jak poznat kvalitní naftu

kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od kozejk »

Ikdyž Vám ted dám velmi strohé informace, tak doufám že někomu pomůžou a zachrání vám čerpadlo nebo vstřiky.

Obecně kvalitní naftu nepoznáte, jediná možnost jak se trochu orientovat je podle barvy. V jednom starším příspěvku dával Jirka fotky několika vzorků nafty, rád bych ho poprosil aby ty fotky vložil i do tohoto tématu.

Jak už jsem uvedl výše, jediná možnost jak poznat že netankujeme vyloženě "sračku" je pohled. K tomu se dá využít stojanů u kterých máte ve skleněných okýnkách možnost vidět zabarvení nafty. Osobně netankuji tam kde si naftu nemůžu aspoň pohledem zkontrolovat.
Proč vůbec o tom dnes píšu.... byl jsem dnes svědkem zavážení nafty do naší " péhamárny" kluci odebraly vzorky rovnou z cisterny a ejhle, i já jsem si spletl vzorek s naftou za vzorek s benzínem. To se nedá říct o výše zmíněných okýnkách u stojanů na benzínových pumpách, tam většinou naleznete žlutou nebo zažloutlou sračku prodávanou jako nafta. Naše "firma" AČR bere naftu přímo ze staátních hmotných rezerv, každý závoz, vagón, prostě jakákoliv cisterna která plní nádrže státních hmotných rezerv prochází zkouškou a atestama, takže kvalita je opravdu vysoká. I já pozoruji na našich starých PV3S, T815, T810, Pandur, Land Rover že nemáme vůbec problémy se vstřiky a čerpadly. Někdo může oponovat že vejtřaska zdlábne všechno, ano to je pravda, ale zase to auto vyjede jednou za dva roky jinak celou dobu stojí, i tohle vypovídá o kvalitě nafty, vstřiky nekorodují, nafta parafínuje jen minimálně, takže nádrže jsou čisté.
Abych se dostal k jádru věci a moc se nerozkecával, tu správnou naftu poznáte tak, že má skoro stejnou barvu jako benzín, náznak nažloutnutí je minimální, spíš se jedná o čirou tekutinu která jemně perleťuje do modra. To co občas je vidět u benzínek je žlutý ale opravdu žlutý patok, tak tomu se vyvarujte, osobně pochybuji že najdete benzínu s naftou, která se aspon trošku přibližuje tomu co jsem popsal.
Jinak jsem si nechal ukázat dodací list s výpisem ze zkušebny a nafta vykazovala bod vzplanutí 62,3 C. To vykazuje že nafta je opravdu velmi kvalitní, minimum dané státní technickou normou je 53 C, když se podíváte na stránky ČOI najdete tam pokuty které dostaly benzínky právě za pančovanou naftu s bodem vzplanutí menší než 20 C !!!! to není nafta ale ředidlo, právě tohle palivo vám přidře všechny komponenty v palivové soustavě které jsou závislé na " mazivosti nafty"
Jinak cena na dodáku 29 korun za litr s DPH, takže pumpaři mají 7 kaček na litru, to je celkem hezká marže :-(
Reklama
 

Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj
O te marzi bych ani snad nemluvil. Zacalo se mluvit o snizeni spotrebni dane a ejhle hnedko leti nafta nahoru jak raketa. Jsou to vsechno hajzlove.
Naposledy kdyz jsem tankoval, tak jsem si vsiml, ze na uctence je tucnym pismem vytisteno "spotrebni dan celkem 603 kc" No na to, ze jsem bral bez par korun za dva litry, tak to je dalsi peknej prispevek tem statnim darmozroutum.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od kozejk »

a bude hůř, ten kdo si myslí že bude líp se plete. At politici udělají cokoliv, zadlužování nezastaví, rok nebo dva a přijde doba kdy česká republika nebude mít peníze ani na splácení úroků. Kolaps celosvětového finančního sektoru se blíží. Nikdo nemá ani potuchy jaká zlodějina je burza s cennými papíry, je to jen tržiště s dluhy, firem, států a podniků, ale přijde den kdy to všichni poznáme. USA aby splatilo vůbec úroky ze svého dluhu by muselo zvednout DPH na 65 %. Jak dlouho tenhle stav bude trvat?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Jirka N. »

Zdravím pánové,
Tak tady jsou ty fotky a ta namodralá nafta je bez přídavku biosrágory a ta nažloutlá byly původem z Makra.
Obrázek

Obrázek
Delší dobu jsem jezdil na tu čistou naftu, ale nyní jsem přešel na TopQ od Benziny a pokud porovnám chod motoru, spotřebu a dojezd a starty tak je to na stejno. Ona ta biosložka má zvýšenou mazivost a tak při čerstvé naftě nemá špatné parametry, ale skladovatelnost je omezená asi tak na tři měsíce. Ta čistá nafta se dá skladovat téměř neoomezeně a proto je v hmotných rezervách, naftových generátorech a všede tam kde je předpis na čistou naftu.
Nejhorší je když se přimíchávájí valší složky do nafty jako třeba oleje , ředidla a pod. aby se vydělalo na spotřební dani. Takže levné zastrčené pumpy jsou potencionální nebezpečí a to zvláště pro CR3 a CR4 vstřikovací čerpadla s vstřikovacím tlakem 1600 - 1800 Bar. Tento tlak není v starší technice a tím pádem není takový nárok na mazivost nafty, ale je spíš nárok na skladovatelnost, např. armádní vozidla.
Jinak můj názor na současnou sitaci v evropě je takový že díky vládnutí diletantů nedopadne situace dobře a čeká nás divoká doba.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Tomas80 »

Kuci, nechci sem zatahovat politiku, ale koukam, ze dalsi vyvoj nevidim ruzove jenom ja. Alespon to mne tesi.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od kozejk »

Jirko co se týká biosložek a jejich mazivosti, máš částečně pravdu, ale abych měl mazaný palivový systém na úkor karbonu, to opravdu nepotřebuji. Nafta s příměsí biosložek daleko víc ucpává motor než čistá nafta, dochází dřív k degradaci olejové náplně, zacpává se EGR, mechanismus VGT turbíny a to nemluvím o filtrch pevných částic a katalisátorů. Obyčejná nafta odpovídající technické normě plus Vif jako chrana proti korozi naprosto postačuje.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Jirka N. »

Ano Vif vždy přidávám a to bez ohledu jestli do čisté nafty nebo s příměsí biosložky. Nyní jezdím na normální naftu protože tu čistou jsem kupoval jako firma do sudů a trochu mi vadilo to skladování a přečerpávání a nákup stovek litrů na jedno dodání. Protože nyní bude zimní nafta tak dále budu jezdit na TopQ s Vifem. Jinak kat mám vyhozenej od novýho auta. Při 17 km byl vyndanej a půjde tam před emisema a pak zase ven. Díky tomu mám nižší spotřebu a vyšší výkon.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od kozejk »

ted nevím jestli tě dobře chápu, ty jsi si nechyl u novýho auta vypreparovat katalizátor? Jako že tam máš ted kus trubky a na každý nový emise si ho tam šoupneš? O kolik to sníží spotřebu?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Jirka N. »

Jasné já jsem přivezl novýho Soriho z Německa na odtahovce a hned jsem udělal velikou protikorozní úpravu na podvozku a při té příležitosti jsem vyrobil nerezovou průchozí trubku naprosto identickou jako je délka katu. Takže celou tu dobu jezdím bez něho a to protože když jsem viděl tu hustotu keramické mřížky která se může snadno zanášet tak padlo toto rozhodnutí. Ten kat nemá žádnou sondu a tak to nic neovlivní. Zůstal jen malý první kat za turbem za kterým je lamda sonda. Ten se snado vypaluje a tak tolik nevadí. O tom že je snadnější průchod spalin svědčí lepší náběh otáček a pak lehounké ševelení turba na volnoběh na konci výfuku. Přesně takový zvuk mám na své terénní Ifě s turbem a výfukem bez omezení.
O kolik se snížila spotřeba nevím přesně, protože jsem to nemohl nikdy porovnat. Dojezd na plnou nádrž je od 890 do 950 km a párkrát i nad 1000 km, to podle trasy a rychlosti.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od kozejk »

hm hm asi o tom popřemýšlím taky :-D
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Jirka N. »

Možná se tím vyřeší problém s zanášením lopatek v přestavování turba. On ten rychlý odtok spalin může být prospěšný a když slyším o problémech filtrů DPF tak jsem rád za moje řešení. Konec konců třeba mám lepší emise díky nižší spotřebě :D
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Uživatelský avatar
Bostra
Příspěvky: 98
Registrován: ned lis 23, 2008 1:09 pm
Bydliště: okr.Opava

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Bostra »

To je dobrej nápad Jirko. Pokud by to mělo snížit spotřebu, tak se to určitě vyplatí jednou za 2 roky prohodit (kvůli STK). Ještě někoho sehnat kdo mi vyrobí tu nerez trubku a asi do toho taky půjdu.
Bostra :wink:
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Jirka N. »

Vyrobil jsem si jí sám a příruby mi pasovaly z vejfuku IFY W50, kterých jsem měl na skladě dost. Takže bez velkého shánění a ve finále jsem to nechal našopovat hliníkem aby příruby nerezly a vypadalo to originálně. V servisu nikdy nepoznali tuto úpravu až do doby kdy jsem jim o to řekl. Pak to chtěl i mechanik ze servisu do svého Soriho :D
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od kozejk »

nech udělat 3 kity a my je koupíme :-D ba ne já ještě chvilku a počkám si na Subaru XV :-)))))) zpátky k srdcovce
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: jak poznat kvalitní naftu

Příspěvek od Jirka N. »

To není tak snadné, já si to nabodoval přímo na autě a pak definitivně zavařil venku. Tím odpadne pnutí v soustavě výfuku a taky kat pasuje na milimetr přesně.
Subaru není špatná volba, ale nemá rám a boxer diesel taky nemusím. Já když nástupce tak rámový a šestiválec, ale to má čas, uvidíme co udělá ekonomika v Evropě. Možná budem rádi za to co máme.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět