Sorento - moje zlaticko

Odpovědět
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Ze zvědavosti jsem odpojil AGR vedení k sacímu potrubí a čekal mě děsnej obrázek. Bylo to hodně ucpané karbonem a olejovým humusem. Tak jsem to vyčistil a následně udělal zaslepovací těsnění z 1mm nerez plechu a nyní je AGR odstavený. Dle všech to není možný u Euro 4, ale zatím není žádná hláška na přístrojovce a motor je jako utrženej z řetězu a zrychluje nevídaně. Taky má klidnej chod. Budu to pozorovat dál, vrtá mi to hlavou že to nemá jít a ono to jde :D
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Reklama
 

TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

To se mi na Sorentu prave hrozne libi, ze skoro vsechno je rozebiratelne. Oprati produkci z koncernu PSA (Citroen, Peugeot) je to podstatny rozdil, kteri se snazi vsechno snytovat, slepit atd.
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Ano je to vše krásně přístupný a jen z poctivých materiálů, viz moje obrázky kde je jen hliník a nerez. To dnešní produkce nezná a co jde je z plastu za pár korun které prodávají za tísíce.
Dneska jsem byl na registru na Bohdalci pro nový čísla a to s důvodu poškození předního. Co je skvělý tak je rychlost odbavení, jen jsem vypsal formulář a šel jsem na řadu. A to jsem kolem poledne jel okolo a tak jsem se stavil a jako vždy ihned vše vyřízený. Bez čekání a ztráty času :D
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Dneska jsem si koupil novej nerezovej přední rám na Soriho a mám ho zapsanej v techničáku :D od výrobce. To z důvodu poškození původního a tak mám jeho dvojníka, jen vylepšeného o DLR držáky a taky konečně s homologací :D . Na Pajero mám taky novej a zapsanej jen je mohutnější o průměru 76 mm a váží cca 15 kg. Vše je s nárustem váhy a dýlky auta zapsaný :D . Jen peněz na to padlo jako za krávu :(
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Rám je namontovanej a i s denním svícením :D
Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Pomalu se blíží u Soriho 133 tkm a vše je OK a žádné závady :D . Aktuální průměrná spotřeba na Maxx Motion Diesel u Sorenta je 8,31 litrů :D
Oba rámy jsou zapsaný v papírech a jsou vybavený DLR :D
Obrázek

Obrázek
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Vzhledem k šílené situaci na STK od začátku roku a to díky povinnému vyčtení paměti počítače v autě jsem se rozhodnul koupit diagnostický měřák. Takže toto mám : V-Checker V301 CZ - Univerzální Autodiagnostika / OBD, VAG a při kontrole Soriho se mi načetl jen ten odpojený AGR, ale to jde smazat. Takže před emisema v roce 2017 AGR připojím, tím se nenapíše hláška kódu a bude vše OK :D . Dobrý je že se před kontrolou můžu připravit a vše programově sladit.
U Pajera se mi zatím nepodařilo navázat spojení s počítačem a to mám všechny standartní programy k dispozici. Takž musím zjistit jak to Japonci maj. Ale současný technický a emise přejou autům vyrobeným před rokem 2002 a u těch se nemusí načítat paměť protože to bylo v období před zavedením normovaných konektorů a programů.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
zdenekaa
Příspěvky: 46
Registrován: pon říj 14, 2013 8:22 am
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od zdenekaa »

Jirka N. píše:Ze zvědavosti jsem odpojil AGR vedení k sacímu potrubí a čekal mě děsnej obrázek. Bylo to hodně ucpané karbonem a olejovým humusem. Tak jsem to vyčistil a následně udělal zaslepovací těsnění z 1mm nerez plechu a nyní je AGR odstavený. Dle všech to není možný u Euro 4, ale zatím není žádná hláška na přístrojovce a motor je jako utrženej z řetězu a zrychluje nevídaně. Taky má klidnej chod. Budu to pozorovat dál, vrtá mi to hlavou že to nemá jít a ono to jde :D
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) zdenekaa dne ned úno 07, 2016 10:40 am, celkem upraveno 1 x.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Kdepak, mám alternativní měření teploty vody i na přívodu do radiátoru topení a nárust teploty je stále stejný. Ten výměník na přívodu k AGR je pro ochlazování spalin a protože tam již neproudí tak je jen průtočný. Ale neznatelný ztráty jsou tím :D
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
zdenekaa
Příspěvky: 46
Registrován: pon říj 14, 2013 8:22 am
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od zdenekaa »

Jirka N. píše:Kdepak, mám alternativní měření teploty vody i na přívodu do radiátoru topení a nárust teploty je stále stejný. Ten výměník na přívodu k AGR je pro ochlazování spalin a protože tam již neproudí tak je jen průtočný. Ale neznatelný ztráty jsou tím :D
Tak to potom jo, já měl za to, že to funguje, jak jsem psal...
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

Ona teorie je jedna věc a praxe druhá :D . Třeba před odpojením AGR mi každý skálopevně tvrdil že to u Euro 4 není možný a že to půjde do nouzáku ihned. Tak jsem to risknul a Sori jezdí jako vystřelený z praku a jen v paměti je závada s omezeným průtokem spalin v AGR. Stejně to nemá žádný vliv na chod motoru a to se dá smazat :D .
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Zajimave poctenicko ohledne filtru pevnych castic http://www.citroen.cz/svet-znacky-citro ... 2016_local

Jaky filtr tam mate vy? Ja tam mam nejaky s logem Remus, ale nejsem si jisty, ze je to nejak zapsane v TP a jestli tam nebyl nejak dokoupeny, pac auto bylo kupovane nove v DE.

Co kdyz ho vyndam, projdu na emisich jako Euro4 (ES 2003/76B) ?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od Jirka N. »

DPF mají auta z Německa a tím si snižovali daň z auta. Jinak DPF se u Euro 4 nedávalo a já mám Holanďana Euro 4 od nova a žádný takový nesmysl který likviduje turbo tam naštěstí nikdy nebyl.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
cobra9999
Příspěvky: 3
Registrován: čtv bře 24, 2016 1:14 pm

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od cobra9999 »

Zdravim panove chcem sa spýtať čo je to za ventil ?
Mám KIA sorento 2.5 crdi 2007 diesel

Pytam sa z toho dovodu že pri vypnutí kluča v čtartovaní tento ventil stale "bzučí" javi sa ako v zopnutom stave ale ako nahle jemne do neho klepnem prstom tak prestane " bzučať "

Je to v poriadku pretože mne sa to nezda

Za rady vopred ďakujem páni Sorentáci
Přílohy
Daný ventil
Daný ventil
aký ventil to je.jpg (129.54 KiB) Zobrazeno 16776 x
TommyBoy
Příspěvky: 122
Registrován: čtv črc 18, 2013 10:46 am
Bydliště: Střední čechy

Re: Sorento - moje zlaticko

Příspěvek od TommyBoy »

Podtlakove ovladani lopatek turba. Ze by to bzucelo jsem si ale nikdy nevsiml. Vykonove jede motor ok?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Odpovědět