Vazeni, tato zprava je mozna z pohledu financniho malicherna, ale na druhou stranu jsem byl krajne rozhorcen tim, jak spol. Emil Frey v Praze/Butovicích postupuje.
Jinak abych byl uprimny, nemam potize s kvalitou, ale s pristupem, informovanim o cene budouci a podobne...
Do Emil Frey a take Kiamotors jsem napsal nasledujici:
Adresát:
Emil Frey ČR, s. r. o.
PEKAŘSKÁ 638
155 00
Praha 5
Kopie:
Kia Motors Czech, s.r.o.
V Oblouku 128
Čestlice, Praha - východ
252 43 Průhonice
Věc: stížnost na zásadní neinformování zákazníka a cena provedených prací, jsoucí v zásadním rozporu s cenou prezentovanou
Vážení
10.5.2007 jsme převzali od společnosti Emil Frey s. r. o. v Praze 5, jmenovitě od pana Martina Panýrka vozidlo Kia Cee´d (hatchback) poznávací značky xxxxxxxx a musíme přiznat, že jsme byli v této době se službami této společnosti (Emil Frey) velmi spokojeni.
Pro vozidlo Kia Cee´d jsme se rozhodili v té době na základě několika kritérií.
1) osobní test
2) Reference tématických magazínů a medií
3) Záruka
4) Cena náhradních dílů a také servisních prohlídek prezentovaná v magazínu Svět motoru (test spolu se Škoda Octavie a Citroen C4)
5) Přístup pana Panýrka
Po roce (posledním dekáda v dubnu) jsme se byli informovat v provozovně Emil Frey v Praze 5 na pravidelnou (první) servisní prohlídku vozu, která je nezbytná pro korektní průběh záruky. Bohužel ale jediný možný termín objednání byl 9.5.2008, tedy den před vypršením lhůty pro roční kontrolu. V rámci tohoto jednání jsme NEBYLI informování o ceně této kontroly a dále jsme byli přesvědčeni, že by se měla pohybovat okolo cca 4.000 Kč, tak jak bylo psáno v uvedeném magazínu a také jak je uvedeno v oficiálním ceníku na stránkách společnosti Kia Motors (http://www.kiamotors.cz/Poprodejn%C3%AD ... fault.aspx) a také jak je běžné podle jiných uživatelů stejného vozu (https://www.kia-club.net/viewtopic.php? ... 1750f8d088).
Předpokládali jsme jistý rozdíl na základě odlišné ceny prací, ale nikoliv rozdíl zásadní a navíc podložený podle nás neadekvátními cenami některých vyměňovaných součástí.
Dne 9.5 ráno (cca 7:30) jsme předávali vůz do servisu a teprve v této chvíli (v pátek ráno) jsme se dozvěděli cenu, která o cca 3.000 Kč převyšovala cenu, která je prezentovaná na www.Kiamotors.cz, v mediích a navíc cenu, která není inzerována nikde předem (tedy cena práce není uvedena na www.emilfrey.cz a nikdo nás neupozornil na to, že se cena tak zásadně liší od toho, co uvádí www.kiamotors.cz). Navržená cena byla cca 7.200 s DPH včetně kontroly brzd (to byla námi původně objednaná položka, avšak cena nám řečená byla bez DPH) a de facto povinná kontrola karoserie (rozpis viz níže).
Od tohoto okamžiku jsme se byli zásadně uvedení v omyl a také vystaveni do neřešitelné situace, protože:
1) Nebyli jsme informováni o ceně servisní kontroly při objednání termínu a tato cena se ZÁSADNĚ liší od ceny prezentované.
2) Díky navržení termínu servisní kontroly jsme nemohli řešit situaci jinak, než nechat servisní prohlídku proběhnout a to přesto, že jsme zásadně nesouhlasili s jednáním společnosti Emil Frey s. r. o. v Praze Stodůlkách.
3) Služeb společnosti Emil Frey bychom určitě NEVYUŽILI v případě, že bychom byli o ceně informování předem.
4) Máme za to, že některé položky servisní prohlídky ODPORUJÍ ceníku uvedeném na www.kiamotors.cz a nebo jsou položky v oficiálním ceníku uvedené špatně (není v něm uvedeno, že kontrola karoserie je oceněna na základě ceny práce).
5) Cena práce nám byla řečena bez daně (660 Kč) ale cena s daní je 785 Kč za hodinu.
6) Položky nepovinné kontroly (brzdy) nám byly uvedené bez DPH (řečeno bylo cca 440 Kč, avšak tato cena je bez DPH)
7) Položka na recyklaci je zahrnuta do ceny výrobku ze zákona, tomu odporuje pokud jsou náklady na recyklaci vyměněného výrobku přenášeny na vrub klienta, což se stalo v našem případě.
8) Pokud nějaká součást vozu musí být vyměněna a není v oblasti běžné údržby samotného klienta či v oblasti pravidelné kontroly (filtr klimo a pod) předpokládáme, že se tak jedná o věc spadající do záruční doby.
Ceník položek servisních prohlídek z www.kiamotors .cz (cena práce je založena na ceně 350 Kč/hodinu) a ceně oleje 558 s DPH.
cee'd 1,4L + 1,6L – benzín Jednotková cena (bez DPH) Jednotková cena (vč.DPH) počet 15000 km / 1 rok
Motorovy olej 469, 558 s DPH, 3,3 l, 1842
Olejový filtr 143, 170 s DPH, 1 kus, 170
Filtr ventilace kabiny 631, 751 s DPH, 1 kus, 751
Náklady materiál 2763
Časová náročnost 2,6
Roční prohlídka karoserie 1
CENA PROHLÍDKY 3 673 Kč
Cena roční prohlídky karoserie 350 Kč
Suma celkem je tedy 4023 Kč včetně DPH.
Společnost Emil Frey účtuje následující položku
Položka Cena kus Cena bez/s DPH
1) 15.000 kilometrů/12 měsíců 660 Kč (bez DPH) x 2,6 h, 1716 bez DPH, 2042 s DPH
2) Filtr olejový 173 Kč (bez DPH), 206 s DPH
3) M. olej 472 Kč (bez DPH) x 3,5 l, 1652 bez DPH, 1966 s DPH
4) Pylový filtr 631 Kč (bez DPH), 751 s DPH
5) Těsnění výpustního šroubu 11 Kč (bez DPH), 13 s DPH
6) Kontrola karoserie 660 Kč (bez DPH) x 1 h, 785 s DPH
7) Eko likvidace n. dílů 230 Kč (bez DPH), 274 s DPH
Další nepovinné položky
8) ošetření brzd 660 Kč (bez DPH) x 0,5, 330 bez DPH, 393 s DPH
9) čistič brzd 102 Kč (bez DPH), 122,5 s DPH
Drobný spotřební materiál 147 Kč (bez DPH), 175 s DPH
Stížnost po položce
1) Cena práce nám nebyla sdělena předem (při objednávce kontroly), při předání samotném nám byla sdělena cena bez DPH a nikoliv s DPH. Vzhledem k ceně orientační na www kiamotors.cz se jedná o nárůst o 124% proti ceně 350 Kč s DPH. Emil Frey s. r. o. nikde na cenu neupozorňuje předem (cena s DPH je u E.F. 785 Kč/hodinu).
2) Filtr olejový stojí podle ceníku www.kiamotors.cz který je uveden výše 143 Kč bez DPH (170 s DPH), jedná se o položku čistě ceníkovou a tudíž evidentně nadhodnocenou proti aktuálnímu ceníku o 36 Kč.
3) Podle ceníku www.kiamotors.cz který je uveden výše je pro výměnu oleje nutno 3,3 litru oleje, Emil Frey však účtuje 3,5 litru. Rozdíl v ceně činní 112 Kč.
4) Těsnění výpustního šroubu považujeme za vnitřní součást motoru, na kterou se vztahuje záruka (13 Kč).
5) Bez připomínek.
6) Cena kontroly karoserie je na www.kiamotors.cz uvedena bez návaznosti na cenu práce (350 Kč s DPH). Buďto nás tedy uvedla v omyl společnost KiaMotors a nebo Emil Frey, ale účtovaná cena 785 Kč je krajně rozdílná, jedná se o nárůst 124%!
7) Eko likvidace, klient si podle našeho názoru kupuje výrobek s již započítanou cenou na likvidaci a proto nevidíme důvod pro přenos nákladů na likvidaci na nás jako majitele.
8-9) Opět jsme nebyli upozorněni na finální cenu s DPH (cena nám řečená byla cca 440 Kč), zatímco skutečná cena s DPH je 524 Kč.
Závěr
V případě položek, které nesouhlasí s ceníkem na www.kiamotors.cz požadujeme okamžitou náhradu těchto finančních prostředků. V případě položek spadajících do oblasti záruky taktéž.
Požadujeme, aby společnost Emil Frey s. r. o. plně informovala své klienty o cenách svých služeb a to předem (na internetu, v případě osobního kontaktu, telefonicky apod.), při prvním kontaktu v době, kdy se klient o poskytovaných službách rozhoduje.
Požadujeme, aby byl klient vždy informován (při objednávce a pod) o ceně jak bez DPH, tak s DPH. Žádný koncový zákazník si nekupuje jakékoliv zboží bez DPH (od potravin po pohonné hmoty).
Požadujeme, aby společnost KiaMotors zvýraznila ve svých cenících, které ceny jsou a které nejsou závislé na hodinové ceně práce poskytovatele služeb (karoserie).
Požadujeme, aby společnost KiaMotors vždy informovala o tom, v jakém rozmezí se mohou pohybovat ceny servisních prohlídek, pokud je pravidlem, že se mohou provozovatel od provozovatele ZÁSADNĚ lišit.
Požadujeme kompenzaci za podle našeho názoru nesprávné chování pracovníků servisního střediska společnosti Emil Frey s. r. o. (neinformování o ceně, cena prezentovaná jen ve formě bez DPH, uvedená vyšší spotřeba oleje proti KiaMotors apod.)
Pokud nebude naše stížnost kladně vyřízena na obou dotčených institucích, budeme o této věci informovat ostatní uživatele značky Kia pomocí internetu protože se domníváme, že není správné je nechat uvést v podobný omyl a nechat tyto uživatele bezdůvodně utrácet své finanční prostředky.
S pozdravem
v Rudné 19. 5. 2008
Ing. Pavel Zoch, Ph.D.
Vyhybejte se Emil Frey pri garancni prohlidce
- Reklama
Re: Vyhybejte se Emil Frey pri garancni prohlidce
Třeba se sedm let soudit? Není náhodou, že některá řešení a vlastnosti se objevují právě v ČR...
Kia Sephia II 1.5 2000 klima