Jak zacházet s TURBEM ?

BobekRob
Příspěvky: 105
Registrován: čtv kvě 31, 2012 8:34 pm
Bydliště: Kadaň

Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od BobekRob »

Mám Sorento od loňského května,zatím jen samá chvála.Loni v říjnu jsem jel na STK,tam mi zjistili,že mám nadměrnou kouřivost.Tak mě vyhodili a doporučili auto pořádně projet a protočit Turbo.Druhý den STK OK.Od té doby do teď OK.
Dnes se mi stalo,že jsem přejel kulaťák a když jsem chtěl přidat plyn,tak nic,plyn až na podlaze otáčky víc jak na 2000 ot/min nevylezly a za mnou kouř - černý.Zastavil jsem a zkoušel plyn až na podlahu víc jak 2000 ot/min jsem tam nedostal.Po 3minutách jsem znovu nastartoval oroštoval a už to šlo až na doraz 4500 ot /min a za mnou kouř -černý. A auto se mi zdálo živější než před tím než se to stalo.
Otázka - co se stalo,můžu očekávat,že něco odejde ?
Moc toho za rok nenajezdím ( do 10tis/km za rok ) má to vliv na životnost turba ? Při jakých otáčkách trápit Turbo ? Jak často protočit Turbo na doraz aby vylétaly usazeniny atd ?
Je to můj první diesel po předchozích čtyřech benzínech.Proto uvítám jakékoli rady.Budu rád za vaše zkušenosti.
Reklama
 

pako
Příspěvky: 11
Registrován: úte čer 25, 2013 9:07 pm

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od pako »

Ahoj ten pedál zůstal gumovej? já mám něco podobného když je teplo viz "ztráta výkonu" dneska jsem s tím byl v servisu a zjistili malý tlak paliva prej nějaké čidlo na čerpadle. Tak jsem zvědav až ho vymění jak to pojede.
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od zdeny65 »

BobekRob píše:Mám Sorento od loňského května,zatím jen samá chvála.Loni v říjnu jsem jel na STK,tam mi zjistili,že mám nadměrnou kouřivost.Tak mě vyhodili a doporučili auto pořádně projet a protočit Turbo.Druhý den STK OK.Od té doby do teď OK.
Dnes se mi stalo,že jsem přejel kulaťák a když jsem chtěl přidat plyn,tak nic,plyn až na podlaze otáčky víc jak na 2000 ot/min nevylezly a za mnou kouř - černý.Zastavil jsem a zkoušel plyn až na podlahu víc jak 2000 ot/min jsem tam nedostal.Po 3minutách jsem znovu nastartoval oroštoval a už to šlo až na doraz 4500 ot /min a za mnou kouř -černý. A auto se mi zdálo živější než před tím než se to stalo.
Otázka - co se stalo,můžu očekávat,že něco odejde ?
Moc toho za rok nenajezdím ( do 10tis/km za rok ) má to vliv na životnost turba ? Při jakých otáčkách trápit Turbo ? Jak často protočit Turbo na doraz aby vylétaly usazeniny atd ?
Je to můj první diesel po předchozích čtyřech benzínech.Proto uvítám jakékoli rady.Budu rád za vaše zkušenosti.
černej kouř znamená to,že turbo pouští olej do spalovacího prostoru.Znamená to,že je už před smrtí.Dávej hlavně pozor na jedno!Jestli se začne spalovat olej,tak motor nezastavíš klíčkem!!!!Jedině tak,že budeš brzdit pětku tak,že to zdechne.Jinak přetočíš motor.To co ti řekli je kravina!Motor se pěkně prožene kvůli tomu,aby jsi vypálil katalyzátor.Turbo se točí pořád,někdy pomalu a někdy rychle.No a na závěr,až budeš mít nový turbo,tak důsledně dbej na to,že nikdy po nastartování studenýho motoru nesmíš vyjet a ani přidávat plyn!.I když je teplej motor,tak ho nechat chvilku běžet na volnoběh a po dojezdu turbo nechat zase dochladit na volnoběh.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
BobekRob
Příspěvky: 105
Registrován: čtv kvě 31, 2012 8:34 pm
Bydliště: Kadaň

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od BobekRob »

zdeny65 píše:
BobekRob píše:Mám Sorento od loňského května,zatím jen samá chvála.Loni v říjnu jsem jel na STK,tam mi zjistili,že mám nadměrnou kouřivost.Tak mě vyhodili a doporučili auto pořádně projet a protočit Turbo.Druhý den STK OK.Od té doby do teď OK.
Dnes se mi stalo,že jsem přejel kulaťák a když jsem chtěl přidat plyn,tak nic,plyn až na podlaze otáčky víc jak na 2000 ot/min nevylezly a za mnou kouř - černý.Zastavil jsem a zkoušel plyn až na podlahu víc jak 2000 ot/min jsem tam nedostal.Po 3minutách jsem znovu nastartoval oroštoval a už to šlo až na doraz 4500 ot /min a za mnou kouř -černý. A auto se mi zdálo živější než před tím než se to stalo.
Otázka - co se stalo,můžu očekávat,že něco odejde ?
Moc toho za rok nenajezdím ( do 10tis/km za rok ) má to vliv na životnost turba ? Při jakých otáčkách trápit Turbo ? Jak často protočit Turbo na doraz aby vylétaly usazeniny atd ?
Je to můj první diesel po předchozích čtyřech benzínech.Proto uvítám jakékoli rady.Budu rád za vaše zkušenosti.
černej kouř znamená to,že turbo pouští olej do spalovacího prostoru.Znamená to,že je už před smrtí.Dávej hlavně pozor na jedno!Jestli se začne spalovat olej,tak motor nezastavíš klíčkem!!!!Jedině tak,že budeš brzdit pětku tak,že to zdechne.Jinak přetočíš motor.To co ti řekli je kravina!Motor se pěkně prožene kvůli tomu,aby jsi vypálil katalyzátor.Turbo se točí pořád,někdy pomalu a někdy rychle.No a na závěr,až budeš mít nový turbo,tak důsledně dbej na to,že nikdy po nastartování studenýho motoru nesmíš vyjet a ani přidávat plyn!.I když je teplej motor,tak ho nechat chvilku běžet na volnoběh a po dojezdu turbo nechat zase dochladit na volnoběh.
Černý kouř mi z toho jde od samého začátku co mám sorento - něco přes rok.A turbo šlape pořád.Samozřejmě jen když to nějakej čas lechtám a pak to proženu,tak potom z toho lítá černý kouř a to je prý OK.Navíc dnes auto jelo jak před tím nejelo.Myslím v dobrým slova smyslu,jede perfektně.
A pokud by šel olej do spalovacího prostoru,jak píšeš tak by to dýmilo ne ? A mělo by to šedivou až namodralou barvu dýmu a ne černé saze ?
Dragoun33
Příspěvky: 35
Registrován: pon dub 02, 2012 12:09 pm

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od Dragoun33 »

cernej kour neznamena ze musis met hned spatny turbo,me to tedka taky hulilo jak prase a slabl vykon a byla to jen praskla hadice od sani.vcera opraveno a vse ok.tak zkus nejprve prekontrolovat vsechny hadice od turba,sani atd.jo a pokud ti jde olej do spalovaciho prostoru tak je kour namodralej.a kazdej naftak ti zakouri kdyz mu slapnes az na podlahu.
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od zdeny65 »

Dragoun33 píše:cernej kour neznamena ze musis met hned spatny turbo,me to tedka taky hulilo jak prase a slabl vykon a byla to jen praskla hadice od sani.vcera opraveno a vse ok.tak zkus nejprve prekontrolovat vsechny hadice od turba,sani atd.jo a pokud ti jde olej do spalovaciho prostoru tak je kour namodralej.a kazdej naftak ti zakouri kdyz mu slapnes az na podlahu.
Pánové,příčin je vždycky několik a to že lítá černej kouř není zrovna normální.Když to člověk vokouří,tak něco vždycky vylítne,ale aby to hulilo skoro pořád je signál,že něco není v pořádku.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
BobekRob
Příspěvky: 105
Registrován: čtv kvě 31, 2012 8:34 pm
Bydliště: Kadaň

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od BobekRob »

Tak to prý možná vypadá na váhu vzduchu.Ví někdo kolik se to cca pohybuje ? Auto zatím jezdí jak má.
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od zdeny65 »

BobekRob píše:Tak to prý možná vypadá na váhu vzduchu.Ví někdo kolik se to cca pohybuje ? Auto zatím jezdí jak má.
podívej se na keláče a pak na jiný prodejce,nebo si jen zadej váha vzduchu do vyhledávače http://www.zbozi.cz/?q=v%C3%A1ha%20vzdu ... ento%202.5
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
lubodano6@gmail.com
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 12, 2013 10:21 am

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od lubodano6@gmail.com »

Ahojte sorentaci. ja som musel menit turbo za nove lebo uz sa nedalo ani zrepasovat. a zistil mi to mechanik tak ze zhodil saciu hadicu od filtra k turbu a na hriadelke turbiny bola vôla radialna a dost velka.Takze ziadny vykon dymilo ako svina ,strata oleja,spotreba tak isto neunosna.Ale môze byt aj deravi intercooler ako mi pisal jeden sorentak no tak ci tak tych zavad moze byt viac.
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od zdeny65 »

lubodano6@gmail.com píše:Ahojte sorentaci. ja som musel menit turbo za nove lebo uz sa nedalo ani zrepasovat. a zistil mi to mechanik tak ze zhodil saciu hadicu od filtra k turbu a na hriadelke turbiny bola vôla radialna a dost velka.Takze ziadny vykon dymilo ako svina ,strata oleja,spotreba tak isto neunosna.Ale môze byt aj deravi intercooler ako mi pisal jeden sorentak no tak ci tak tych zavad moze byt viac.
Asi tak,jak píšeš.Nejdřív je potřeba projít hadice,spoje a pak řešit.Jen tak bez ničeho se nedá dělat nic..
No a proč si nekoupil jen střeva.Já to tak dělal a v pohodě.Proč kupovat celej krám,když se vymění jen střed a seš v klidu..
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
BobekRob
Příspěvky: 105
Registrován: čtv kvě 31, 2012 8:34 pm
Bydliště: Kadaň

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od BobekRob »

Tak dnes mi to udělalo znovu,asi po cca 10ti minutách vše OK.Jel jsem hned do servisu a tam mi řekli,že je to váhou vzduchu,proto to i hulí.
ParnosCZ
Příspěvky: 133
Registrován: stř bře 14, 2012 11:17 am
Bydliště: Jablonecko

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od ParnosCZ »

Zdarec tak ja prave stojim doma pred barakem tesne pred vanocema mi umrelo turbo.
Tesne pred umrenim piskot a tak jsem stah sani a odzkousel vule na hridelce a vakl 1 cm od te doby nejezdim repas turba cca 9 tic. + oleje a vse okolo a vanoce jsou razem hezci drazsi a spokojenejsi :) no co delat pockam, az budou penizky a potom to dam leciteli.
Snad do zacatku pristihi roku :)
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od Jirka N. »

Já pro zachování životnosti turba vykodil kat a nyní po 100 Tkm bez něho jsem dodělal měření tlaku oleje přímo na turbu. Takhle to maže na volnoběh a motor měl cca 22 stupńů.
Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
ParnosCZ
Příspěvky: 133
Registrován: stř bře 14, 2012 11:17 am
Bydliště: Jablonecko

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od ParnosCZ »

ParnosCZ píše:Zdarec tak ja prave stojim doma pred barakem tesne pred vanocema mi umrelo turbo.
Tesne pred umrenim piskot a tak jsem stah sani a odzkousel vule na hridelce a vakl 1 cm od te doby nejezdim repas turba cca 9 tic. + oleje a vse okolo a vanoce jsou razem hezci drazsi a spokojenejsi :) no co delat pockam, az budou penizky a potom to dam leciteli.
Snad do zacatku pristihi roku :)

Lidicky nevite, kdo a kde dela dobry repase turba dekuji.

Pac ja sam nevim nikdy co jsem mel ruzny kary jsem to nepotreboval.
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Příspěvek od zdeny65 »

ParnosCZ píše:
ParnosCZ píše:Zdarec tak ja prave stojim doma pred barakem tesne pred vanocema mi umrelo turbo.
Tesne pred umrenim piskot a tak jsem stah sani a odzkousel vule na hridelce a vakl 1 cm od te doby nejezdim repas turba cca 9 tic. + oleje a vse okolo a vanoce jsou razem hezci drazsi a spokojenejsi :) no co delat pockam, az budou penizky a potom to dam leciteli.


Snad do zacatku pristihi roku :)

Lidicky nevite, kdo a kde dela dobry repase turba dekuji.

Pac ja sam nevim nikdy co jsem mel ruzny kary jsem to nepotreboval.
Kontaktuj. Viktora .
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Odpovědět