Přeji pěkný den,
poslední dobou se mi na autě vše sype... (78tis km)
Teď začalo při sešlápnutí plynu černě kouřit a poklesl výkon. Mám známé v normálním servisu, co se nespecializuje na KIE,
tak jsme zjistili, že pravděpodobně řídící jednotka z nějakého svého důvodu (asi se hlásí nějaké čidlo) ,
neposílá záporné napájecí napětí na podtlakový ventil, který ovládá turbo.
Potřeboval bych napíchnout řídící jednotku, ale našli jsme jen nějakou divnou zásuvku u pojistkového bloku u autobaterie s nápisem DIAGNOSIS ale nepasuje do ní konektor diagnostiky.
Je někde v autě třeba pod palubkou schovaná nějaká klasická zásuvka pro diagnostiku typu OBD2
nebo něco podobného standardního?
... a nemá někdo zkušenost s přidíráním zadního stěrače a rozpadenou klikou řidiče
(ulomil se takový ten kolík co tam drží z vnitřní strany na tom tenkém plastíku pružinu...)
Předem děkuji za cenné rady...
Diagnosticka zasuvka - Sorento 2,5CRDi 125kW
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Diagnosticka zasuvka - Sorento 2,5CRDi 125kW
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
- Reklama
Re: Diagnosticka zasuvka - Sorento 2,5CRDi 125kW
Zásuvka je přímo pod volantemFerda z Brna píše:Přeji pěkný den,
poslední dobou se mi na autě vše sype... (78tis km)
Teď začalo při sešlápnutí plynu černě kouřit a poklesl výkon. Mám známé v normálním servisu, co se nespecializuje na KIE,
tak jsme zjistili, že pravděpodobně řídící jednotka z nějakého svého důvodu (asi se hlásí nějaké čidlo) ,
neposílá záporné napájecí napětí na podtlakový ventil, který ovládá turbo.
Potřeboval bych napíchnout řídící jednotku, ale našli jsme jen nějakou divnou zásuvku u pojistkového bloku u autobaterie s nápisem DIAGNOSIS ale nepasuje do ní konektor diagnostiky.
Je někde v autě třeba pod palubkou schovaná nějaká klasická zásuvka pro diagnostiku typu OBD2
nebo něco podobného standardního?
... a nemá někdo zkušenost s přidíráním zadního stěrače a rozpadenou klikou řidiče
(ulomil se takový ten kolík co tam drží z vnitřní strany na tom tenkém plastíku pružinu...)
Předem děkuji za cenné rady...
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Diagnosticka zasuvka - Sorento 2,5CRDi 125kW
Přeji pěkný,
i když podmračený den. Snad tady nebude moc pršet...
Pozdě večer jsem demontoval rozpadenou kliku řidiče a jak jsem tu zahlédl na fóru,
že někdo ten oslabený ulomený plastík s kolíkem přošrouboval durch a druhý to zalepil epoxidem,
tak jsem opatrně udělal obojí a dnes ráno to namontuji zpět.
Ušetřil jsem celkem ranec a navíc jsem stejně nikde na NETu neviděl prodávat za rozumné peníze chromovanou kliku s černým lakováním okolí.
..ulomený plastík bez hřídelky jsem si pracovně přilepil vteřinovým lepidlem, pak jej kolmo prošrouboval opatrně přes jeho dvě žebra dvěma vruty 3x35mm aby mi nevylezly na druhé straně.
Ze šroubu M5/70 s odříznutou hlavičkou a na straně ke středu kliky zpilovaného do šikminy
jsem si udělal novou delší osku místo původní krátké. Zkompletoval pružinu a zelený pohyblivý díl
a celé natřikrát na obou koncích prodloužené osky opatrně zesílil vrtvou postaršího, ale zatím funkčního Dentakrylu (něco jako epoxid) ve chvíli, kdy začínal mít medovou konzistenci a začínal pomalu tuhnout (aby mi moc netekl po plastu). Sice to nevypadá kdoví jak esteticky, ale drží to velmi pevně. Plast bylo nutno pečlivě odmastit! Novou prodlouženou osičku na straně ke středu kliky, kde je zpilované zešikmení aby kopírovala bombáž plastu pod klikou, jsem ještě přichytil menším vrutem šroubovaným zešikma do procházejícícho plastového žebra. Celé je to opatrně oplácené dentatakrylem, ale zpevněné je to takto maximálně i když to na první pohled nevypadá kdoví jak. Vidět to nebude a funkční to je, snad už "nafurt" Teď ráno to namontuji zpět na auto a jeden problém bude vyřešen.
.. přikládám foto opravené kliky.
Kouknu pod volant po tom konektoru diagnostiky....
Zatím díky
Dám vědět jak jsem pokročil s opravami.
Zbývá toho ještě moc...
i když podmračený den. Snad tady nebude moc pršet...
Pozdě večer jsem demontoval rozpadenou kliku řidiče a jak jsem tu zahlédl na fóru,
že někdo ten oslabený ulomený plastík s kolíkem přošrouboval durch a druhý to zalepil epoxidem,
tak jsem opatrně udělal obojí a dnes ráno to namontuji zpět.
Ušetřil jsem celkem ranec a navíc jsem stejně nikde na NETu neviděl prodávat za rozumné peníze chromovanou kliku s černým lakováním okolí.
..ulomený plastík bez hřídelky jsem si pracovně přilepil vteřinovým lepidlem, pak jej kolmo prošrouboval opatrně přes jeho dvě žebra dvěma vruty 3x35mm aby mi nevylezly na druhé straně.
Ze šroubu M5/70 s odříznutou hlavičkou a na straně ke středu kliky zpilovaného do šikminy
jsem si udělal novou delší osku místo původní krátké. Zkompletoval pružinu a zelený pohyblivý díl
a celé natřikrát na obou koncích prodloužené osky opatrně zesílil vrtvou postaršího, ale zatím funkčního Dentakrylu (něco jako epoxid) ve chvíli, kdy začínal mít medovou konzistenci a začínal pomalu tuhnout (aby mi moc netekl po plastu). Sice to nevypadá kdoví jak esteticky, ale drží to velmi pevně. Plast bylo nutno pečlivě odmastit! Novou prodlouženou osičku na straně ke středu kliky, kde je zpilované zešikmení aby kopírovala bombáž plastu pod klikou, jsem ještě přichytil menším vrutem šroubovaným zešikma do procházejícícho plastového žebra. Celé je to opatrně oplácené dentatakrylem, ale zpevněné je to takto maximálně i když to na první pohled nevypadá kdoví jak. Vidět to nebude a funkční to je, snad už "nafurt" Teď ráno to namontuji zpět na auto a jeden problém bude vyřešen.
.. přikládám foto opravené kliky.
Kouknu pod volant po tom konektoru diagnostiky....
Zatím díky
Dám vědět jak jsem pokročil s opravami.
Zbývá toho ještě moc...
- Přílohy
-
- DSC09093.JPG (114.42 KiB) Zobrazeno 5784 x
-
- DSC09089.JPG (125.63 KiB) Zobrazeno 5784 x
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Diagnosticka zasuvka - Sorento 2,5CRDi 125kW
Zdravím pánové,
tak diagnostickou zásuvku dole pod volantem nad brzdovým pedálem jsme našli a připojili diagnostiku.
Bohužel žádná vážnější chybová hlášení nenalezena. Jen hlášky po odpojení čidel. Co ale zaujalo machanika, bylo, že váha vzduchu ukazovala na volnoběh větší hodnotu cca dvojnásobnou než je běžné. Tak jsem váhu vzduchu vymontoval a protože je to nerozebiratelné (váha vzduchu BOSCH - BO 0281002721), tak mi dal nějaký čistič abych to opatrně prostříknul. Odplavilo to trochu mastnoty, ale jinak nic. Při jízdě ze servisu se auto chovalo o něco živěji a možná i méně kouřilo při zátěži, ale problém se úplně nevyřešil.
Zvažuji, že než to dávat do autorizovaného servisu a zaplatit majlant, že bych preventivně vyměnil váhu vzduchu, ale originál BOSCH neseženu pod 3200,- bez DPH. Ještě jsem narazil na levnější značku váhy vzduchu "EPS", má s tím někdo zkušenost?
Jinak auto začalo asi před týdnem při zátěži kouřit a turbo zabírá místo v 1800ot až někde od 2500ot a snížil se výkon motoru:-( Zjistili jsme, že řídící jednotka posílá nízké napětí na podtlakový ventil ovládájící VGT (geometrii turba) a tím množství vzduchu. Je možné, že je vadná váha vzduchu a auto si jen myslí, že má dost vzduchu, ale ve skutečnosti ho má nedostatek...
Má někdo s tímto problémem zkušenosti?
tak diagnostickou zásuvku dole pod volantem nad brzdovým pedálem jsme našli a připojili diagnostiku.
Bohužel žádná vážnější chybová hlášení nenalezena. Jen hlášky po odpojení čidel. Co ale zaujalo machanika, bylo, že váha vzduchu ukazovala na volnoběh větší hodnotu cca dvojnásobnou než je běžné. Tak jsem váhu vzduchu vymontoval a protože je to nerozebiratelné (váha vzduchu BOSCH - BO 0281002721), tak mi dal nějaký čistič abych to opatrně prostříknul. Odplavilo to trochu mastnoty, ale jinak nic. Při jízdě ze servisu se auto chovalo o něco živěji a možná i méně kouřilo při zátěži, ale problém se úplně nevyřešil.
Zvažuji, že než to dávat do autorizovaného servisu a zaplatit majlant, že bych preventivně vyměnil váhu vzduchu, ale originál BOSCH neseženu pod 3200,- bez DPH. Ještě jsem narazil na levnější značku váhy vzduchu "EPS", má s tím někdo zkušenost?
Jinak auto začalo asi před týdnem při zátěži kouřit a turbo zabírá místo v 1800ot až někde od 2500ot a snížil se výkon motoru:-( Zjistili jsme, že řídící jednotka posílá nízké napětí na podtlakový ventil ovládájící VGT (geometrii turba) a tím množství vzduchu. Je možné, že je vadná váha vzduchu a auto si jen myslí, že má dost vzduchu, ale ve skutečnosti ho má nedostatek...
Má někdo s tímto problémem zkušenosti?
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black