2,5 CRDI AUTOMATIK

scenic
Příspěvky: 93
Registrován: ned led 25, 2009 3:18 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od scenic »

A ako zapnem a vypnem OD? Ja take nikde nemam...
"Už" čerstvý majitel vozidla Kia Sorento 2.5 CRDI VGT 16V A/T EX, strieborná metalíza.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Bostra
Příspěvky: 98
Registrován: ned lis 23, 2008 1:09 pm
Bydliště: okr.Opava

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Bostra »

scenic píše:A ako zapnem a vypnem OD? Ja take nikde nemam...
Pokud se nemýlím, tak zapínání OD nemají všechny SORENTA s automatickou převodovkou. Tohle mívaly jenom některé modely a u novějších (r.v.2007-2008) už toto vůbec nebývá.
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Ten OD se mi nejak nezda, protoze to bych ho musela zapinat pri kazdem nastartovani a to D je v kolecku porad, jak pri zapnutem tak vypnutem.

Jinak OD je na radici pace.
PEZ
Příspěvky: 45
Registrován: stř bře 11, 2009 8:33 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od PEZ »

Czecha píše:Ten OD se mi nejak nezda, protoze to bych ho musela zapinat pri kazdem nastartovani a to D je v kolecku porad, jak pri zapnutem tak vypnutem.

Jinak OD je na radici pace.
Myslím, že si to trochu pleteš.
D v kolečku co ti svítí na palubce zeleně znamená že máš zařazený pohyb dopředu. Když budeš pohybovat řadící pákou bude se ti měnit na P, N,R.
Sorento 3,5 V6+LPG
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

PEZ píše:
Czecha píše:Ten OD se mi nejak nezda, protoze to bych ho musela zapinat pri kazdem nastartovani a to D je v kolecku porad, jak pri zapnutem tak vypnutem.

Jinak OD je na radici pace.
Myslím, že si to trochu pleteš.
D v kolečku co ti svítí na palubce zeleně znamená že máš zařazený pohyb dopředu. Když budeš pohybovat řadící pákou bude se ti měnit na P, N,R.

Ano, to vim.Reaguji na citaci z textu;

"D" - drive, jízda vpřed, "D" v kroužku - overdrive, rychloběh.


kolecko = krouzek
milosh
Administrátor
Příspěvky: 193
Registrován: ned srp 28, 2005 11:30 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od milosh »

Tak jsem si projel ten clanek o automatech ale ne se vsim musim souhlasit, napr. davat rucni brzdu na rovine mi prijde zbytecny, stejne jako kdyz mam manual a zaradim rychlost a jeste rucni brzdu :wink: V kopci to je samozrejme neco jineho :)

Jinak ja sice nemam Kiu ale Oplika astru , jiz 2 automaty v rodine, je tam prevodovka od GM coz je asi otec vsech automatu :D Jezdim pouze na D, jednu astru mam uz 3 roky najeto cca 50t km bez problemu druhou mam mesic a pul najeto sice jen 2000km ale taky zatim pohoda, obe jsou 4-rychlostni, takze stary dobry klasicky automaty.
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj lidi. Mam takovej dotazek ohledne automatu. Kdyz jsem se parkrat svezl s automatem, tak kdyz jsem seslapl plyn, tak vybehly otacky a auto se zacalo rozjizdet. Kdyz jsem sundal nohu z plynu, tak otacky klesly na volnobeh a auto jelo jakoby jsem u manualu vyradil a nechal auto jet bez kvaltu. Otazka prvni, funguje to takto i u Sorenta?
Jestli jo, jak je u automatu reseno brzdeni motorem pri tazeni nejakeho vetsiho privesu. Kdyz tahnu vlek s manualem, tak si na kopci podradim a z kopce si jenom lehce pribrzduju a je to v pohode. Kdybych mel automat, tak bych tam musel kvalt dat natvrdo pres "rucni" razeni kvaltu u automatu a nebo je to osetreno jinak.
Snad jsem to napsal srozumitelne, predem diky za odpoved.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
milosh
Administrátor
Příspěvky: 193
Registrován: ned srp 28, 2005 11:30 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od milosh »

Mame doma 2 automaty Opel, 4-rychlosti, brzeni motorem funguje tak ze kdyz jedes z kopce zaradis 3 - 2 -1 dle rychlosti, myslim ze i Sorento jelikoz to je klasicky automat tak to bude mit resene podobne.
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

milosh píše:
Jinak ja sice nemam Kiu ale Oplika astru , jiz 2 automaty v rodine, je tam prevodovka od GM coz je asi otec vsech automatu :D
opel v európskych modeloch s priečne uloženým motorom používa prevodovky Aisin-Warner (AW)
milosh píše: brzeni motorem funguje tak ze kdyz jedes z kopce zaradis 3 - 2 -1 dle rychlosti
...najrýchlejší spôsob ako odpísať prúdový menič a celú prevodovku
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

Prave o to mi jde, jestli kdyz pojedu s automatem z kopce a musel bych to teda osetrit tim, ze tam dam natvrdo nejakej kvalt, tak jestli to funguje jako u manualu a auto budu brzdit motorem aniz bych neco odepsal v prevodovce. Podle reakce MARA ale soudim, ze to nebude to prave orechove. To znamena, ze s automatem z kopce to musim porad drzet na brzdach? To se mi nejak nechce verit.
Jelikoz Sorento muze s automatem tahat o 500kg vic nez s manualem, tak bych cekal, ze to budou mit nejak osetreny?
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

je to tak, na brzdenie sú brzdy a nie automat. Tiptronic v audi je po 100.000 km na odpis keď s tým niekto radí ako s manuálom.
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

Aha no tak to je ale docela pakarna, to kdyz pojedu s 3,5 tunama za prdeli a dlouhyho kopce, a ze jich cestou do chorvatska je, tak to ty brzdy utavim :shock: Teda ja zatim ne, ale kdybych mel nekdy v budoucnu automata. Tak to je docela zasadni informace. :!:
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
maro
Příspěvky: 43
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od maro »

Brzdiť príves má nájazdovka, nie ťažné vozidlo.
S tými brzdami je to tak, ja mením predné dosky po 20.000 km.
------------------------
Sorento.Magentis.Pregio.
http://www.thermical.sk
Czecha
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 20, 2009 11:24 pm
Bydliště: Nizozemi a Praha

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Czecha »

Zdravim, dlouho jsem zde nebyla, tak tedy hodne uspesnych kilometru v novem roce.

Co to tady placate, samozrejme ,ze ma automat extra brzdeni.
Ja na prevodovce zadny 1 2 3 nemam.Je tam P, R, N, D, 2, L.
Prave ta dvojka je na to , aby jsi nemusel, kdyz jedes z kopce, brzdit a to L je asi jeste prudsi kopec.
Jestli nezapomenu, tak kouknu do knizky.Z Drivu muzes za jizdy radit do 2 a L.To je povoleno.
Stejnou sluzbu vykona, kdyz budes mit zapnuto 4x4, pak to taky pojede z kopce pomalu.
Tomas80
Příspěvky: 389
Registrován: čtv lis 08, 2007 7:35 pm
Bydliště: okr. Ceska Lipa

Re: 2,5 CRDI AUTOMATIK

Příspěvek od Tomas80 »

Ahoj. Tak se na to prosim podivej, protoze by me to fakt zajimalo. Porad nemuzu uverit tomu, ze by to nebylo nejak osetreny :-)
Pro Mara, me vcelku nejde o to jak casto bych menil brzdy, ale kdyz budes dlouho stat na brzdach, tak je hodne zahrejes a muze se stat, ze uz pak budou k nicemu, proto ja vyuzivam na brzdeni z kopce motor a brzdama si to jenom obcas spomalim. Kazdopadne samozrejme ze prives najezdovku ma, ale pokud nebudes brzdit auto, tak ta najezdovka prakticky nefunguje, protoze pred sebou nebude mit zadnej odpor, kterej by ji zatlacil.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Odpovědět