shopho píše:ja naozaj pocujem take jemne klepkanie od motora pri zaradenej 3. a vyssej rychlosti pri nizsich otackach (cca 2000-2500), co som na garancke samozrejme reklamoval, nechal tam na 1,5 dna auto, aby sa na tom previezli, popocuvali a opravili.. je to zvuk ako ked klepu ventily, co by som sa velmi cudoval keby mali volu, pretoze viem ako mam jazdit, motor nepodtacam, pri zrychlovani podradim atd. a ked som prijimaciemu technikovy povedal cez telefon, nech pozru tie ventily, povedal, ze to by ste tu museli nechat auto TYZDEN (!!!), co na tom chcu kurva robit tyzden je uz mimo mojho chapania..
nakoniec ich samozrejme nepozerali a bolo mi povedane, ze je to sposobene riedkym olejom..
Je bezny jav ze motory pri pouziti redsieho oleja môzu mat vyssiu hlucnost no to nic nemeni na fakte preco by to tomu motoru malo skodit, je samozrejme ze ked tam nalejem nejaky husty olej tak to bude tichsie ale nic na zivotnosti motora to nemeni a zadalsie servis povie ze taky olej je pre VW co je zaujimave lebo ja mam na knihe k autu napisane KIA RIO tak by som mal prezret tu knihu kde v nej najdem pre ake modely VW je urcena ta tabulka olejov ktore do motora maju ist, ked sa raz niekam napise ze 5w-30 tak preco by tam mal ist 10w-40 ? nechapem, to jemne klepkanie motora co pocujes tak to iste som ja mal aj s pôvodnym olejom co tam bol od vyroby a mechanik v servise nato povedal tiez ze to moze robit riedky olej ze aky tam mam a ja ze neviem ten co od vyroby este sa nemenil a on ze no ale to je bezny prejav toho 16V motora tak co - neviem preco by som mal z donutenia stisovat motor tym ze tam budem liat husty olej ktory v novom motore na modernych autach nema co robit .
Ten motor celkovo tak klepoce-cvaka (primerane samozrejme !) ked ide na volnobehu prip. ked sa pridaju otacky ale tak to je vlastnost robilo to s pôvodnym olejom od vyroby robi to stym 5w-30 , je taky olej odporuceny pre to auto tak som ho tam nalial .
Ja osobne sa na druhu GP ani nechystam nakolko riesit nieco v ramci zaruky, zbytocne reklamujes klepanie ventilov, ty ludia v servise taky motor rozobraty este nevideli a ty nebudes ten komu ho rozoberat budu proste moc to neporiesia, stisia to mozno tak naliatim hustsieho oleja ale nevidim dôvod k tomu preco by sa to takto malo riesit je to 16V motor a tam ten hluk bude stale .
Ale po najazdeni 1700km na ten liqui molly 5w-30 je motor uz tichucky , ono sa vseobecne zvysena hlucnost po vymene prejavovala mozno 300-400km aj to bolo take na povazenie lebo ten rozdiel bol minimalny .
Su nanic take autorizaky ktore nevedia ani dodrzat predpisane intervaly vymeny veci na aute , nevedia pouzit predpisane veci co do auta maju ist a kazdu reklamaciu cohokolvek riesia nahratim noveho SW do RJ . A najhorsie ze sa ani medzi sebou nevedia dohodnut aky ze to vlastne olej ide do toho auta lebo na zlatych pieskoch tam kludne naleju 5w-30 a este ho tam nadrzovku maju vystaveny v takom regale aspon mavali pred par mesiacmi a na panonskej je vsetko ine ako 10w-40 skaza pre ten motor
Pokial akehokolvek oleja v tom motore bude dostatok tak nema sa s tym motorom co stat a musi proste slapat bezproblemov a tie kecy v autorizaku jednym uchom dnu a druhym von .
Ucel autorizaku je tak max. zamietat reklamacie, natierat med okolo huby zakaznikom a tahat peniaze co to da a dokym to da a nasledne tesne po zaruke Vas odpalkovat doriti ze sa to ani neoplati opravovat unich .
BatoNR : ja som na panonskej nastastie videl co a ako mi robili na aute tak o vymene dielov nepochybujem ale jediny ferovy servis sa vola : Urob si sam ! Ajtak som planoval ist max. na prvu garancku a dalej to uz supnem aj do neautorizovaneho ajtak to uz v postate bude po dvoch rokoch mimo zakonnej zaruky a mal by som mat este ten jeden bonusovy rok ale tak pri kvalite vsetkych autorizakov sa radsej prestahujem do servisu : A je to _
Doteraz vzdy som vsade len pocuval ked niekdo riesil aky olej do auta a pod. veci tak vzdy to malo jednoduche riesenie pozri manual k autu a odporucany olej tam nalej ... si myslim ze KIA samotna bude vedet najlepsie aky olej tam ma byt a nie nejaky autorizak ktory si otvori part list na pocitaci a naklika si diely co potrebuje objednat, tie vymeni a tym jeho znalost skoncila .