V zime jsem resil u kamose mrtvou baterku. Bohuzel jeho slabounke kabliky (myslim ze byli oznacene jako 200A) si se startem motoru 2.0TDi neporadily, jakoze naprosto vubec. Jedine ceho jsme dosahl bylo zahrati svorek a kabelu. Ubytek napeti byl tak velky, ze starter jen cvakal.
Pri te prilezitosti jsem si rekl, ze by nebylo marne se na dalsi zimu pripravit. Koupil jsem si v Makru za 3 stovky 3m kabely oznacene jako 600A.
Je mozne ze budou "nejak" fungovat, avsak jako elektrikar vim, co je to prechodovy odpor a oxidace medi. Proto jsem sundal gumovou rukojet krokodylka a zjistil, ze je to jen oholeny kabel a zila vodice lehounce zalisovana spolu s kabelem. Nastesti material krokodylku/svorek je med, takze jsem ten vodic spravne zapajel ke svorkam.
Urcite tedy doporucuju si takto opravit svoje kabely a zamezit tak neprijemnemu prekvapeni. Po nejakem case je totiz jiste, ze oxidace medi bude uz takova, ze to bude prakticky nepouzitelne.
Jen upozornuju, ze to nelze pajet obycejnou trafo-pajeckou a je potreba nejaka vetsi, jako treba na pajeni plechu strech atp., schopna dodat vetsi mnozstvi tepla.
Pokud znate nekdo levne a pritom kvalitni startovaci kabely, tak sem s tim.
Nejake male poctenicko http://www.auto.cz/startovaci-kabely-zr ... ouzi-77518 nebo zde http://www.motorkari.cz/tema/?t=169226&pgr=1
Zrejmne to ale hodim do meho Peugetu 107 1.4HDi a pro Sorento si udelam kvalitni. Pocinaje koupenim kabelu 35mm2 a kvalitnich krokosvorek konce.
Startovací kabely
Startovací kabely
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
- Reklama