BIO DIESEL
BIO DIESEL
Ahoj pratele, kamaradi.
Pri pohledu na slovicko BIO mi posledni dobou zacnou vstavat hruzou i chlupy na ........ Nicmene posledni dobou zacinam ve svem okoli narazet ne benzinove pumpy, ktere maji v nabidce BIO DIESEL, cili po cesku BIO naftu.
Jde mi o to, ze tuto naftu u nas treba nabizej o skoro vic nez 5 korun levnejsi na litru oproti nafte klasicke, coz bych uz pri svem provozu auta za mesic poznal. Nicmene jak jsem jiz psal na zacatku jak neco zacina sluvkem BIO, nemam k tomu vrelej vztah. Nejsem si jistej, jestli bych spis usetrene penize na palivu, pozdeji neinvestoval do oprav palivove soustavy a veci s tim spojene. Nebo jestli se u tohoto paliva nesnizi vykon motoru, tudiz nejde nahoru spotreba auta a cenovy rozdil je tatam?
Na netu jsem nasel nejake diskuze, ale kazdej rika neco jineho a jednoznacnej zaver jsem z toho navidel.
Tudiz se Vas ptam, nemate s tim nekdo zkusenosti? Popripade, nejezdite na to se Sorym?
Predem diky za odpoved
Tomas.
Pri pohledu na slovicko BIO mi posledni dobou zacnou vstavat hruzou i chlupy na ........ Nicmene posledni dobou zacinam ve svem okoli narazet ne benzinove pumpy, ktere maji v nabidce BIO DIESEL, cili po cesku BIO naftu.
Jde mi o to, ze tuto naftu u nas treba nabizej o skoro vic nez 5 korun levnejsi na litru oproti nafte klasicke, coz bych uz pri svem provozu auta za mesic poznal. Nicmene jak jsem jiz psal na zacatku jak neco zacina sluvkem BIO, nemam k tomu vrelej vztah. Nejsem si jistej, jestli bych spis usetrene penize na palivu, pozdeji neinvestoval do oprav palivove soustavy a veci s tim spojene. Nebo jestli se u tohoto paliva nesnizi vykon motoru, tudiz nejde nahoru spotreba auta a cenovy rozdil je tatam?
Na netu jsem nasel nejake diskuze, ale kazdej rika neco jineho a jednoznacnej zaver jsem z toho navidel.
Tudiz se Vas ptam, nemate s tim nekdo zkusenosti? Popripade, nejezdite na to se Sorym?
Predem diky za odpoved
Tomas.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
- Reklama
Re: BIO DIESEL
Ahoj a Sorento má CR vstřikovací soustavu a tlak je cca 1600 Bar, takže bionafta to je smrt pro tuto soustavu a já proklínám zákonodárce protože Bosch pro CP4- vstřikovací čerpadlo dává svolení do 5% biosložky v naftě. A nyní máme již skoro 7%v takže je porušený předpis výrobce. Výměna vstřikovaní, čerpadlo a trysky stojí skoro 100 tKč a tak se vůbec nevyplatí riskovat. Bavil jsem se s zkušebním technikem od Bosche v Německu a tem mi ukázal fotky zadřených CR čerpadel. Vše bylo na vině nekvalitní nafty.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: BIO DIESEL
Ahoj.
Bohuzel toto jsem si myslel, tak jsem rad, ze jsi mi to bohuzel potvrdil. I kdyz s tim zadiranim je to divny, protoze treba na strankach benziny http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/biodiesel.html o tom pisou, ze ma toto palivo naopak velmi dobre mazaci schopnosti. Jenze ja uz jim prave moc neverim, protoze naspat si tam muzou cokoliv.
To vis, nasim zakonodarcum je to jedno, hlavne kdyz z toho tece. Kazdopadne co se kvality nafty a vseobecne paliv tyce, tak skoda mluvit. Cim je vsecko drazsi, tak to stoji vic za .........
Bohuzel toto jsem si myslel, tak jsem rad, ze jsi mi to bohuzel potvrdil. I kdyz s tim zadiranim je to divny, protoze treba na strankach benziny http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/biodiesel.html o tom pisou, ze ma toto palivo naopak velmi dobre mazaci schopnosti. Jenze ja uz jim prave moc neverim, protoze naspat si tam muzou cokoliv.
To vis, nasim zakonodarcum je to jedno, hlavne kdyz z toho tece. Kazdopadne co se kvality nafty a vseobecne paliv tyce, tak skoda mluvit. Cim je vsecko drazsi, tak to stoji vic za .........
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: BIO DIESEL
Jezdil jsem na bionaftu ("řepku") asi před 15-18-ti lety - měl jsem ji zalevno. Tehdy jsem měl Peugeot 405 a pak Renault Safrane. Měli asi nějaké klasické mechnické vtřikovací čerpadlo, nic se jim nikdy nestalo, Safrane jezdí dodnes - troufám si říct, že na všechno, jak tak pozoruji nového majitele, dokonce i na topný olej, dodneška je na něm vše původní - čerpadlo ani vstřiky nebyly měněny, najeto daleko přez 200 tis. Ale u bionafty byl jednoznačně znát úbytek výkonu a vyšší spotřeba. Dovolím si říct se neušetříš. Mazivost ma asi lepší než klasická nafta, nevím však jak je to s dokonalosti spalování a zda by spíše netrpěli vstřikovače než čerpadlo. Do nového auta bych to ale určitě nedal.
KIA Sorento 2010 2,2 CRDi 4x4, Comfort, Automat, 7 míst
Re: BIO DIESEL
Hlavní rozdíl je v vstřikovací soustavě. Před 20 lety to byl tlak 160 -250 bar a nyní je to 1600-1800 bar. Takže nároky jsou úplně jinde a po přečtení čláku ve Světě motorů o starším Passatu jem se dočetl že u posledních verzí CR čerpadel se při použití bionafty v zimním nebo chladným období ukroutila náhonová hřídel čerpadla díky velké viskozitě bionafty. Chvilku setřili, aby draze opravovali vstřikování.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: BIO DIESEL
Ahoj. Nojo to je presne ono. To jsem si take myslel, ze tim asi taky klesne vykon motoru a kdyz se zvysi spotreba tak jde cenovej rozdil do haje. U starejch typu naftaku bych se toho tolik nebal, protoze se rikalo, ze ty jezdej na "cokoliv", ale u tech novejch uz je to zase uplne o necem jinym.
Nema cenu pokouset stesti .
Nema cenu pokouset stesti .
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: BIO DIESEL
řekl bych, že tu motáte dvě věci dohromady a moc nevíte o čem mluvíte. Já to do nedávna také nevěděl.......přečtěte si o tom něco zde: http://dieselpower.cz/forum/index.php
pak budete zřejmně jiného názoru.....do aut vyrobených po roce 2000 klidně tzv. MEŘO lejte......auto dostane mnohem lepší kvalitu, než ten sajrajt, co tankujete na českých benzínkách (po první nádrži se ale musí vyměnit palivový filtr, protože MEŘO Vám vyčistí celou soustavu od toho bordelu z nafty). Do starších aut je již problém kvůli náchylnosti pryžových dílů soustavy.
PS: problém může být, kde MEŘO natankovat....zatím se dá tankovat pouze na moravě a snad někde na severu Čech.
Doporočuji si o tom opravdu něco přečíst, než se tu rozvine další debata o alternativním palivu
pak budete zřejmně jiného názoru.....do aut vyrobených po roce 2000 klidně tzv. MEŘO lejte......auto dostane mnohem lepší kvalitu, než ten sajrajt, co tankujete na českých benzínkách (po první nádrži se ale musí vyměnit palivový filtr, protože MEŘO Vám vyčistí celou soustavu od toho bordelu z nafty). Do starších aut je již problém kvůli náchylnosti pryžových dílů soustavy.
PS: problém může být, kde MEŘO natankovat....zatím se dá tankovat pouze na moravě a snad někde na severu Čech.
Doporočuji si o tom opravdu něco přečíst, než se tu rozvine další debata o alternativním palivu
Re: BIO DIESEL
No dobre. I kdyby to bylo tak jak ty popisujes, tak co se tim usetri. Natankuju Bio naftu, vymenim filtr. Pak pojedu nekam dal, kde Bio naftu nesezenu, tak vemu parkrat klasickou. Prijedu domu, dam tam zase Bio naftu a zase budu menit filtr? Tak to by opravdu za moc uspor nestalo, nehlede na to, ze u soryho se ten filtr meni pekne blbe .
Jak je to tzv. MEŘO oznaceny na stojanech. Tady maj primo BIO DIESEL.
Jak je to tzv. MEŘO oznaceny na stojanech. Tady maj primo BIO DIESEL.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: BIO DIESEL
Já to mám jednoduchý, beru jen naftu, ať stojí co stojí jen žádné bio. Ta cena vstřikovací soustavy je tak vysoká že se mi vůbec nevyplatí riskovat případné snížení životnosti. Když nyní stojí značková nafta na certifikovaných pumách na některých mistech Prahy tak kolem 29,50 tak nevidím prostor pro experimenty. Základ je přidávat Vif a tím si vyrobím téměř i Vervu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: BIO DIESEL
No prave ze jsem tedko docela dlouho procital i zminovane forum dieselpower a nejak jsem nikde nenasel presvedcujici zaver, ktery by mne utvrdil v tom, ze se to vyplati a ze si clovek nepridela jen dalsi komplikace. Proste jelikoz nejsem zadnej podvodnik a penize si musim vydelavat takze nemenim auto kazde dva roky, auto musi jeste chvilku vydrzet, tak v tomto pripade nebudu ryskovat nejake zbytecne komplikace kvuli par usetrenejm korunam za mesic.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: BIO DIESEL
...Tome, nic ve zlém, ale Ty jsi opravdu toho názoru, že ten kdo má peníze, musí být nutně podvodník? Takovýhle výrok bych od Tebe nečekal...nepříjde Ti tento názor příliš úzkoprsí?Tomas80 píše:...nejsem zadnej podvodnik a penize si musim vydelavat takze nemenim auto kazde dva roky...
...jinak k tomu palivu...říká se, kdo se bojí, nesmí do lesa ...pokud je někdo přesvědčen o vysoké kvalitě "značkové nafty" v Praze, ať si jí do auta klidně leje s myšlenkou, jak motoru dopřává Nikomu neberu jeho názory....uvedl jsem zde pro objektivitu žhavé diskuze forum, které jsem ze zvědavosti četl a o kterém se dá říct, že jsou to zkušenosti přímých uživatelů a ne lobby rafinérek či názory kámoši mého kámoše se stalo....
...vyvracet někomu názory nemíním
Re: BIO DIESEL
Při návštěvě u Stuttgartu jsem se bavil s technikem co dělá na oddělení reklamací firmy Bosch a má na starost divizi vstřikovacích čerpadel. Zrovna v této firmě vyrábí CP4 která je stejná v Sorentu a výrobce připouští pro bezpečný provoz 5% biosložky v naftě. Nyní je ale vyšší procento biosložky v naftě díky našim stupidním poslancům v minulé sněmovně. Takže se snažím pomocí VIF vylepšit mazací schopnosti nafty, které sice biosložka taky zlepšuje, ale zase přináší jiné komplikace pro vstřikovací soustavu.
Nová Sorenta mají vstřikovací tlak o 200 bar vyšší než naše stará a u nich bych si dělal ješte větší starosti o kvalitu nafty.
Nová Sorenta mají vstřikovací tlak o 200 bar vyšší než naše stará a u nich bych si dělal ješte větší starosti o kvalitu nafty.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: BIO DIESEL
tomuhle sice moc nerozumím (skoro bych řekl, že si to významově odporuje), ale možná jen špatně chápu tento výrok.Jirka N. píše:...Takže se snažím pomocí VIF vylepšit mazací schopnosti nafty, které sice biosložka taky zlepšuje...
Nicméně, každý má svou pravdu a právo si do svého auta tankovat co chce.
Jistě chápu obavy a argumenty, když někdo jezdí doma kolem komína ...viz výše argument o ušetřených "pár korunách ročně". Tam bych to ani já neřešil. Já ale projedu 80 litrů nafty týdně a tankuji tzv. směsnou naftu, což je Vámi zmiňovaný BIO Diesel (směs motorové nafty 69% a MĚŘO 31%) takže je u mě finanční úspora značná. Mám tři roky starý LandCrusier 120 s motorem D4-D a nemám žádný problém. Ani na garanční prohlídce nebyl žádný problém. Znám taxikáře, který na to najel už 200.000 km a když rozdělali čerpadlo a vstřiky, nebyla žádná závada. Naopak, vstřikovací trysky byly čistější (zdůrazňuji, že jsem u toho nebyl - pouze mi to říkal).
Ale pokud někomu výrobce řekl, ať to tam netankuje, tak to tam netankujte. Je to každého věc a každého peníze.
Re: BIO DIESEL
Před LandCruiserem jsem měl benzínové sorento 3,5i, tam jsem to řešil LPG nádrží pod auto (90l) a také jsem s tím neměl žádný problém....a dalo by se určitě argumentovat, jak se snižuje životnost určitých dílů motoru. Mě to ušetřilo vzhledem k najetým km dost finančních prostředků.
Re: BIO DIESEL
Nevidim duvod, proc to rozvadet. Toto rikam obrazne a pokud to nekoho urazi, nebo se mu to nelibi, tak to je vcelku jeho problem. Kdyz uz jsme teda u toho. Nerikam, ze kazdej kdo ma penize musi byt jednoznacne podvodnik. Kazdopadne kdyz uz ale neni, tak je nema vydelany za 7,5 hodiny nic nedelani v praci a musi se hodne otacet od rana do vecera. Tudiz take nehodla zbytecne penize vyhazovat za neco, cemu se da predejit.BOSS píše: ...Tome, nic ve zlém, ale Ty jsi opravdu toho názoru, že ten kdo má peníze, musí být nutně podvodník? Takovýhle výrok bych od Tebe nečekal...nepříjde Ti tento názor příliš úzkoprsí?
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW