KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Odpovědět
Jano
Příspěvky: 5
Registrován: sob říj 22, 2011 8:50 pm

KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od Jano »

2,5CRDI 2005Zdravim mam problem v poslednej dobe sa mi na mojom Sorente pri rozjazde do predu ale aj do zadu zacal objavovat cudny zvuk :KLEPNUTIE:nerobi to stale nema stym niekto nejaku skusenost.Pomohol bi mi nejaky montazny plan zlozenia zadneho DIFERAKU DIK za navrhy :?
Reklama
 

kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od kozejk »

jsou to předpokládám běžné vůle, nejvíc vznikají mezi hruškou a talířovým kolem v diferenciálu, maximálně můžeš zkontrolovat utáhnutí matic unašečů na diferenciálech a pak už jen čekat až to někdy udělá křup :-D ale toho bych se zase tolik nebál, bežným používáním se to stává málo kdy, ještě nezapoměn na olej v diferáku, jeho absence může mít za následek zvětšení opotřebení.
scenic
Příspěvky: 93
Registrován: ned led 25, 2009 3:18 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od scenic »

Mne to tiez zacalo cvakat hlavne ked som prepinal automat z D do R a opacne. Som s tym siel do servisu a zistili ze mam vybite kardanove krize. Nastastie je sorik este v zaruke tak ma vymena nestala nic nakolko moj kardan sa meni cely a nie iba krize.
"Už" čerstvý majitel vozidla Kia Sorento 2.5 CRDI VGT 16V A/T EX, strieborná metalíza.
Jano
Příspěvky: 5
Registrován: sob říj 22, 2011 8:50 pm

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od Jano »

Dakujem za radu objednal som si vsetky olejove naplne tak sa chystam ich vymenit a skontrolujem aj ten zadny dyferak a tie kerdanove kryze su ok . :)
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj
Toto mi klepe take. Kdyz pustim trochu rychleji spojku tak to jde nekde asi jak pisete z diferaku. Myslim, ze to dela od zacatku, takze predpokladam, ze to je proste standardni vec.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Jano
Příspěvky: 5
Registrován: sob říj 22, 2011 8:50 pm

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od Jano »

:) :) Ahoj Sorentaci tak som vymenil tie oleje a auto je ako vymenene a to klepnutie zo zadneho diferaku sa stratilo . A nezabudnite premazat aj kardanove kríže sú tam 3 maznice :lol: .
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od Jirka N. »

Ano diferáky jsou staré koncepce a vyžadují pravidelnou výměnu oleje. Já jsem si všimnul při výměně gum za zimáky že se dá zadním kolem mírně pootočit při zatažené ruční brzdě. Dělá to takové klapnutí a je to na obou stranách. Asi to dělají pakny v zadních kotoučích jak se vymezuje vůle v uložení. Jinak to brzdí na 100% ta vůle je asi technická.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od kozejk »

jirko vůli tam budeš mít vždycky, to s diferenciálem se šikmým ozubením ani jinak nejde, kdyby nebyla vůle docházelo by při vyšších rychlostech k přehřívání diferenciálu a většímu opotřebení. Každopádně olejové náplně a hlavně diferáky jsou servisy hodně šizena. Ona je to totiž pakárna kontrolovat všechny tyhle náplně, tak se mechanik koukne zda na diferáku nejsou zjevné úniky a pokud ne tak se do diferáku ani nepodívá. Já to znám moc dobře, když mám kontrolovat náplně na mojí tatře 8x8 tak bych raději rodil ježky než oddělávat tisíc kontrolních otvorů :-))))) a to že je tatra poblitá snad všude, takže tím se člověk řídit nemůže :-D
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: KLEPNUTIE V ZADNEJ NAPRAVE PRI ROZJAZDOCH

Příspěvek od Jirka N. »

Oleje si kontroluji u všech aut sám a vyměnuji je také, mám dvě osobní a dvě nákladní a Multicáru a mimo jednoho osobáku vše 4x4. Takže olejů požehnaně. Proto jsem taky odhalil u Soriho nízkou hladinu náplní při stavu tacho 17 km, takže žádná škoda nevznikla.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět