problem so startovanim

Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Tomas80 »

O te nafte jsem take slysel, pry je to jeste ta stara klasicka kvalitni nafta, bez pridavku vsech tech BIO sracek. Ale asi to nebude jen tak to nekde sehnat.
Jinak to je docela drsny, ze uz ti menej dily prevodovky. Aspon ze to mas jeste v zaruce a nemusis platit.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Já jsem zjistil u nového auta že je v převodovce míň oleje a tak jsem ho doplnil. Tím jsem možná zachránil převodovku, protože to nikdo nekontroluje při servisce a až při větším počtu kiláků se může tento nedostatek projevit. Dělám co můžu abych předcházel závadám, ale ta převodovka řízení mi nejde do hlavy, vždyť je tento systém hřebenového řízení vyrábí sto let a proč to oděšlo tak rychle to mi halva nebere.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Tady dávám názorný příklad jak vypadá dnešní nafta s biosračkou a čistá nafta.
Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od kozejk »

tak co se týká náplní tak asi takhle...auto bylo před 3 tisícema na garančce, má najeto neco kolem 117 tisíci. V hlavní převodovce nějakej tmevě červenej humus , kterej smrděj po hypoidním oleji, přídavka prázdná a zadním diferáku chybělo asi půl litru oleje, to nemluvím o naprosto suchých kardanech.Takže suma sumárum, výměna kola záběru 2 rychlost stupně, synchronu, kola 5 rychl stupně a jeho hřídele, výměna ložisek převodovky.Jak říkám na záruku,ale hlídej te si sami oleje a nespolehejte na servis, tam když vidí že to nikde neteče, tak se do toho nepodívají.
Jinak čekám až odejde dvouhmotnostní setrvačník, čerpadlo a trysky :-))) To bude teoprve paráda za 100 tisíc :-D ikdyž setrvačník by šel opravit, na tom nic není a co se týká vstřiků a čerpadla, možná nějaký deci motor. oleje do nádrže by neuškodilo.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Ten dvoutaktní olej je rozšířený v Německu, kde nepoužívají aditiva Vif atd. Pozor nesmí se dát syntetický dvoutaktní a čtyřtaktní motorový olej. Osobně dopotučuji pouze Vif, ten je osvědčený a prošel řadou testů jako nejlepší. Taky není problém se zárukou.
U mého Soriho jsem si při 17 km kontroloval všechny náplně a v diferácích taky trošku chyběl, ale ne tak tragicky jak píšeš. Takže se na tom podepsal taky následující servis, protože u mě se při 30 tkm měnily oleje v diferácích a osobně jsem kontroloval jejich kvalitu. Ze zadního byl tmavší a přední byl jako nový. Takže vzadu dostává více zabrat a to se jedná o permanentní čtyřkolku.
Pozor na gufero mezi převodovkou a přídavnou převodovkou, jsou tam rozdílné oleje. V převodovce celkem běžný převodový a v rozvodovce červený syntetický Dextron III, takže asi došlo k přelití obsahu. Chce to taky generálku přídavné převodovky, jsou tam lamely a ty můžou být spálené pokud byly bez oleje, který je chladí - u permanentíno pohonu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od kozejk »

naštěstí mám přiřaditelný pohon, jiný 4x4 než od Subaru nechci doma vidět. Ten Vif je normálně sehnatelný u pumpy nebo se musí objednávat?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Ano Vif je běžně k mání na větších pumpách a to letní nebo zimní. Já používám pouze zimni a kupuju ho u Štangla v 10 litrovém balení a to vydrží na dlouho. Přelévám to do původní plechovky 750 ml s dávkovacím víčkem pro lepší manipulaci.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj kuci.
Jeste jeden poznatek ohledne vstriku. To ze po vymene a repasi vstriku jede auto trochu lepe a motor neni takovej tupej me docelas prekvapilo. Kazdopadne behem zimy me stoupla spotreba. Na jare jsem jezdil za 10.3 l/100. To uz se mi take zdalo nejake divne. Nicmene po martiriu se vstrikama jsem tedko na spotrebe 8.9 l/100 a to jsem nijak zasadne nezmenil styl jizdy, ba mozna naopak, nejezdim jako kloboukar. A jeste ke vsemuj nyni stale bezi klima, ktera si take trochu sebere.
Naposledy upravil(a) Tomas80 dne stř črc 27, 2011 10:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Ahoj a díky za info. Se spotřebou jsem zatím spokojený, jen mi momentálně léčí na záruku to klepání u přední nápravy. Snad to bude zítra hotové, musím ale pochválit servis Nh Car v Čestlicích, věnují se tomu velice pečlivě.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
vinc
Příspěvky: 45
Registrován: stř srp 03, 2011 12:29 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od vinc »

Tak si také troch přihřeju polívčičku, auto (ročník 2005) šlo cca před rokem a půl do servisu KIA na opravu, banality vytrhané zámky u dveří a špatné starty...muselo se dlouho točit aby chytlo, auto tam bylo cca 14 dní po urgenci mě oznámili, že je to OK, že si pro to můžu přijet. To, že mi pan přijímací technik s úsměvem na tváři předával klíčky a ať si to nastartuji si budu pamatovat fakt dlouho. Sednul sem do něj otočil klíčkem a ... správně a nic. Htttt, Htttt a starou belu. Točím, točím nenatočím, zeptal jsem se zda to myslí vážně. Prý jim diagnostika nic neukázala a chytalo jim to celou dobu normálně... kdybych nebyl tak nasr..v časové tísni, tak to nechám naložit a už z principu to nechám dát jinam.
Hodili to na diagnostiku, při mém dotazu zda to nemůžou být žhavící svíčky mi ten odborník vnutil názor, že sem asi idiot pač tohle auto žhavící svíčky nemá. Došli k tomu, že je v háji vysokotlaké čerpadlo a vstřiky. Bum prásk oprava za bratru CCA 60.000,-Kč. Za dalších 14 dní opraveno a pak to přišlo :) za cca 8 měsíců bylo autí služebně v zahraničí.
Na dálnici se vysr..lo úplně identicky jako v Praze. Po odtahu do servisu přišli na to, že je v háji vysokotlaké čerpadlo (opět!!!) snesla se vlna odborných "pochval" na servis v tady u nás... při první výměně čerpadla údajně nevypláchli nádrž a auto nasálo ty samé sračky co prve a bylo vymalováno. (čerpadlo v záruce) Vyměnili všechny filtry, vysokotlaké čerpadlo a zdálo se že máme vyhráno.
Je to měsíc, co bylo s vozem vyraženo do SK... vše OK až do chvíle kdy to na dálnici chcíplo a naskočil po dlllooouhém přemlouvání. V servisu KIA to prohlédli a vyměnili senzor na liště, bratru jen v přepočtu za 13.000,-Kč
Při dojetí do CZ to na dálnici opět začalo stávkovat... a tak jsem to vzal a hodil ze skály :)
NN tak jsem to auto vzal odvez ho do servisu, kde mi v současnosti naměřili poloviční tlaky na liště pač pouští bezpečnostní ventil,tzn. na slováči to naměřili taky, tak vyměnili senzor misto použití selskýho rozumu (odpojit hadici z přepadu a nastartovat...) tak že, mám identický problém ale mám nový senzor na měření tlaku! Jak povzbuzující, na slováč už nikdy nepojedu tak si to můžu nabouchat. Vlastně jediný co v současnosti můžu udělat je to že vám o tom napíšu abych si aspoň ulevil, řikat to ženě (promiň zlato) nemá cenu, když je to je kasička na peníze ..myslím to auto samozřejmě.:)

Naštěstí...auto je pojízdné, jen musím jezdit pianko, neb při hamtnutí na plyn, to může znenadání chcípnout...
Co mě "ne-těší"je že po přečtení některých příspěvků zjišťuji, že je to docela pravidelný šelest na srdci Sorenta a není to tím, že bych měl špatný vliv na auto já, jako uživatel. Prostě auto je spotřební věc a jako taková má bezporuchově fungovat jen po dobu garance, z čeho by pak byly živy servisy, no ne?
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od kozejk »

tohle mi to auto udělat tak jde okamžitě z domu.Stačí už to, že mu vubec neduvěřuji.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Právě proto si držím stále v záloze Octavii 1,8 T která jezdí již 12 let bez jediné závady. Zrovna mi moc pomohla když byl Sori 10 dní v servisu. V budoucnu bude v plánu zase benzíňák, protože díky normám Euro bude naftová technologie velice háklivá a vysoký výkon naftových motorů bude draze zaplacen náročností servisu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od kozejk »

tak hlavně při dnešních pokutách výkon není ani potřeba, těch 130 na dálnici zvládne i Felicie 1.9 D při spotřebe 3.5 L na 100 km :-(
Já mám v záloze Mercedes Benz 123, má něco přes 600 tisíc, je to sice ropák,ale u těhle motoru se motor zajede po 400 tisíc km :-))))))
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od Jirka N. »

Ať jde ekologie k čertu. Ten Mercedes je krásný příklad, protože emise vzniklé při výrobě auta jsou jedny na 30 let, kdežto dnes se auta rozpadnou po deseti letech a tím pádem je ekologie fuč. Taky jen kolik energie je potřeba na výrobu auta a to když vydrží třetinu co dříve tak je to na pováženou. A právě díky ekologickým předpisům jako Euro 5 a více se technika tak zkomplikuje že bude životnost problematická. Ono to co dobře funguje v laboratorních podmínkách pak v reálu se chová jinak, viz třeba falešné údaje o spotřebě, životnosti atd.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem so startovanim

Příspěvek od kozejk »

tak pokud vezmu starý a nový golf, ten starý jezdil do 4 litrů, když zrychloval tak nezakouřil a 130 jel s přehledem, nový golf jezdi kolem 5 litrů a když mu nandáš tak hulí jak prase, to nemluvím o tom že životnost filtru pevných částic je cca 150 tisíc, takže kde je ta úspora, když se musí vytěžit drahé kovy na lambda sondu, řídící jednotku, filtry pevných částit a katalisátor ??? To nemluvím o likvidyci těchle materiálů,joooooo ekologie to je velkej kšeft.
Odpovědět