H4

Odpovědět
cmelo
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 19, 2010 10:54 am

H4

Příspěvek od cmelo »

Zdravím, meníte si H4 doma? Lebo mne sa vypálila na vodičovej strane a keď som to zbežne pozeral tak sa mi tam zdá strašne málo miesta...
Reklama
 

NYKY0801
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 20, 2009 9:25 am
Bydliště: Praha

Re: H4

Příspěvek od NYKY0801 »

Jasně, že doma. Nejdříve musíš odšroubovat celé světlo. To drží na třech šroubech. Dva na levé a jeden ze shora. Pak světlo vycvakneš a máš k němu krásný přístup.
cmelo
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 19, 2010 10:54 am

Re: H4

Příspěvek od cmelo »

NYKY0801 píše:Jasně, že doma. Nejdříve musíš odšroubovat celé světlo. To drží na třech šroubech. Dva na levé a jeden ze shora. Pak světlo vycvakneš a máš k němu krásný přístup.

aha a ja by som tam pchal ruku od zadu, dík...., resp. už som chcel volať do servisu ....
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: H4

Příspěvek od Jirka N. »

Zrovna jsem takhle měnil H7 u Sorenta při 29 Tkm. Jde to při demontáži světla perfektně. Jen mě překvapila ta výměna po větším roce používání. V Octávce 1,8 t mám stále původní H4 už 11 let :shock: .
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
cmelo
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 19, 2010 10:54 am

Re: H4

Příspěvek od cmelo »

Jirka N. píše:Zrovna jsem takhle měnil H7 u Sorenta při 29 Tkm. Jde to při demontáži světla perfektně. Jen mě překvapila ta výměna po větším roce používání. V Octávce 1,8 t mám stále původní H4 už 11 let :shock: .
ja mám na sorentu cca 11500 km a dívím sa tomu tiež .... a mám auto od januára
Uživatelský avatar
Bostra
Příspěvky: 98
Registrován: ned lis 23, 2008 1:09 pm
Bydliště: okr.Opava

Re: H4

Příspěvek od Bostra »

U mne před 14 dny taky odešla H7 a tak jsem to rovnou řešil namontováním XENON sadou. Svítivost o 100% lepší a snad i životnost (čas ukáže).
Bostra :wink:
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: H4

Příspěvek od Jirka N. »

Ahoj a na kolik vyšla ta sada na přestavbu na Xenony? Dneska jsem kupoval náhradní H7 a dal jsem za ně 240 Kč a tak při častější výměně se to bude prodažovat. Ach jo, zlatá O1 s 11 let strýma H4 :D . To byla ale kvalita 150 Tkm na jedny žárovky a to od začátku s celodenním svícením :shock:
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Uživatelský avatar
Bostra
Příspěvky: 98
Registrován: ned lis 23, 2008 1:09 pm
Bydliště: okr.Opava

Re: H4

Příspěvek od Bostra »

Sada mne vyšla na 1850 Kč. Ano, je to samozřejmě drahší než obyč H7, ale když jsem se díval kolik stojí taková lepší H7 (třeba PHILIPS BLUE VISION 2ks/800-900Kč), tak jsem se rozhodl pro ty XENONY. Svit XENONU je opravdu neskutečne lepší a výdrž by "měla" být o hodně delší. Sada XENONU se dá samozřejmě na internetu koupit i levněji, ale ja jsem ji koupil v kamenném obchodě blízko mého bydliště, kde vím, že pokud by s tou sadou byl nějaký problém během záruky, tak ihned to řeší výměnou za nový kus. Přes internet by ta reklamace trvala daleko déle a jezdit delší dobu z jedním světlem je nesmysl.
Montáž je velice jednoduchá, acc:2hod.. Nejvíce času při montáži mi jenom zabralo, kam umístit ty startovací balasty.
Jak už jsem ale psal, pokud ty XENONY vydrží co uvádí výrobce, tak nelituji téhle investice a mohu toto jenom doporučit.
Bostra :wink:
Naposledy upravil(a) Bostra dne stř zář 01, 2010 1:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: H4

Příspěvek od Jirka N. »

Diky za info, v mezičase jsem našel na netu spoustu nabídek. Asi 90% je z číny, ale všechny jsou bez homologace a tak zatím počkám a budu jezdit s H7. Při obhlídce pojišťovákem po tom jak mě naboural ten blbec s Peugetem se mě ptal jestli mám Xenony. Nevím jestli kvůli ceně světla, nebo zamírnutí plnění z důvodu nehomologace. Ale v každém případě Sorento nebylo nikdy z výroby s Xenonama. Ono to je s pojišťovnama v poslední době děsné, v lednu spadla z naší střechy lavina sněhu na cizí auto a měl jsem štěstí že před tím jsem volal hasiče na odstranění převisu. Tímto to pojišťovna uhradila z pojistky odopvědnosti, ale na sousedním domě to odmítla, prorože nevolali hasiče :shock: . Jenže ve smouvě nic takového nemají a dělají si pravidla podle potřeby a koukají se vyvlíknout ze všeho.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
cmelo
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 19, 2010 10:54 am

Re: H4

Příspěvek od cmelo »

H7 vymenená ale po tme a niekde na ceste by som to nechcel meniť, dík
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: H4

Příspěvek od Jirka N. »

Podle zkušeností z okolí je to u Sorenta stále velice jednoduché vyměnit H7. Jsou auta u kterých se musí sundat i přední nárazník, nebo přední kolo a vložku podběhu :shock: . V D. televizi byla reportáž jak u VW Brouk to trvalo vyměnit dvě minuty a u nového současného VW více jak jednu hodinu. Takže náklady na servis jsou astronomické oproti starým autům.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Ferda z Brna
Příspěvky: 33
Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
Bydliště: Brno

Re: H4

Příspěvek od Ferda z Brna »

Bostra píše:Sada mne vyšla na 1850 Kč. Ano, je to samozřejmě drahší než obyč H7, ale když jsem se díval kolik stojí taková lepší H7 (třeba PHILIPS BLUE VISION 2ks/800-900Kč), tak jsem se rozhodl pro ty XENONY. Svit XENONU je opravdu neskutečne lepší a výdrž by "měla" být o hodně delší. Sada XENONU se dá samozřejmě na internetu koupit i levněji, ale ja jsem ji koupil v kamenném obchodě blízko mého bydliště, kde vím, že pokud by s tou sadou byl nějaký problém během záruky, tak ihned to řeší výměnou za nový kus. Přes internet by ta reklamace trvala daleko déle a jezdit delší dobu z jedním světlem je nesmysl.
Montáž je velice jednoduchá, acc:2hod.. Nejvíce času při montáži mi jenom zabralo, kam umístit ty startovací balasty.
Jak už jsem ale psal, pokud ty XENONY vydrží co uvádí výrobce, tak nelituji téhle investice a mohu toto jenom doporučit.
Bostra :wink:
Zdravím všechny z Brna,
zajímalo by mne kam jsi umístil zmíněné balasty ke xenonům. Nechceš nám sem šoupnout nějaké fotečky? Uvažuji také o montáži xenonů (asi jako většina z nás) pro lepší rozhled při nočních jízdách, ale chtěl bych je namontovat tak, aby vypadaly jak od výrobce:-))) (mám Sorento s čockou po FL). Už jsem si sehnal pěkný vodotěsný autokonektory z GESu, abych mohl na technickou jednoduše precvaknout zpět původní žárovky. Ale určite namontuji i ostřikovače. Někdo už ty ostřikovače na nějakým fóru řešil a dal tam na pevno ostřikovače a podložky z Escort Cosworth. Mám i fotku, ale nejde mi sem přiložit. Nechce se mi totiž zbytečne vrážet peníze do originalních drahých ostřikovačů... Na ukázku funkčnosti pro případnou hlídku VB použiji T ventil na přepínání stávajícího rozvodu kapaliny pro otřikovače - čelni okno/světla, tak by to mohlo projit....
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Uživatelský avatar
Bostra
Příspěvky: 98
Registrován: ned lis 23, 2008 1:09 pm
Bydliště: okr.Opava

Re: H4

Příspěvek od Bostra »

Zdarec Ferda z Brna.
Jak mile budu mít trochu času, tak sem fotku dám.
Jinak ale nepočítej stím, že to namontuješ tak, aby to vypadalo jako origo.xenon světla. Po otevření motorového prostoru ti vždy půjdou vidět ty dráty které vedou od xenonové žárovky k těm balastům. Dráty od xenon žárovky k těm balastům vedou přes víčko (jinak to nejde). Jediná možnost je dát přímo ty balasty dovnitř světla (pokud tam je dostatek místa), ale to znamená komplet rozebrání celé paraboly a potom bych se obával případné netěsnosti. Já mám taky čočky a origo ostřikovače světel a tak snad nebudu mít problémy při nějaké kontrole VB. Horší to mají ti, kteří mají ještě světla staršího typu. Tam je to dost vidno, že tam xenony nemají co dělat. No a technická? Tak to uvidím až tam pojedu. Snad tam problémy nebudou a když, tak tam na tu chvilku šoupnu klasické H7 (otázka 15min). Jak už tady Jirka N. psal: "u SORENTA jdou světla poměrně rychle sundat".
Bostra :wink:
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
cmelo
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 19, 2010 10:54 am

Re: H4

Příspěvek od cmelo »

Jirka N. píše:Podle zkušeností z okolí je to u Sorenta stále velice jednoduché vyměnit H7. Jsou auta u kterých se musí sundat i přední nárazník, nebo přední kolo a vložku podběhu :shock: . V D. televizi byla reportáž jak u VW Brouk to trvalo vyměnit dvě minuty a u nového současného VW více jak jednu hodinu. Takže náklady na servis jsou astronomické oproti starým autům.
mal som Fiat Stilo MW a tam to menili v servise, hrôza a strach
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: H4

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj. Jenom k tem xenonum. Mel jsem je na oktavce a nijak mnen nenadchli. Respektive sviti to pekne, ale za deste nebo mlhy jsem s tim videl hur nez s klasickejma zarovkama. Kdyz si jeste vemu potom cenu nove vybojky a cenu predelavky, tak tomu moc naklonenej nejsem. Takze u soriho menim zarovky tak jednou do roka, na to ze kupuju skoro ty nejobycejnejsi za cenu kolem 50 korun za jednu si myslim, ze to neni zas tak velka investice. Kupodivu za tu cenu svitej normalne jako vsecky ostatni. Tedko mi zase odesli a premejslel jsem, ze si tam koupim na zimu nejaky ty lepsi od Osramu nebo Philipse. Ty jsem si vyhlidnul kolem 600 korun a kdyz jsem se bavil s prodejcem, tak rikal ze je mel na aute a vydrzej taky kolem toho roku. Takze jsem vzal zase ty moje klasicky. Premejslel jsem i o tom dennim led sviceni, abych v lete svetlu trochu ulevil, ale pri cenach kolem litru, by se mi to vratilo zhruba za nejakych 10 let, coz je uplne bezpredmetny :-).
Jinak k tem pojistovnam. Chvilku jsem k tomu mel moznost pricuchnout a uprime, je to vsecko jedna banda. Funguje to perfektne dokud nemusej nekomu neco platit. Pak nastava problem.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Odpovědět