zkušenosti s new RIO
Ovládací prvky
Má matka, která jezdí celoročně bez ohledu na povětrnostní podmínky, vlastní teprve několik týdnů benzínové New Rio ve výbavě EX, se kterým jsem měl už možnost jezdit. Auto na mě udělalo velmi dobrý dojem jak ohledně jízdních vlastností, tak interiéru (o tom třeba někdy později). Řekl bych, že krátká Fabia nemá na Rio šanci.
Oba jsme se shodli, že ovládací prvky jednotlivých systémů vozu jsou vcelku slušně dostupné s výjimkou spínačů předních i zadních mlhových světel a ovladače palubního počítače. Manipulace s nimi může dost nebezpečně odvádět pozornost od řízení. U palubního počítače snad lze přivřít oči, ale u ovládání mlhovek nikoli.
Kontrolky předních i zadní mlhovky jsou zasazeny přímo ve spínačích, na které ale díky volantu nevidíte. Chcete-li zkontrolovat činnost mlhových světel, musíte se naklonit dopředu a sklopit zrak nebo si počkat na situaci, kdy musíte otočit volantem. Jedině tak na kontrolky dohlédnete. Jako nejbezpečnější se mi jeví v případě potřeby manipulace se spínači zastavení automobilu (ovšem zastavení v mlze kvůli mlhovým světlům může být zatraceně ošidné).
Upřímně řečeno, nechápu, proč kontrolky mlhovek nejsou osazeny v zorném poli řidiče, nejlépe v přístrojovém štítu. Místa v něm je určitě dost. Palubní počítač by také jistě snesl ovládání na přístupnějším místě (třeba na páčce stěračů ).
I přes to všechno bych nové Rio doporučil všem, kteří si chtějí pořídit cenově přijatelné, vcelku komfortní a předpokládám, že i hospodárné auto (motor je zatím ještě "syrový", má najeto teprve 1600 km, uvidíme, jak se usadí.).
30. dubna 2008:
Motor se neusadil. Pokud ano, tak jsem si asi nevšiml. S dost velkým zklamáním můžu pouze konstatovat, že spotřeba mi po 2 letech a 33 000 km na čtrnáctistovku připadá dost vysoká (vyjádřil jsem se v sekci "spotřeba"). Náhradní díly se mi zdají ve srovnání s jinými výrobci nepřiměřeně drahé, o cenách servisních prohlídek (KIA Most) nemluvě.
Na závěr dodávám: jak píšu v první části příspěvku: Rio II je cenově přijatelné, vcelku komfortní, ale o hospodárnosti lze dlouho diskutovat. Spotřeba nic moc, poměrně drahý servis a náhradní díly... Draze zaplacená slušná pořizovací cena.
Oba jsme se shodli, že ovládací prvky jednotlivých systémů vozu jsou vcelku slušně dostupné s výjimkou spínačů předních i zadních mlhových světel a ovladače palubního počítače. Manipulace s nimi může dost nebezpečně odvádět pozornost od řízení. U palubního počítače snad lze přivřít oči, ale u ovládání mlhovek nikoli.
Kontrolky předních i zadní mlhovky jsou zasazeny přímo ve spínačích, na které ale díky volantu nevidíte. Chcete-li zkontrolovat činnost mlhových světel, musíte se naklonit dopředu a sklopit zrak nebo si počkat na situaci, kdy musíte otočit volantem. Jedině tak na kontrolky dohlédnete. Jako nejbezpečnější se mi jeví v případě potřeby manipulace se spínači zastavení automobilu (ovšem zastavení v mlze kvůli mlhovým světlům může být zatraceně ošidné).
Upřímně řečeno, nechápu, proč kontrolky mlhovek nejsou osazeny v zorném poli řidiče, nejlépe v přístrojovém štítu. Místa v něm je určitě dost. Palubní počítač by také jistě snesl ovládání na přístupnějším místě (třeba na páčce stěračů ).
I přes to všechno bych nové Rio doporučil všem, kteří si chtějí pořídit cenově přijatelné, vcelku komfortní a předpokládám, že i hospodárné auto (motor je zatím ještě "syrový", má najeto teprve 1600 km, uvidíme, jak se usadí.).
30. dubna 2008:
Motor se neusadil. Pokud ano, tak jsem si asi nevšiml. S dost velkým zklamáním můžu pouze konstatovat, že spotřeba mi po 2 letech a 33 000 km na čtrnáctistovku připadá dost vysoká (vyjádřil jsem se v sekci "spotřeba"). Náhradní díly se mi zdají ve srovnání s jinými výrobci nepřiměřeně drahé, o cenách servisních prohlídek (KIA Most) nemluvě.
Na závěr dodávám: jak píšu v první části příspěvku: Rio II je cenově přijatelné, vcelku komfortní, ale o hospodárnosti lze dlouho diskutovat. Spotřeba nic moc, poměrně drahý servis a náhradní díly... Draze zaplacená slušná pořizovací cena.
Naposledy upravil(a) Cerato dne stř dub 30, 2008 11:35 pm, celkem upraveno 2 x.
- Reklama
Tak mám od včerejška nové Rio 1.4 LX+. První dojmy ve srovnání s Fábií - vnitřní prostor větší, kvalita provedení interiéru stejná, Rio je jen trochu jiné. Jízdní vlastnosti - zkoušeny v Jánských Lázních na Černé hoře - dobré, oproti zveřejněným testům daleko lepší. Motor - nádhera oproti 1.4 50 kW ve Fábii, nedá se to srovnat už teď, kdy má najeto jenom asi 50 km. Řazení - tak to je oproti Fábii opravdu, ale opravdu daleko horší, jde sice lehce, ale je takové gumové. Topení/klimatizace - topení je daleko lepší než ve Fábii. Takže to jsou mé drze zveřejněné zkušenosti už po "celých" 60 kilometrech. Až najedu trochu víc, tak sem něco už trošku rozumnějšího zase napíšu.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř kvě 10, 2006 10:40 am
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
lidičky mám Rio LX+ a som úplne spokojný, ale jedna vec ma troška rozosmiala som z Bratislavy a tu vodiči niesu moc ohladuplný a často využivam klaksón (v Blave to je nevyhnutnosť ) no proste keď som chcel zatrúbiť tak z tej trúby vyšiel zvuk akokeby som si hlasnejšie pískol dá sa stym dáčo robiť or musím ísť stým do servisu nech to spravia or what vďaka za radu
Re:
No já nevím, ale nepřipadá mi, že je klakson tichý. Pravda, pamatuju si na Wartburga mého strýce a to byl fakt pořádný rachot, když zatroubil. Myslím, že pokud je auto v záruce, tak bych to neupravoval, jedině snad v rámci servisní prohlídky bych zkusil dotaz na servis, jestli se s tím dá něco dělat.
Jízda po dálnici
Zkoušel jsem na dálnici v D, jestli moje Rio 1,4 dá tachometrových 200 a ono jo a neřekl bych, že to byl až tak velký problém. 180 lehce a pak postupně na 200 (cca 6000 otáček). Potom jsem dal nohu raději z plynu.
KIA Rio II 1,4 LX+ Tropical Red
Rio 1,4 LX+ po_6, 5tis.km s obytným přívěsem
Byl jsem na dovolené ve Francii s 1,4 LX s obytným plně naloženým přívěsem . V hodně náročných podmínkách /velké kopce, dopravní zácpy na dálnici ,průjezdy menšími městy s množstvím semaforů a zpomal.nájezdy/ najel 4200 km. Motor a jízdní vlastnosti velmi dobré auto šlapalo i s těžkým přívěsem naprosto bez závad,za volantem jsem byl i 15 hod.a nepocitoval jsem únavu,klimatizace super,v dopravní 2,5 hod. zácpě jízda na 1.stupen aní náznak přehřívání. V kopcích se osvědčily výborné kotouč.brzdy na všech 4.
je fakt ,že jsem musel dost tlačit na pedál,hlavně 3.si to dost užila,takže s s OP bych doporučoval silnější auto.
Prům.spotřeba 10 l,je značná ale odpovídá náročným podmínkám.
Kia byla málo vidět spíše vyšší verze a u cizinců , fabia třeba vůbec ne,ale servis KIA jsem tam při cestě viděl.
Ještě něco:na zapalovač jsem měl zapojen adapter na ledničku 45 W,a v druhé zdířce autochladničku a GPS a vše fungovalo bez závad.
máte někdo podobné zkušenosti?
je fakt ,že jsem musel dost tlačit na pedál,hlavně 3.si to dost užila,takže s s OP bych doporučoval silnější auto.
Prům.spotřeba 10 l,je značná ale odpovídá náročným podmínkám.
Kia byla málo vidět spíše vyšší verze a u cizinců , fabia třeba vůbec ne,ale servis KIA jsem tam při cestě viděl.
Ještě něco:na zapalovač jsem měl zapojen adapter na ledničku 45 W,a v druhé zdířce autochladničku a GPS a vše fungovalo bez závad.
máte někdo podobné zkušenosti?
Jaris
Akorát jsem se vrátil z dovolené ze Slovenska, takže cesta tam a zpět cca 1100km, 4 osoby + plný kufr zavazadel. Motor 1,4 a spotřeba dle palubního počítače 6,3 což jsem byl mile překvapen. Cesta z Prahy po D1 na Hrozenkov a dále Žilina a Těrchová. Po D1 místy i 160km/h, žádný šetření. Se spotřebou jsem velmi spokojen, klima šla prakticky stále. Po Praze se nedostanu pod 7,1-7,2 litru. Takže dálky mu svědčí. Jen ten divný zvuk při přidání plynu a vlastně i ubrání (plyn vůbec nemačkám), jakoby takový chrochtání. Půjdu na první garančku tak uvidím, nemáte někdo stejnou zkušenost? Je to nemilý, protože motor je docela tichý a to chrochtání mě rozčiluje. Možná malinko ubyla voda v expanzce, ale v tom vedru a záběru se ani nedivím.
Kia Rio II, 1.4LX+,rv.07 béžový interiér , červená metla, SOPTÍK
Ahoj,
mel jsem Kia Rio 1.4 LX+.
S vozem jsem najel od 02 2006 do 08 2007 cca 33 tis. km, pak mi no hekdo odcizil.S vozem jsem mel par reklamaci, vrzani okolo radia, zasekle prave zadni dvere - odesel motor centralu, skripajici sedacka spolujezdce. Dle meho nazoru se jedna o drobnosti - vse odstraneno v ramci zaruky.
Na svoji tridu velice prostorny, tichy a i usporny vuz.
Velice prizniva pojistka Allrisk - Allianz. Protoze jde o asijsky vuz - moc se nekrade (zazil jsem opak) cena pojistneho cca 13500,-/rok.
U konkurencnich pojistoven mezi 19-21 000,- / rok.Povazuji to za dost vyrazny rozdil.
Co se tyka ceny nahradnich dilu, cca stejne jako u Skody, servis levnejsi KIA Pribram.
Vubec se nezminuji o vybave, ktera je dost bohata.Pred koupi vozu jsem premyslel i o Fabii (motor 1.4 74 kW - elegance) temez stejny motor i vybava, vse v roce 2006, cena o vice jak 110 tis. Kc vyssi.
Nezastiram to, ze Fabia ma lepsi materialy v interieru, ale ten financni rozdil to nevykoupi.
Po odzizeni meho vozu jsem si okamzite objednal tentyz 1.4 LX+, ale ve vybave SAMBA.
Doufam, ze mi bude slouzit stejne dobre jako predesly.
S pozdravem
mel jsem Kia Rio 1.4 LX+.
S vozem jsem najel od 02 2006 do 08 2007 cca 33 tis. km, pak mi no hekdo odcizil.S vozem jsem mel par reklamaci, vrzani okolo radia, zasekle prave zadni dvere - odesel motor centralu, skripajici sedacka spolujezdce. Dle meho nazoru se jedna o drobnosti - vse odstraneno v ramci zaruky.
Na svoji tridu velice prostorny, tichy a i usporny vuz.
Velice prizniva pojistka Allrisk - Allianz. Protoze jde o asijsky vuz - moc se nekrade (zazil jsem opak) cena pojistneho cca 13500,-/rok.
U konkurencnich pojistoven mezi 19-21 000,- / rok.Povazuji to za dost vyrazny rozdil.
Co se tyka ceny nahradnich dilu, cca stejne jako u Skody, servis levnejsi KIA Pribram.
Vubec se nezminuji o vybave, ktera je dost bohata.Pred koupi vozu jsem premyslel i o Fabii (motor 1.4 74 kW - elegance) temez stejny motor i vybava, vse v roce 2006, cena o vice jak 110 tis. Kc vyssi.
Nezastiram to, ze Fabia ma lepsi materialy v interieru, ale ten financni rozdil to nevykoupi.
Po odzizeni meho vozu jsem si okamzite objednal tentyz 1.4 LX+, ale ve vybave SAMBA.
Doufam, ze mi bude slouzit stejne dobre jako predesly.
S pozdravem
Rio 1.4Lx+ (Samba)
Re: zkušenosti s new RIO
takze mam auto uz 3 mesiace a najazdenych 6500km. Dnes som siel autom domov z prace a pri pohinani z krizovatky N, 1, 2... v dvojke mi to zacalo nejako skakat akoby sa dusil motor ked som sa pohynal z krizovatky, neviem asi sa mi to len zdalo? Otacky nepadali, je pravda ze som mal dvojku a otacky nieco cez 1000 mozno viac nekuk som presne, kuk som na auta a cestu predomnou... No neskor som siel od priatelky, zasa start 1, 2, a akoby to dvakrat skocilo, neviem.... mam uz mozno z toho depku pretoze som mal Renault19 z 1993 a tam odchadzalo postupne cerpadlo a prejavovalo sa to ako toto... No ale sak toto je nove auto, este som nevolal servis uvidime ci som tak skoro pustal spojku? prilis skoro daval 2jku? Prosim je tu niekto viac skuseny vodic? Mam to Rio celkom nove v podstate a az na par skrabancekov ktore mi sposobili okolity vodici pripadne pri parkovani nejaky magor... No skratka neviem ci je to tym ze som mal nizke otacky lebo fakt aj ked to tak zatriaslo /z mojho pohladu mozno sa dusil motor?/ a fakt ze otacky nespadli. Len priatelkyn brat ma to iste ako ja 1.4 16V benzin a zial mal vodu v motore teda vlhke sviecky a to ma Rio rok a neparkuje v rieke?! wtf... Dufam ze nic obdobne necaka aj mna, teda prosim vie sa mi niekto vyjadrit? On mi zrovna povedal ze to ma ten motor revat a nie ho takto dusit pri dvojke... No zdalo sa mi ze aj ked uz bola trojka zaradena to tak spravilo ale to neviem jake som mal otacky, ci vobec boli na hodnote 2000. Dost som smutny z toho alebo len predcasne prehnana moja reakcia?
Dakujem z odpoved hosi
ps: niesom novacik jazdim uz nejaky ten rok az tri? a okrem udrzby auta /umytia, povysavania, vylestenia, vymeny kolesa/ viac neviem, som len uzivatel. Do tohto som fakt blby, ale predtym som mal diesel tu 19tku a tam bolo tankovane nekvalitne palivo tuto davam vkuse agipacke natural95 a motor uz poctivo vytacam. Mozno pri tych nizkych otackach skoro radim? ale takto som soferoval aj predtym pohnut sa v pohode da predsa aj s dvojky, no dnes som zbadal ze snad by to asi aj skapalo, neviem sakra mam obavy
Dakujem z odpoved hosi
ps: niesom novacik jazdim uz nejaky ten rok az tri? a okrem udrzby auta /umytia, povysavania, vylestenia, vymeny kolesa/ viac neviem, som len uzivatel. Do tohto som fakt blby, ale predtym som mal diesel tu 19tku a tam bolo tankovane nekvalitne palivo tuto davam vkuse agipacke natural95 a motor uz poctivo vytacam. Mozno pri tych nizkych otackach skoro radim? ale takto som soferoval aj predtym pohnut sa v pohode da predsa aj s dvojky, no dnes som zbadal ze snad by to asi aj skapalo, neviem sakra mam obavy
Re: zkušenosti s new RIO
Skus ist do servisu,pospis problem ze ti ho dusilo a podobne.
Mne sa stal podobny problem a zablikala mi kontrolka CHECK tak som isiel do servisu a tam povedali ze treba preprogramovat jednotku a problem bol vyrieseny.
Dodam ze o prbleme vedeli v NR .
Mne sa stal podobny problem a zablikala mi kontrolka CHECK tak som isiel do servisu a tam povedali ze treba preprogramovat jednotku a problem bol vyrieseny.
Dodam ze o prbleme vedeli v NR .
Kia Rio II 1,4 - Sporty,Tropical Red: kúpene 3/2008, Nitra - najazdené cca. 40 000km