdyz se jim ty brzdy prehrejou? Docela bych chtel videt jak bys dopadl s timto stylem brzdeni a nakladem treba pri sjizdeni klesani dalnice z nemeckych hranic do Usti, kde jedes nejakejch dobrejch 10 kilaku jenom z kopce a to docela peknyho.
Naposledy upravil(a) Tomas80 dne ned led 24, 2010 12:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
BOSS
Příspěvky: 64
Registrován: pon pro 29, 2008 11:24 am
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od BOSS »

maro píše:v knihe to tak môže byť, veď nech je. Praktické skúsenosti s používaním AT ukazujú, že prevodovke to škodí.

Prečo by som sa mal naučiť česky (akože viem dosť dobre), máš problém rozumieť Slovenskému jazyku? Máš málo rokov a v časoch, keď sme mali spoločné televízne vysielanie, si nebola na svete?

...víš, za těhlech dob společné televize to bylo tak, že tam běžela většina vysílacího času v češtině....ve slovenštitě minmálně :-) ...proto vy umíte dobře česky...ale mi ne moc dobře slovensky ;-)

PS: když umíš tak dobře česky...tak ji tady používej....jsi na české foru ;-) (nebo se pletu?)
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Jirka N. »

Měl jse tu čest být půl roku na vojně v Breznu a pak zbytek v Klatovech a tak mi Slovenština vůbec nevadí a rád si i rozšířím znalosti a to platí i o Němčině ze které mám nejvíce informací co potřebuji.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Nemam v umyslu zde nekoho diskriminovat. To byla jen reakce na to ,ze Maro neporozumel memu textu v cestine.
At si klidne pise ve slovenstine. Jirko, tu nemcinu snad nemyslis vazne, ze? :wink:
Odpovědět