zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Zdravim vas ,,,,chcel by som kupit nejaku jazdenku od roku 2006 a Sorento mi padlo do oka celkom ,,,chcel by som vas poprosit o vas nazor a o vase skusenosti s tymto vozom,,,, urcite by som bral diesel ,lebo by to na bolo na dlhe trasy .........tak este raz ste spokojny poruchovost spotreba, konfort?? ,,,,,,,,,,, keby ste mali moznost kupili by ste si to auto znov
u??? dakujem ,,,,,,,
u??? dakujem ,,,,,,,
- Reklama
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Ahoj a já mám Ex 2008 a jeden z posledních vyrobených a jsem nadmíru spokojenej. Včera ve sněhové vánici jelo Sorento jako tank, proplétal jsem se mezi uvíznutýma kamionama, dodávkama a bruslícíma osobákama a nakonec jsem byl jedinej kdo ty kopce zdolal. Takže naprostá spokojenost. Pak jsem naložil 150 kg nákladu a na Sorim to nebylo vůbec znát a jel domů. Spotřeba je nyní v zimě 8,3 l na sto a to je u permanentního pohonu a pohotovostní váze 2200 kg perfektní.
Při koupi je důležitá zachovalost auta, dobrý servis a optimálně do 100 tisíc km najeto.
Při koupi je důležitá zachovalost auta, dobrý servis a optimálně do 100 tisíc km najeto.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
souhlas s Jirkou, na auto si zvykneš rychle, bohužel ale nevím jestli se bude hodit na tvoje dálky, jestli s ním budeš jezdit do zahraničí, pak bych volil jiný typ, sorento má krátký kvalty a rychlost nad 130 není zrovna konfortní díky vysokým otáčkám.Co se týká spolehlivosti žádný zázrak to není, o tom vypovídájí tabulky ADAC nebo jiné, každopádně posun v kvalitě je tam opravdu znát.
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
no ja nevim, na dalkove jizdy ano. ale jen do 130kmh
spolehlivost? mam sori 2006 (140k), naje to 180tkm:
na 100tkm vy mena prednich desticke
na 150tkm vymena zadnich desticek + vymena hlinikove trubky na klima
na 170tkm vymena hnaciho oceloveho remenu a spojky komplet na predni nahon
z celkovych km je 80% s privesem 2-2,5t na kouli. rekl bych, ze je to spolehlive vic nez dost. nemenil bych ani za nic. take nyni uvazujeme prodat subaru Outback 2,5 Automat(s tim jezdi manzelka) vymenit to za Sorento.
Meli jsme za poslednich 13 let uz 10 ruznych subaru legacy (celkem jsem uz mel za poslednich 25 let asi 65 aut). Vetsinou Hondy/Mazdy. Ted bydlime na horach, tak jsou to Subaru. V ADAC jsou Subaru na spici. Ale vetsi klumper jsem jeste nejezdil. U kazdyho kousku jsem si rikal, ze to bude lepsi nez u to toho predchoziho. Vsechno to olejnicky, neumej udelat prevodovku. Ani manualni ani automatickou. Manualni knuci jak gazik, automaticka se od 150tkm sere a opravy jsou velmi drahe (40-100 tkc). Netahne to a zere i travu u cesty. Jakmile se ti rozsviti checkengine, poradne v servisu nevedej, co s tim.
Takze Sorento je u me kral aut.
spolehlivost? mam sori 2006 (140k), naje to 180tkm:
na 100tkm vy mena prednich desticke
na 150tkm vymena zadnich desticek + vymena hlinikove trubky na klima
na 170tkm vymena hnaciho oceloveho remenu a spojky komplet na predni nahon
z celkovych km je 80% s privesem 2-2,5t na kouli. rekl bych, ze je to spolehlive vic nez dost. nemenil bych ani za nic. take nyni uvazujeme prodat subaru Outback 2,5 Automat(s tim jezdi manzelka) vymenit to za Sorento.
Meli jsme za poslednich 13 let uz 10 ruznych subaru legacy (celkem jsem uz mel za poslednich 25 let asi 65 aut). Vetsinou Hondy/Mazdy. Ted bydlime na horach, tak jsou to Subaru. V ADAC jsou Subaru na spici. Ale vetsi klumper jsem jeste nejezdil. U kazdyho kousku jsem si rikal, ze to bude lepsi nez u to toho predchoziho. Vsechno to olejnicky, neumej udelat prevodovku. Ani manualni ani automatickou. Manualni knuci jak gazik, automaticka se od 150tkm sere a opravy jsou velmi drahe (40-100 tkc). Netahne to a zere i travu u cesty. Jakmile se ti rozsviti checkengine, poradne v servisu nevedej, co s tim.
Takze Sorento je u me kral aut.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
(mod 2005-2006)
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Ono Sorento od roku 2006 s 125 Kw má jiné zpřevodování a tak je mírně rychlejší, ale stejně ekonomická rychlost je do 130 km. Jenže v dnešní době astronomické ceny nafty nemá ani cenu jezdit rychleji, radši na spotřebu.
Vzhledem k stavu silnic je rámová koncepce bezvadná a i vše je snadno přístupné pro opravy a kontroly. Pocit bezpečí je taky dobrá stránka Sorenta a to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, davakrát to do mě bouchli. Díky váze Sorenta to nebylo tak dramatické.
A spolehlivost záleží na přístupu majitele a taky na schopnosti servisu během záruky. Po záruce si to většinou každý řeší podle své možnosti. Třeba soused má od nova Passata u kterého ihned po skončení záruky se zablokovaly dveře spolujezdce a prodřela se nádržka ostřikovače a to nemá moc najeto, asi 60 tkm. Takže se sypou i uznávanější značky s větší popularitou.
Vzhledem k stavu silnic je rámová koncepce bezvadná a i vše je snadno přístupné pro opravy a kontroly. Pocit bezpečí je taky dobrá stránka Sorenta a to můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, davakrát to do mě bouchli. Díky váze Sorenta to nebylo tak dramatické.
A spolehlivost záleží na přístupu majitele a taky na schopnosti servisu během záruky. Po záruce si to většinou každý řeší podle své možnosti. Třeba soused má od nova Passata u kterého ihned po skončení záruky se zablokovaly dveře spolujezdce a prodřela se nádržka ostřikovače a to nemá moc najeto, asi 60 tkm. Takže se sypou i uznávanější značky s větší popularitou.
Naposledy upravil(a) Jirka N. dne ned led 22, 2012 4:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Z mýho hlediska ti ho mohu jenom doporučit.Fotr měl jedno z prvních Sorent 103 kw a krom pár žárovek se mu nic neposralo až do doby prodeje ve 2010 vše ok.Já mám 08.125 kw najeto 80000 a mimo zadních desek vše ok.Takže hurá do toho.
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Velmi pekna vam dakujem,,,, urcite do toho teda pojdem po navrate na slovensko a Sorento vyskusam ,,,,,,,,, dakujem este raz a vela kilometrov bez nehody ............
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Viktore to by mě zajímalo jaký Subaru jsi kupoval, já je dřív taky jezdil a nemůžu říct křivý slovo, s automatem máš pravdu, ale to je stejný jako u Kie pohon všech kol, o převodovce bych u sorenta raději mlčel, mám s ní problémy pořád ikdyž už ji vyměnovali synchron, každý auto má svoje a záleží na kusu, ale popravdě jsem rád že tvoje Sorento je důkazem že to zase tak velký plečky nebudou.
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Jestli se nepletu tak v převodovce jsi měl vodu a odešlo to z důvodu koroze. Proto budu měnit všechny nápně při 60 tkm, ono se nevyplatí šetřit a na tvrzení doživotní náplň vůbec nedám.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
ne vodu ne, ale podle mě nesprávný olej, ale i tak původní servis nechtěl ani slyšet o tom že by to byl olej který tam nepatří.
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Subaru ... meli jsme:
Justy 88, docela dobry kus
L1800 Coupe Turbo 88 ... blba koupe, ale pak se to vypilovalo, jezdilo, nicmene automat spatne(nebo vubec) spinal zadni pohon (po 14 dnech motor defekt, pak jeste pozdeji turbo)
Legacy Sedan 2.0 92 ... po mesici zadreny motor, vymena a pak vse ok. Asi nejlepsi Suba, co jsme meli. Ke konci ale problem s cidly, nekde v kabelazi prelomeny drat, hledej to. Pak jsem natahnul drat od cidla teploty snad az k ridici jednotce), knucela prevodovka, taky se musela kazdych 10 tisic menit spojka. Proc? nevim, jezdila s tim manzelka. Ale i tak mi prijde cyklus 6-10 tisic km na jednu spojku malo.
Legacy Kombi 2.0 92 ... neslo ABS, neopravitelny, celkem dost shnily, knucela prevodovka
Legacy Kombi 2.0 96 ... velmi pekny auto, pohodlny, vse ok, nesla radit trojka. Jenom jako v "kacene". Presne do otacek. Synchrony v pr., knucela prevodovka
Legacy Outback 2,5 Automat 99 ... nejdriv vse ok. Po jednom roku zacla blbnout prevodovka, vycouvas z parkoviste, chces zaradit dopredu ...a ? Nic. Pridavas plyn, nekdy az po minute skoci kvalt a jede to. Jeden cas to vyrazne zralo vodu. Nikdo nevi kde. Ale to zase samo prestalo. Nicmene olej z toho tekl uplne vsude. Za slabych 30 tisic nam to ve znackovym servisu pretesnili... vsechny simerinky, byly tam brzy apod. Nicmene olej jeste tece pod hlavou a kape na vyfuk, takze to stale smrdi. Povida technik, to bude jeste tak 15 tisic navic, aby vymenili obe tesneni pod hlavou. hehe
No ja nevim, ale mel jsem hodne Accordu, ktery mely 450 tisic na tachu a jedine, co me zajimalo, byly shnily vyfuky, brzdy, vymena oleje. Ani po 350 tisicich na tachu me zajimal olej jen pri vymene. Pozdeji orezle lemy blatniku. Tuhle me deti vyhecovaly, abych spocital vsechna sva auta, co jsem mel. Bylo jich hodne a taky jsem najezdil hodne pres milion kilometru. NIKDY jsem nemel tolik problemu s auty, jako se subaru. U suba musis furt jak policajt kontrolovat olej, protoze to jednou protahnes, a litr oleje v pr.
Jenze potrebujem 4x4. Exota jsem mel jednoho, Mazda 626 4x4 Kombi. Zadna zavada, ale jezdit se s tim nedalo. Na 4x4 moc dlouhy kvalty, strasne vysoka spotreba. Jdes pro desticky a nikdo to nezna ... exot. Audi a Skodu nechcem, protoze se v Liberci krade jak o zavod, pujdes nakoupit a jsi bez auta. A co jinyho, Zaplatitelnyho? V roce 2004 05 se zadarilo s podnikanim, tak se poridilo Sorento, ale jinak bysme na nej taky nemeli. Ted uvazujem Subaru prodat (jenze tam sviti Checkengine a nikdo nevi co s tim) tak pujde asi tezko. Taky problemy s automatem, zejme to je bez investice 100 tisic neprodejny. A to je to auto za 1,2 Milonu korun. Kram to je.
Tak asi tak ...
A jeste abych tomu nasadil korunu ...: kdyz jsme tu 2,5ku chteli kupovat, samozrejme jsem se poptaval, ktera varianta by byla nejlepsi? Povida technik v subaru: no, petikvalt si nekupujte, tam odchazej prevodovky, kazdych 60 tisic km oprava za 50tisic. Model 92-94 taky nekupujte, tam odchazej lambdasondy kazdych 10tkm, nikdo nevi co s tim. Dokud je to v zaruce, menily se na zaruku, kdyz to vybehne ze zaruky, mate smolika. A ze v te dobe staly dily na Suba raketu. Co ma accord za 3tkc, bylo u subaru za 8. Takze jedina pruchozi varianta byla model 99-01 v automatu. Dnes mohu rict, taky spatne. Sorry, jestli jsem to nekomu pomluvil.
Justy 88, docela dobry kus
L1800 Coupe Turbo 88 ... blba koupe, ale pak se to vypilovalo, jezdilo, nicmene automat spatne(nebo vubec) spinal zadni pohon (po 14 dnech motor defekt, pak jeste pozdeji turbo)
Legacy Sedan 2.0 92 ... po mesici zadreny motor, vymena a pak vse ok. Asi nejlepsi Suba, co jsme meli. Ke konci ale problem s cidly, nekde v kabelazi prelomeny drat, hledej to. Pak jsem natahnul drat od cidla teploty snad az k ridici jednotce), knucela prevodovka, taky se musela kazdych 10 tisic menit spojka. Proc? nevim, jezdila s tim manzelka. Ale i tak mi prijde cyklus 6-10 tisic km na jednu spojku malo.
Legacy Kombi 2.0 92 ... neslo ABS, neopravitelny, celkem dost shnily, knucela prevodovka
Legacy Kombi 2.0 96 ... velmi pekny auto, pohodlny, vse ok, nesla radit trojka. Jenom jako v "kacene". Presne do otacek. Synchrony v pr., knucela prevodovka
Legacy Outback 2,5 Automat 99 ... nejdriv vse ok. Po jednom roku zacla blbnout prevodovka, vycouvas z parkoviste, chces zaradit dopredu ...a ? Nic. Pridavas plyn, nekdy az po minute skoci kvalt a jede to. Jeden cas to vyrazne zralo vodu. Nikdo nevi kde. Ale to zase samo prestalo. Nicmene olej z toho tekl uplne vsude. Za slabych 30 tisic nam to ve znackovym servisu pretesnili... vsechny simerinky, byly tam brzy apod. Nicmene olej jeste tece pod hlavou a kape na vyfuk, takze to stale smrdi. Povida technik, to bude jeste tak 15 tisic navic, aby vymenili obe tesneni pod hlavou. hehe
No ja nevim, ale mel jsem hodne Accordu, ktery mely 450 tisic na tachu a jedine, co me zajimalo, byly shnily vyfuky, brzdy, vymena oleje. Ani po 350 tisicich na tachu me zajimal olej jen pri vymene. Pozdeji orezle lemy blatniku. Tuhle me deti vyhecovaly, abych spocital vsechna sva auta, co jsem mel. Bylo jich hodne a taky jsem najezdil hodne pres milion kilometru. NIKDY jsem nemel tolik problemu s auty, jako se subaru. U suba musis furt jak policajt kontrolovat olej, protoze to jednou protahnes, a litr oleje v pr.
Jenze potrebujem 4x4. Exota jsem mel jednoho, Mazda 626 4x4 Kombi. Zadna zavada, ale jezdit se s tim nedalo. Na 4x4 moc dlouhy kvalty, strasne vysoka spotreba. Jdes pro desticky a nikdo to nezna ... exot. Audi a Skodu nechcem, protoze se v Liberci krade jak o zavod, pujdes nakoupit a jsi bez auta. A co jinyho, Zaplatitelnyho? V roce 2004 05 se zadarilo s podnikanim, tak se poridilo Sorento, ale jinak bysme na nej taky nemeli. Ted uvazujem Subaru prodat (jenze tam sviti Checkengine a nikdo nevi co s tim) tak pujde asi tezko. Taky problemy s automatem, zejme to je bez investice 100 tisic neprodejny. A to je to auto za 1,2 Milonu korun. Kram to je.
Tak asi tak ...
A jeste abych tomu nasadil korunu ...: kdyz jsme tu 2,5ku chteli kupovat, samozrejme jsem se poptaval, ktera varianta by byla nejlepsi? Povida technik v subaru: no, petikvalt si nekupujte, tam odchazej prevodovky, kazdych 60 tisic km oprava za 50tisic. Model 92-94 taky nekupujte, tam odchazej lambdasondy kazdych 10tkm, nikdo nevi co s tim. Dokud je to v zaruce, menily se na zaruku, kdyz to vybehne ze zaruky, mate smolika. A ze v te dobe staly dily na Suba raketu. Co ma accord za 3tkc, bylo u subaru za 8. Takze jedina pruchozi varianta byla model 99-01 v automatu. Dnes mohu rict, taky spatne. Sorry, jestli jsem to nekomu pomluvil.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
(mod 2005-2006)
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
nejde o pomluvu, ty máš zkušenosti takový já třeba jiný. Subaru je pro mě skvělý auto, ale nikdy bych si ho nekoupil tady v čr, převodovky má fajn ale musí se tam měnit olej, automaty jsou shit a to ví každej, pohon všech kol je nesmrtelný, elektrika bezkonkurenční.Podívej se na inzeráty čr se prodávají lega z roku 95 a mají 120 TIS najeto, protože to každej stáčí, u suba je to strašně jednoduchá záležitost. Taky se ten motor nesmí přehřát, to je pak konec ale auto je to super aspon pro mě.
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
dobra a pekna mi prisla ta 92jka sedan. proc tam odchazela furt spojka, netusim. na konci problemy s tim cidlem taky naprd, protoze to nestartovalo. taky si to docela vzalo, starter taky odesel, apod.
u 96ky kombi jsem si ohledem na subaru pochvaloval spotrebu. ale pak me sestrelil jeden nemec a to jsem koukal ... svetlomet 10tisic, naraznik uff uz ani nevim .. hodne, blatnik 8 tisic apod. takze dokud se nic nestane, byly legače 96-98 asi nejlepsi, jaky kdy udelali.
ty dnesni tj. od 99 vejs, podle toho co mame zkusenosti a podle toho slysim, jsem se subaru skoncil. ty diesely taky prej nic moc, hlavne kdyz nejsi dalnicni typ, je to spatne. i kdyz nerad, videl bych to na yetiho nebo hold jeste jedno sorento.
u 96ky kombi jsem si ohledem na subaru pochvaloval spotrebu. ale pak me sestrelil jeden nemec a to jsem koukal ... svetlomet 10tisic, naraznik uff uz ani nevim .. hodne, blatnik 8 tisic apod. takze dokud se nic nestane, byly legače 96-98 asi nejlepsi, jaky kdy udelali.
ty dnesni tj. od 99 vejs, podle toho co mame zkusenosti a podle toho slysim, jsem se subaru skoncil. ty diesely taky prej nic moc, hlavne kdyz nejsi dalnicni typ, je to spatne. i kdyz nerad, videl bych to na yetiho nebo hold jeste jedno sorento.
Kia Sorento 2,5 CRDi 4x4 TOD 2006
(mod 2005-2006)
(mod 2005-2006)
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
Doporučuji verzi 3,5 benzín a zaplynovat.Vím že jich tu moc nejezdí, ale po nájezdu ca 60 tkm v této verzi během ca 1,5 roku můžu říct, že naprosto spolehlivé, tiché , komfortní (neporovnávat s BMW X5 apod, tohle je rámové auto a bude vždy tvrdší) se spotřebou ca 15-16 l LPG (v přepočtu na cenu jezdím za 8 l benzínu).Rychlost 130 i víc není problém a tohle auto neuhoní,motor při 130 vrní pohodových 2800 rpm a nevíte o něm, navím tam má tento motor téměř nejnižší spotřebu a největší krut. moment.Na dlouhé cesty po dálnici pohodlné a v pohodě, automat ve spojení s tempomatem-prostě super.Trošku horší "spodek" při tažení těžšího vleku, ale nic markatního, v pohodě dá 2,5t na dálku.V zimě neřeším problémy dieselů a topím ca po 1 -1,5 km jízdy.Kdo podniká- na LPG se neplatí sil. daň.
Nelíbí se mi odpružení podvozku- orig tlumiče nic moc, nahradil jsem tlumiči Kayaba o 100% lepší, dále budou na pořadu péra OEM nebo HRR , po zkušenostech kolegů ze zahraničí je pak konečně pořádný podvozek a je to sakra znát co do náklonů a komfortu jízdy.Ale i v orig sestavě se to v poho dá.Nemůžu říct, že bych zavrhoval naftu- doma je ještě Passat v dieselu, ale vysokoobjem benzín má fakt dost velké kouzlo, ale to si musí každý zkusit
Nelíbí se mi odpružení podvozku- orig tlumiče nic moc, nahradil jsem tlumiči Kayaba o 100% lepší, dále budou na pořadu péra OEM nebo HRR , po zkušenostech kolegů ze zahraničí je pak konečně pořádný podvozek a je to sakra znát co do náklonů a komfortu jízdy.Ale i v orig sestavě se to v poho dá.Nemůžu říct, že bych zavrhoval naftu- doma je ještě Passat v dieselu, ale vysokoobjem benzín má fakt dost velké kouzlo, ale to si musí každý zkusit
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: zdravim ,,,, odporucite ,alebo nie
U toho benzínu je třeba měnit včas rozvodový řemen a to není moc jednoduchá práce. Taky pozor na propálené písty a ventily to je na vrub plynu. Plyn je ale pro tuto verzi nutností, jinak na benzín je to nerentabilní provoz.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm