Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka?

Odpovědět
cooper11
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 24, 2014 8:56 am

Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka?

Příspěvek od cooper11 »

Zdravím majitele Sorenta. Včera jsem vezl plný přívěs dřeva, takže náklad pořádný. Při pomalém / jinak to nešlo / couvání do stodoly se zařazeným silničním 4*4 se po chvíli zespodu zakouřilo, divnej spálenej smrad, kterej nevyčichl ani po celém dni větrání. Samozřejmě podle dohledání na netu usuzuju na spojku, ale měl jsem již několik aut a nikdy tenhle problém.

Se strachem v očích čekám, co to bude... Auto jede i řadí normálně / jen mírně při studeném startu zadrhává 2 a 3 rychl. stupeň, ale to dělá už od koupě vozu ...


Prosím tedy o radu zkušené - mám se něčeho bát, nechat něco zkontrolovat ?

Díky moc za radu, přeju fajn den. Karel
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od Jirka N. »

Záleží kolik má najeto a jak se k autu kdo choval. Spojka je spotřební materiál a dříve nebo později jednou doslouží. Když píšeš že jsi měl silniční 4x4 tak proč jsi nedal redukci která právě řeší problém s couváním a nákladem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od zdeny65 »

Přesně tak, jak Jirko píšeš. Prostě další dobrák, který má offroada a srovnává to z tankem. Jestli u tanku nedáš redukci při rozjezdu, tak spojku, která má málo do půl tuny odvaříš a nemrkneš ani jedním okem. Pořád nechápu,proč si lidi pořizujou něco čemu v principu nerozumí. Ach jo..
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od Jirka N. »

Taky vidím problém že majitelé nečtou návod k autu a taky díky tomu že pravé Offroady s redukcí jsou téměř vymřelé a povědomí jak zacházet s teréňákem je fuč. Škoda že se nechodí na vojnu, tam se dost mohlo naučit jak v terénu s autem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
cooper11
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 24, 2014 8:56 am

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od cooper11 »

Jasně, měl jsem dát redukci...prostě jsem si myslel, že to zvládne čtyřkolka tak jako tak, kousek couvnutí. Navíc půl cesty bylo na asfaltu a kousek na trávě, ale jak jsem byl v laufu z couvání, abych někde o něco neškrtnul, nepřeřadil jsem na redukci ... Mám ještě jeepa cherokee, ovšem automat, tak tam to neřeším a s redukcí - silniční i terénní mám dost zkušeností.

Auto jezdí a řadí normálně, žádnej problém se zatím po téhle příhodě nevyskytl, - tak doufám, že za blbost nezaplatím víc, než jsem ušetřil na tom levným dříví ...

Jinak - píšete že jsem blbej, to máte pravdu, ale co se může při téhle situaci pokazit? Spojka? Nějakej ten kužel? Rozvodovka?
zdeny65
Příspěvky: 574
Registrován: pát kvě 18, 2012 6:11 am
Bydliště: Starý Vestec

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od zdeny65 »

Přesně to co si popsal. Je to jako když by jsi se chtěl rozjet na čtyřku. A proto, že to auto už samo o sobě něco váží, tak je pro tyhle účely možnost změny poměru otáček do pomala, jako želva u náklaďáku. U něj se to taky používá.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
cooper11
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 24, 2014 8:56 am

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od cooper11 »

...a pokud se to zatím nijak neprojevuje? Mám to dát zkouknout do servisu? Jezdím do Kia, takže musím asi nějak nenápadně, ptže v opačným případě by mi měnily vše, co bych si myslel, že je v pr...
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Kouř - smrad - spalenina při couvání s nákladem - spojka

Příspěvek od Jirka N. »

Nechal bych to v pozorování a jezdil bych ze začátku jen okolo komína. V každým případě radši vyměň olej v rozvodovce kterej má optimální životnost 60 Tkm. Tam jsou taky lamely, jen je to dražší sranda než spojka. Podle smradu z oleje budeš vědět co bylo příčinou. Takže buď spojka nebo rozvodovka. V servisu by nic nezkoumaly a hned měnily a desetitisíce by lítaly.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět